Beste,Nu had ik een fiets besteld via team Cyclis via mijn werkgever (Gea Courtoy te Halle). Door medische redenen heb ik mijn ontslag gegeven bij Gea (operatie voor men diabetes die 11500€ kost en 2 jaar arbeidsonbekwaam maakt)Nu is de fiets nooit afgeleverd! Dus deze was nog in bestellingNu staat er in de voorwaarden van het contract dat ik bij verbreking van het contract in de periode tussen bestelling en levering een “administratieve boete van 250€ dien te betalen + annulatiekosten.“Nu is er nooit, nergens op 1 papier gedefineerd hoeveel annulatiekosten er zijn. Toch vraagt team Cyclis 15% of 6 maand leasing, zo een 1000€ of 1600€ als 2de keuze, dit vragen zij als boete voor een fiets die ik nooit in bezit heb gehad en dus nog perfect onaangeroerd in de winkel staat. Die zelfs nog niet afgemonteerd was (kan aangetoond worden door mails van de dealer). En dus perfect kon teruggestuurd wordenNu hebben zij een raamcontract met mijn Werkgever waarin staat dat bij contractbreuk NA levering 6 maand leasing of 15% boete gevraagd word. Maar Is nergens een clausule in het contract tussen Gea en team Cyclis die de periode voor aflevering dekt.Dus de zogenaamde “annulatiekosten” kunnen zowel 0% als 100% zijn en dus niets betekend. Dit is dus zuiver met de natte vinger in de wind dat dit bepaald wordDus samengevat:- Het contract zegt: 6 maand leasing of 15% te betalen ALS de fiets teruggeven word maar ik heb deze dus nooit gehad. (Er is zelf geen leverbon als bewijs)- De voorwaarden van 6 maand of 15% zijn nergens omschreven als de fiets nooit is afgeleverd en zijn nergens terug te vinden in de voorwaarden die ik heb getekend en tevens ook Nergens te vinden op de website van team Cyclis of de handelaar. Wat dus maakt dat ik nooit deze voorwaarde kon weten.- ik was bereid de administratieve boete te betalen van 250€ maar geen 1600€ voor een fiets die nooit 1 vinger of voet heeft gezien en dus perfect nog kan verkocht worden als nieuw- ik heb getuigen van de telefoongesprekken waarin de medewerker van team Cyclis zelf toegeeft dat de 6 maanden van het Raamcontract niet van toepassing zijn, en daags nadien deze toch via mail wil terugvorderen.- ik heb tevens bij de bestelbon nooit de extra voorwaarden bij gekregen (enkel 1 papiertje met de prijs, kan als bewijs voorgelegd worden, alsook de mail waarin deze stond en dus geen extra voorwaarden)- tevens heb Het document waar ik de voorwaarden van de GEA fietspolicy getekend waar letterlijk staat “annulatiekosten” zonder meer, dus nergens 6 maand of 15% En dus geen speciale voorwaarden van Cyclis - tevens heb ik alle mails, alle voorwaarden documenten die ik kan voorleggen.- ook is volgens team Cyclis zelf het herroepingsrecht van 14 dagen verlopen ondanks ik de fiets nooit heb kunnen controleren. Dus ik ben dat consumenten recht kwijt zonder 1 maal de fiets in ontvangst te hebben genomen.