Meest recente klachten

T. D.
4/01/2025

verplicht betalen 20,01 euro voor toestel onder garantie

Mijn mama kocht een half jaar geleden een koffiezetapparaat van rond de 500 euro. Het toestel moet nu hersteld worden (het knopje dat aanduidt om te ontkalken blijft branden). Mijn mama heeft het toestel telkens ontkalkt zoals voorgeschreven met een ontkalker van Delonghi (zie foto)! Dit toestel maakt ook geen koffie meer als het niet ontkalkt wordt. Beweren dat dit niet genoeg gebeurde, is dus onzin. Hoe kan het dat je als klant verplicht wordt om 20, 01 euro te betalen voor de herstelling van een toestel dat nog maar 6 maanden oud is, steeds correct werd gebruikt en dus nog steeds onder de verplichte garantie valt?

Opgelost
P. T.
5/07/2024

weigering vrzoek voor vervanging van defect toestel

Geachte mevrouw/heer, Op 29/04/2024 kocht ik jullie top-segment strijkijzer : Braun IS7286BK in via Electromania.be voor de prijs van 339 euro . Na 1 maand gebruik (schat 3 tot 6X) kwamen er bruine vlekken op mijn lakens bij gebruik van de stoomfunctie. Na herlezing van de handleiding bleek ik geen fouten te hebben gemaakt. Zonder dat het strijkijzer dit aangaf, voerde ik de ontkalkingsprocedure uit. 2 à 3 sessies later, waren er opnieuw bruine vlekken. Dezelfde dag nog 17/06/2024 stuurde ik het strijkijzer terug. Ik vroeg om een nieuw om volgende redenen : - Mijn toestel leek reeds gebruikt bij ontvangst, (kleine krasjes op de bruine plastic onder de greep) - defect binnen de zes maand dus een rechtmatige eis Mijn verzoek tot vervanging werd niet ingewilligd en mijn toestel werd tegen mijn verzoek in toch hersteld. Het reparatieblad van de reparateur vermeldt : slecht onderhoud. Aangezien ik hoogstens 6 l gestoomd hebt lijkt mijn vermoeden van een eerdere eigenaar dus bevestigd door de reparateur. finaal wordt mijn vermoeden een 3de maal bestendigd doordat BRAUN effectief toelaat dat apparaten na 100 dagen bij niet tevredenheid kunnen worden teruggestuurd (mits de gehele verpakking aanwezig is ). Om die redenen verzoek ik u overeenkomstig de wettelijke garantie van 2 jaar, dan ook onverwijld om alsnog over te gaan tot de vervanging van het product, dan wel om ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de koopprijs. Ik maak deze klacht tevens over aan Met vriendelijke groet, Bijlagen: - Aankoopfactuur - Brief met verzoek tot vervanging met 2 foto's van de vlekken - reparatierapport

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform