Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Valse praktijken - Farah Love
Beste,op 11 december 2019 kocht ik een trouwjurk aan bij Farah Love in Zwijndrecht. Onze oorspronkelijke trouwdatum was voorzien op 20 juni 2020 maar dit hebben we wegens het coronavirus jammer genoeg uitgesteld naar volgend jaar 14 mei 2021.Ondertussen zijn we bijna een jaartje verder en hebben we reeds enkele stappen ondernomen om te komen tot een minnelijke schikking, zonder succes. We kregen na het onderling proberen oplossen van dit geschil, de hulp van de consumenten-ombudsdienst, waar Farah Love na meermaals contacteren geen gehoor aan gaf. We hopen uiteraard dat er een eind mag komen aan dit verhaal en er rechtvaardigheid mag geschieden met jullie expertise.Hieronder licht ik het verhaal aan u toeOp woensdag 11/12/2019 liet de verkoopster me een tiental bruidsjurken passen van haar bruine kapstokken (lees outletcollectie binnen mijn beschikbaar budget van maximaal €1000), maar ik was nooit ten volle overtuigd. Er werd geen gehoor gegegeven aan mijn persoonlijke voorkeuren en de manier waarop ik diende te passen ging er geforceerd aan toe. Tot op het moment dat ze me de laatste bruidsjurk op witte kapstok liet zien (lees nieuwe collectie 2020 van Rosa Clara). Deze jurk met een normale waarde van €1800 werd me bovenop de gratis aanpassingen van de rug (exclusief verstel) ook nog aangeboden aan een uitzonderlijke aanbieding van €980. Ik wou nog niet onmiddellijk akkoord gaan aangezien ik graag nog de bevestiging wou van mijn tweede getuige en tevens beste vriendin, die er op dat moment niet kon bij zijn. Maar volgens Kristien, de eigenares van Farah Love, kon ik het risico om de jurk en deze toegekende actie te mislopen niet nemen. Het contract in bijlage werd getekend en er werd ook onmiddellijk een voorschot van €646 betaald.De twijfels bleven aanwezig alsook het vreemde gevoel bij deze uitzonderlijke korting, maar probeerde mezelf ervan te overtuigen dat ik toch de juiste keuze had gemaakt. Tijdens het tweede pasmoment met mijn tweede getuige werd op zeer korte tijd besproken hoe ze de voile(doorzichtige stof) op de rug er zou uithalen en riep ondertussen naar haar naaister achter de toog hoe zij de aanpassing diende uit te voeren van de schouderbandjes en de kanten accenten die ik had gevraagd. Op 10min waren we opnieuw buiten, en was er niets van deze afspraken genoteerd. Maar hier opnieuw, probeerde ik mijn twijfels en het vreemde gevoel aan de kant te schuiven en oog te houden op onze mooie dag in het verschiet.Tot op het moment (eerste coronaperiode, maart 2020) dat ik telefoon ontving van Kristien met de vraag om het bruidskleed zo snel als mogelijk op te halen OF de jurk in de winkel laten en reeds 70% van het resterende bedrag over te schrijven wegens de coronacrisis. Ook wist ze me te zeggen dat de kanten accenten reeds waren geplaatst. Tot grote verbazing, want tijdens het voorgaande bezoek was er mondeling afgesproken dat ze op zoek zou gaan naar passende kant en deze pas na overleg zou plaatsen. Ik had ervoor gekozen de jurk in de winkel te laten om het magische aspect te behouden en vroeg per mail (zie bijlage) hoeveel ik diende over te schrijven want dit werd niet gecommuniceerd. Waarop ze me had geantwoord met een bedrag dat een stuk hoger lag dan wat ikzelf had uitgerekend volgens het contract. Ze had een meerprijs aangerekend voor het aanpassen van de rug + kant, dewelke volgens het eerste bezoek inclusief was. Met deze meerprijs gingen we niet akkoord. De onderdrukte twijfels die nog steeds aanwezig waren, werden alleen maar groter. We (mijn man en ik) zochten recensies op via google, en de onzekerheid over haar oneerlijke praktijken die ik reeds had ervaren, werd hierdoor alleen maar aangesterkt en bevestigd. Farah Love doet zowel verhuur als verkoop van bruidsjurken en suitekledij. Volgens andere slachtoffers die een gelijkaardig scenario hadden meegemaakt (zie recensies op google) waren de bruine kapstokken haar nieuwe collectie en haar witte kapstokken de verhuur. Het tegenovergestelde van wat er aan mij werd verteld. Het gekozen kleed is ook niet terug te vinden in de nieuwste collectie van Rosa Clara 2020. Puur bedrog dus! Verder ben ik bij een neutraal persoon langs geweest gespecialiseerd in retouches van bruidskledij en zou het bruidskleed niet meer stevig aan kunnen zitten op de borst nadat de voile aan de rug is weggehaald (wat mijn grootste bezorgdheid was bij mijn eerste bezoek). De 24jaar ervaring waarover Kristien sprak om me hierover gerust te stellen, vervaagt dus in 1 ware nachtmerrie. Aangezien wij als toekomstig man en vrouw liefst zo snel mogelijk afstand nemen van deze praktijken, wensen we desondanks het ondertekende contract de aankoop te annuleren. We hebben reeds geprobeerd om tot een minnelijke schikking te komen zijnde het (gedeeltelijk) terugbetalen van ons voorschot of een aanvaardbaar tegenvoorstel van de ondernemer, maar hierop werd niet ingegaan.We begrijpen dat een trouwjurk normaal niet geannuleerd kan worden wanneer deze op aanvraag wordt besteld (niet van toepassing) of wanneer er reeds aanpassingen zijn gebeurd (onder tijdsdruk voile uithalen en zonder wederzijds akkoord kant geplaatst), en hopen dat de juridische dienst ons hierin verder kan ondersteunen.Alvast bedankt voor het grondig doornemen van ons dossier.Met vriendelijke groeten,Maaike, Yannick en zoontje Gustave
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten