Meest recente klachten

E. M.
4/09/2022

Terugbetaling refund wegens vertraging

Beste, Op 18/06/2022 hebben we een busreis geboekt voor 2 personen van Barcelona naar Brussel via BlaBlaCar. Tijdens onze reis hebben we een klapband gehad waardoor we 1 uur hebben stil gestaan. We zijn na het maken van de klapband doorgereden naar het station van Toulouse. Bij aankomst in het station van Toulouse bleek dat de klapband meerdere dingen had stuk gedaan aan de bus waardoor deze niet kon verder rijden. Op dat moment was het middernacht. Er was geen duidelijke en correcte communicatie vanuit BlaBlaCar. Er werd gezegd dat er een depannagedienst onderweg was, maar die hebben we nooit gezien. Daarna kwam er een vervangbus, maar ook deze hebben we niet gezien. Uiteindelijk zouden we een hotel krijgen. Ook van deze oplossing is er niets in huis gekomen. Uiteindelijk hebben we tot 09u30 in het station moeten wachten tot er een volgende bus kwam. Hierdoor hebben we een vertraging van meer dan 10u opgelopen. Volgens de website van BlaBlaCar heb je dan recht op dit: Meer dan 120 minuten vertraging had, kom je in aanmerking voor een voucher ter waarde van 50% van de prijs van je boeking, een terugbetaling van een maaltijd (max. €10 per passagier) en een volledige terugbetaling van je boeking. Deze hebben we dan ook aangevraagd via de website, maar hier hebben we nooit reactie op gekregen. Door deze vertraging hebben we onze aansluiting in Parijs naar Brussel gemist. Hiervoor hebben we toen ook naar BlaBlaCar gebeld en zij hebben ons toen gemaild dat we via een andere busmaatschappij een ticket mochten boeken. Zij gingen deze tickets dan ook terugbetalen. Ook van deze terugbetaling hebben we niets gezien. Het bedrag van deze tickets was: €99,98. In totaal hebben we dus een bedrag gespendeerd van €169,96 (tickets BlaBlaCar Barcelona-Brussel) & €99,98 (nieuwe tickets door gemist aansluiting van Parijs naar Brussel). Graag hadden we het volledige bedrag van €269,94 terug gehad.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform