Meest recente klachten

C. T.
18/10/2024

Fiets raakt niet hersteld

Beste, Een jaar geleden heb ik een fiets van Look geleased bij Cyclis. Een week na de levering bleek er een probleem te zijn met de fiets, hij kraakte . We zijn nu een jaar verder en de fiets kraakte tot begin augustus nog altijd. Daarom werd voor de 2e keer beslist om de fiets terug naar Look te sturen. Deze hebben we tot op de dag van vandaag nog altijd niet terug. Daarnaast zijn we tot de vaststelling gekomen dat de wielen geen nieuwe wielen zijn. De lagers die erin zaten, waren volledig verroest en dit na 350km fietsen. We zijn al een jaar aan het heen en weer mailen met Cyclis en tot een oplossing van ons probleem zijn we nog altijd niet gekomen. Er is ondertussen ook al meer dan 500 euro van mijn onderhoudsbudget weg om de fiets te herstellen. De fietsenhandelaar Smetties uit Vichte die ons de fiets verkocht, heeft na een tijdje gezegd dat hij voor ons niets meer kon doen omdat de samenwerking met Look stopgezet was. Het geld van de verkochte fiets zit in zijn zakken, maar de problemen trok hij zich niet aan. Daardoor kwamen we bij een andere fietshandelaar terecht namelijk Gunthers uit Waregem. Deze persoon probeert ons zo goed als het kan te helpen, maar hij zit natuurlijk opgezadeld met een probleem waar hij niets kan aan doen. Ik heb aan Cyclis al 2 keer voorgesteld om mijn contract te beeïndigen, maar dat valt in dovemansoren. Als ik dan achter een compensatie vraag, zeggen ze telkens dat ze eerst willen dat de fiets in orde is vooraleer er over het financiële kan gepraat worden. Ik betaal al een heel jaar voor een fiets waar ik om en bij de 350km mee gereden heb. Na ieder testritje moest de fiets weer binnen bij de handelaar of terug naar Look omdat het gekraak niet weg was. Hierdoor kon ik ook niet met de fiets gaan werken waardoor ik ook niet kon genieten van mijn woon-werk-verkeer. (dit is 100km heen en terug) Graag zou ik een deftige compenstie krijgen van Cyclis voor het jaar dat ik al betaal voor mijn fiets, het onderhoudsbudget terug krijgen dat al gebruikt is en een compensatie voor het niet kunnen genieten van mijn woon-werkverkeer.

Afgesloten
J. M.
17/06/2020

Annulatiekosten contractbreuk

Beste,Nu had ik een fiets besteld via team Cyclis via mijn werkgever (Gea Courtoy te Halle). Door medische redenen heb ik mijn ontslag gegeven bij Gea (operatie voor men diabetes die 11500€ kost en 2 jaar arbeidsonbekwaam maakt)Nu is de fiets nooit afgeleverd! Dus deze was nog in bestellingNu staat er in de voorwaarden van het contract dat ik bij verbreking van het contract in de periode tussen bestelling en levering een “administratieve boete van 250€ dien te betalen + annulatiekosten.“Nu is er nooit, nergens op 1 papier gedefineerd hoeveel annulatiekosten er zijn. Toch vraagt team Cyclis 15% of 6 maand leasing, zo een 1000€ of 1600€ als 2de keuze, dit vragen zij als boete voor een fiets die ik nooit in bezit heb gehad en dus nog perfect onaangeroerd in de winkel staat. Die zelfs nog niet afgemonteerd was (kan aangetoond worden door mails van de dealer). En dus perfect kon teruggestuurd wordenNu hebben zij een raamcontract met mijn Werkgever waarin staat dat bij contractbreuk NA levering 6 maand leasing of 15% boete gevraagd word. Maar Is nergens een clausule in het contract tussen Gea en team Cyclis die de periode voor aflevering dekt.Dus de zogenaamde “annulatiekosten” kunnen zowel 0% als 100% zijn en dus niets betekend. Dit is dus zuiver met de natte vinger in de wind dat dit bepaald wordDus samengevat:- Het contract zegt: 6 maand leasing of 15% te betalen ALS de fiets teruggeven word maar ik heb deze dus nooit gehad. (Er is zelf geen leverbon als bewijs)- De voorwaarden van 6 maand of 15% zijn nergens omschreven als de fiets nooit is afgeleverd en zijn nergens terug te vinden in de voorwaarden die ik heb getekend en tevens ook Nergens te vinden op de website van team Cyclis of de handelaar. Wat dus maakt dat ik nooit deze voorwaarde kon weten.- ik was bereid de administratieve boete te betalen van 250€ maar geen 1600€ voor een fiets die nooit 1 vinger of voet heeft gezien en dus perfect nog kan verkocht worden als nieuw- ik heb getuigen van de telefoongesprekken waarin de medewerker van team Cyclis zelf toegeeft dat de 6 maanden van het Raamcontract niet van toepassing zijn, en daags nadien deze toch via mail wil terugvorderen.- ik heb tevens bij de bestelbon nooit de extra voorwaarden bij gekregen (enkel 1 papiertje met de prijs, kan als bewijs voorgelegd worden, alsook de mail waarin deze stond en dus geen extra voorwaarden)- tevens heb Het document waar ik de voorwaarden van de GEA fietspolicy getekend waar letterlijk staat “annulatiekosten” zonder meer, dus nergens 6 maand of 15% En dus geen speciale voorwaarden van Cyclis - tevens heb ik alle mails, alle voorwaarden documenten die ik kan voorleggen.- ook is volgens team Cyclis zelf het herroepingsrecht van 14 dagen verlopen ondanks ik de fiets nooit heb kunnen controleren. Dus ik ben dat consumenten recht kwijt zonder 1 maal de fiets in ontvangst te hebben genomen.

Opgelost

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform