Terug

Weigering vervanging beschadigd product

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

J. M.

Naar: Edisac

09/02/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 14/12/24 kocht ik een Longchamp Pliage (€150) in uw winkel (Edisac Brugge) als kerstcadeau en daarbij een Longchamps pliage (kleiner formaat) voor €85. De kleine tas was volledig in orde. Deze klacht gaat over het grote formaat. Namelijk de Longchamp Pliage van €150. Bij het openen van de verpakking op kerstavond 24/12/24 werd vastgesteld dat het handvat en sluiting van de tas beschadigd was. Het voldeed dus niet aan de verwachte kwaliteit van het merk. Op 28/12/2024 ging ik naar uw winkel om, gezien de aard van het product en de omvang van het geconstateerde defect, vervanging van het product onder garantie te vragen. Mijn verzoek werd afgewezen voor de volgende (volgens Edisac) redenen: - Longchamp maakt geen productiefouten - Edisac heeft geen beschadigde tas meegegeven waarvoor er ook geen bewijs is. Bij de aankoop van de Longchamp tas had ik wel vastgesteld dat de plastic zak waarin de tas verpakt zat al gescheurd/geopend was. Zij hebben uiteindelijk die plastiekzak (verpakking Longchamp tas) in de Longchamp cadeauverpakking gestoken. De tas werd niet gecontroleerd op schade vanuitgaande dat de winkel Edisac betrouwbaar was. De enige oplossing volgens Edisac was: €50 betalen (bovenop aankoopprijs) om het te herstellen of genoegen te nemen met een beschadigde tas twv €150. We zijn ondertussen 2 maand verder en dit zou ondertussen wel opgelost mogen worden. Overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, verzoek ik dan ook onverwijld om vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Met vriendelijke groet, Juliette Meunier

Berichten (1)

Edisac

Naar: J. M.

12/02/2025

Beste Mevrouw Meunier, Wij hebben uw klacht via Test Aankoop goed ontvangen. Het spijt ons te horen dat uw recente aankoop bij Edisac Brugge niet aan uw verwachtingen heeft voldaan. Bij Edisac streven we ernaar om elke klant een positieve ervaring te bieden. Wij danken u dan ook dat u ons de situatie uitgebreid heeft uitgelegd, en ons alle nodige elementen heeft aangereikt om uw klacht uitvoerig te kunnen (her)onderzoeken. Samen met onze partner Longchamp hebben wij de situatie geherevalueerd, en zijn blij u via deze mail te kunnen meedelen dat u een nieuwe Le Pliage Original reistas L1624089 in de marineblauwe kleur kunt afhalen in onze Edisac-winkel te Brugge. Onze winkel leest deze mail in bijlage, en zal het nodige doen om een nieuw exemplaar – in perfecte staat – voor u klaar te leggen. U kunt in de winkel de staat van de nieuwe tas samen met één van onze verkoopmedewerkers controleren, zodat het artikel volledig aan uw verwachtingen voldoet. Als na uw bezoek in onze winkel alles voor u in orde is, zou het fijn zijn als alle lopende administratieve zaken, zoals het klachtendossier bij Test Aankoop en de gepubliceerde klacht op Test-aankoop.be, kunnen worden afgerond en/of verwijderd. Laat het ons zeker weten als we u daarbij ergens in kunnen ondersteunen. We danken u voor uw vertrouwen en staan steeds voor u klaar. Hopelijk kunnen wij u op deze manier opnieuw tot een tevreden Edisac-klant en Longchamp-ambassadrice rekenen. Voor verdere vragen kunt u ons altijd bereiken. Vriendelijke groeten, Jasper Vanpoucke Commercieel verantwoordelijke +32(0)59.86.00.06 edisac.be EDISAC BELGIUM NV Adolf Buylstraat 46-48 8400 OOSTENDE - BELGIE De: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be De la part de klachten@test-aankoop.be Envoyé: dimanche 9 février 2025 20:15 À: Klantendienst Edisac klantendienst@edisac.be Objet: Weigering vervanging beschadigd product ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform