Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Voorschoot kwijt
Beste, ik bestelde 28/11/2022 een computer bij dicomp nv en betaalde een voorschot van 150 euro. Ik zou later (december /januari) de rest betalen wanneer ik de computer zou afhalen. Toen ik het voorschot betaalde raadde de verkoper mij aan een verzekering te nemen van 25 euro per maand, en dit voor een jaar. Ik heb deze verzekering goedgekeurd maar nog niet betaald. In januari werd ik onverwachts ziek en moest begin februari geopereerd worden. Begin februari nam de verkoper met mij contact op waarom ik de verzekering nog niet betaald had. Ik liet hem weten dat ik nog geen tijd had om dit in orde te brengen wegens mijn operatie. De verkoper zei 'we zullen dit dan laten vallen, we zullen geen verzekering nemen'. Over de computer heeft hij niks gezegd.In september '23 heb ik zelf contact opgenomen om achter mijn computer te gaan en het resterende bedrag te betalen. Toen kreeg ik de boodschap dat de computer verkocht was en ik mijn voorschot kwijt was. Ik was hier zeer verbaasd over aangezien zij op de hoogte waren van mijn medisch probleem. Zijn voorstel was om een nieuwe computer daar te kopen en ik zou de helft van mijn voorschot terug krijgen als ik daar een computer opnieuw zou kopen.De meneer was zeer onvriendelijk aan de telefoon. De dag nadien kreeg ik een mail van de zaak met promo's in de zaak. Ik vond dit zeer bizar. Ik kreeg geen bericht dat mijn computer (waar ik al een voorschot voor betaald had) zou verkocht worden, maar ik krijg wel een mail met promo's.Ik ben voor de zekerheid gaan luisteren bij de bank ivm de verzekering van de computer. De bank zei dat ik een bewijs nodig heb van annulatie. Dus dit zou ik graag ontvangen (op vraag van de bank).Ter info: Ik heb over dit probleem gebabbeld met mijn overbuurvrouw, mijn buurvrouw had een nieuwe batterij nodig voor haar gsm. De verkoper van dicomp NV zou haar helpen als ze 5 euro extra betaalt (los van de prijs van de batterij) omdat het die dag nog geleverd zou worden, echter is de batterij pas de dag nadien geleverd. De verkoper steekt de batterij er in maar die werkt niet. Mijn buurvrouw gaat naar een andere elektro zaak en blijkt dat rond de batterij nog een plastiekje zat die de verkoper van dicomp er niet had afgehaald, maar mijn buurvrouw was wel 5 euro kwijt om gewoon deze batterij te plaatsen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten