Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Fraude met bandenmaat
Beste, ik bestelde op 13/10/2022 en op 28/09/2020 respectievelijk telkens 2 stuks van dezelfde banden, met name Kleber Krisalp HP 3 met maat 225/45/R17 94H XL. Pas bij de meest recente bestelling viel het me op dat de banden precies toch smaller uitvielen dan zou moeten en ik ben gaan meten, om zeker te zijn dat ik me niks inbeeldde.Wat toen bleek, tart werkelijk alle verbeelding en ik kan dit enkel maar als fraude omschrijven. De banden, die als 225/45/17 besteld en verkocht waren, bleken maat 205/45/17 te zijn, terwijl op alle documenten én op de band zelf 225/45/17 vermeld staat.Toen ben ik uiteraard ook de eerder bestelde banden gaan meten en bleek dat ook die niet correct waren.Ondertussen was bij de leverancier de recentste bestelling al aangeklaagd. Waar aanvankelijk veel nietszeggende mails verstuurd werden in antwoord op mijn mails, kreeg ik uiteindelijk toch geregeld dat men mij meteen een levering van 2 nieuwe banden, de correcte maat deze keer, zou laten toekomen.Voor de eerdere bestelling, die van 28/09/2020, heb ik nog geen vervanging mogen ontvangen. Ik merk ook op dat er ruim 2 jaar zitten tussen beide bestellingen. Een productiefout, zou de constructeur die weg willen opgaan, lijkt me toch zeer onwaarschijnlijk gedurende een dergelijke periode. Dus stel ik mij de vraag hoe bewust zoiets opgezet wordt en hoeveel banden er intussen aan de consument verkocht zijn...Bovendien vindt men het nodig om me om de haverklap lastig te vallen via mail, waarin ik telkens gevraagd word om een formulier in te vullen met de gegevens van betrokken banden. Ahv dit formulier kan met de ophaling regelen van de foute banden en kan de inspectie bij de constructeur aangevraagd worden. Bij vermelding dat dit formulier al 2 maal ingediend is, krijg ik doodleuk het antwoord dat het formulier dan niet is aangekomen.Als klant heb ik helemaal niks aan deze manier van werken en ik ben er ook niet van overtuigd dat de inspectie bij de constructeur veel resultaat zal opleveren. Sta me toe te twijfelen aan de objectiviteit van een dergelijke inspectie door betrokken partij zelf.Aan het verzoek om een inspecteur ter plaatse langs te sturen, die meteen ook de banden zou kunnen meenemen na inspectie, wordt geen gevolg gegeven.Ondertussen gebeurt er niks en blijf ik als klant zitten met banden die ik niet gevraagd heb en dan spreek ik me nog niet verder uit over het frauduleuze karakter van de vaststellingen die ik heb kunnen doen.Aan de leverancier nu de keuze en het initiatief om dit in der minne op te lossen, want ik ben hier helemaal niet over te spreken en ik meen dat dit aan de grote klok moet gehangen worden. Ik vraag niks anders dan dat de verkeerd geleverde banden onmiddellijk vervangen worden, in dit geval de 2 resterende. Ik stel de constructeur meteen ook verantwoordelijk voor het inspecteren van alle mogelijke foute maatvermeldingen op de banden.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten