Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Weigering vervanging beschadigd product
Geachte mevrouw/heer, Op 14/12/24 kocht ik een Longchamp Pliage (€150) in uw winkel (Edisac Brugge) als kerstcadeau en daarbij een Longchamps pliage (kleiner formaat) voor €85. De kleine tas was volledig in orde. Deze klacht gaat over het grote formaat. Namelijk de Longchamp Pliage van €150. Bij het openen van de verpakking op kerstavond 24/12/24 werd vastgesteld dat het handvat en sluiting van de tas beschadigd was. Het voldeed dus niet aan de verwachte kwaliteit van het merk. Op 28/12/2024 ging ik naar uw winkel om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek werd afgewezen voor de volgende (volgens Edisac) redenen: - Longchamp maakt geen productiefouten - Edisac heeft geen beschadigde tas meegegeven waarvoor er ook geen bewijs is. Bij de aankoop van de Longchamp tas had ik wel vastgesteld dat de plastic zak waarin de tas verpakt zat al gescheurd/geopend was. Zij hebben uiteindelijk die plastiekzak (verpakking Longchamp tas) in de Longchamp cadeauverpakking gestoken. De tas werd niet gecontroleerd op schade vanuitgaande dat de winkel Edisac betrouwbaar was. De enige oplossing volgens Edisac was: €50 betalen (bovenop aankoopprijs) om het te herstellen of genoegen te nemen met een beschadigde tas twv €150. We zijn ondertussen 2 maand verder en dit zou ondertussen wel opgelost mogen worden. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Juliette Meunier
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten