Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Batavus laat klanten in de steek
In November 2018 kocht ik bij fietsen Wildiers in Zwijndrecht een Batavus Razer Turbo 2018, Speed Pedelec waar ik over het algemeen vrij tevreden over ben.Sinds enige tijd maakt de batterij slecht contact waardoor ondersteuning soms plots uitvalt. Geen foutmeldingen op display. Batterij uit de fiets halen en terug insteken doet meestal de truc om hem terug op gang te krijgen. Dat gaat dan even goed, tot hij terug uitvalt. Heel vervelend.Het probleem nader bekeken blijkt dat de koperen contacten vd accu verbogen zijn en dat deze slecht contact maken met de docking waar de batterij in gaat. Het probleem is dusdanig dat door slecht contact het plastiek rond de houder en batterij gesmolten is. Blijkbaar verhit het koper heel erg door kortsluiting. Dit had ik niet eerder gemerkt, maar aan de staat van de plastic is te zien dat dit probleem zich al lang stelt zonder dat ik het merkte. Batterij en fiets zijn verder in heel goede staat. Mi. lijkt het probleem simpel op te lossen door een nieuw contact en/of houder te plaatsen.Contact opgenomen met fietsen Wildiers waar ze me vertelden dat ik de fiets mocht binnen doen voor nazicht. 25/09/2021: fiets naar Wildiers gebracht.28/09/2021: telefoon van Wildiers. Ze kunnen het niet herstellen en wisten me te vertellen dat ze contact gehad hebben met Batavus, die hun vertelde dat dit buiten garantie valt. Wildiers raadde me aan om zelf contact op te nemen met Batavus via hun support pagina op hun website.28/9/2021 tem 14/10/2021: verschillende emails over en weer. Batavus weigert herstelling omdat ze niet de mogelijkheid hebben om Yamaha batterijen en docking te herstellen. Ze verwachten dat het plaatsen van een nieuwe docking geen permanente oplossing is voor het uitvallen van de ondersteuning (waarmee ik akkoord ga, het probleem zit in de verbogen contacten in de batterij.) Omdat de fiets meer dan 2 jaar oud is, valt alles buiten garantie. Er is ook geen coulance mogelijk.Wat me mateloos stoort in het contact met Batavus is:a) Ook al is het duidelijk dat dit probleem al heel lang aan de gang moet zijn en vermoedelijk al begon nog tijdens de garantietermijn van 2 jaar, dat Batavus toch stelt dat het buiten garantie is zonder uitzonderingen. ik heb het probleem nu pas gemeld, omdat het zich nu pas stelt. Blijkbaar moet ik volgens Batavus elke dag mijn fiets minutieus op alle mogelijke gebreken controleren, om het toch maar zeker te kunnen melden binnen de garantie periode. Zelfs fietsen Wildiers heeft nooit opgemerkt/melding gemaakt van gesmolten plastic rond de contacten. Dit vertelt veel over hoeveel vertrouwen Batavus heeft in de producten die het verkoopt.b) Ik kan met de beste wil niet indenken welk verkeerd gebruik ik zou hebben gedaan met de fiets. Ik heb de fiets altijd normaal gebruikt en tijdig in onderhoud gebracht bij fietsen Wildiers. Niettemin beweert Batavus in bedekte termen dat ik de fiets oneigenlijk heb gebruikt en houdt mij verantwoordelijk voor het probleem.c) Batavus heeft nooit de moeite genomen om contact op te nemen met Yamaha (het merk van de motor en batterij.) Toch loont mi. zoiets de moeite omdat Yamaha wel geïnteresseerd zal zijn in een probleem dat, naar ik aanneem, heel zeldzaam is en omdat die ook wel een reputatie te verdedigen hebben.d) In de VS en andere landen geeft Yamaha een garantie van 3 jaar en/of 800 laadcycli. Daar zou het probleem dus wel nog onder garantie vallen.Spijtig genoeg kan men geen contact opnemen met Yamaha Motors zelf (ze verwijzen door naar de fabrikant vd fiets.)Het minste wat ik verwacht is dat de fiets nagekeken wordt door een technicus bekend met Yamaha eBike motoren. Het probleem is mi. simpel op te lossen (nieuwe koperen contacten in de accu plaatsen en/of eventueel een nieuwe docking op de fiets. Dit hoeft niet duur te zijn en ik zou kunnen akkoord gaan met zo'n oplossing (indien mogelijk en als het probleem zich niet opnieuw zou stellen) en daar wil ik zelfs voor betalen.Alvast dank.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten