Meest recente klachten

J. E.
9/04/2024

Hoog facturatiebedrag

Geachte, Betreft:Uw factuur 240158 – 15/02/2024-Fiesta- 1GKB986-WFODXXGAKDEY19726Mijn dochter Joke kocht 10 jaar geleden deze Ford Fiesta in uw bedrijf.We hadden al enkele garages bezocht, doch gezien zij bij het bezoek aan jullie garage merkte dat de echtgenote van de zaakvoerder een oud schoolvriendin was, gaf dit haar vertrouwen en was dit een reden om bij u de wagen aan te kopen.Na enkele jaren en bij het vergelijken van de jaarlijkse onderhoudskosten aan de fiesta met deze aan mijn wagen, een Nissan gekocht in Asse, leken deze van Ford aan de hoge kant. Dit is voorbij en er werd niet meer over gepraat. Doch gezien het actuele probleem komt dit terug in het geheugen en achteraf gezien had mijn dochter toen moeten ingrijpen, in plaats van het vertrouwen te behouden.Het vergelijk dat nu komt is 100% identiek, dezelfde wagen, dezelfde werken uit te voeren, erkende Ford garage.Haar wagen is nu 10 jaar oud. Een onderhoudsbeurt na 10 jaar is nodig plus de vervanging van de distributie riem. Dit laatste is op aanraden van de zaakvoerder noodzakelijk. Gezien zij nog het volste vertrouwen heeft, vraagt zij om dit uit te voeren zonder een bestek hiervan eerst te vragen. De kostprijs van haar vertrouwen is en was heel hoog.Bij het afhalen van de herstelde wagen ontvangt zij haar factuur voor een totaal bedrag van 2143.21€.Dit bedrag is onderverdeeld in 270.25€ onderhoud na 10 jaar - 951.20€ uurloon 11.89uur X 80€ - 549.80€ te vervangen onderdelen - 371.96€ aan BTW 21% geeft totaal van 2143.21€ Gezien mij dit hoog lijkt ,en aan mij niet alleen, vraag ik een bestek aan bij garage Geeraerts in Lennik. Mijns inziens een veel grotere garage met meer personeel en normaal gezien duurder om identiek hetzelfde werk uit te voeren. Niets is minder waar.Volgens dit bestek kunnen zij de werken uitvoeren voor een totaalprijs van 1532.62€Dit is onderverdeeld in 253.74€ onderhoud na 10 jaar - 640€ uurloon 8uur X 80€ - 372.89€ aan te vervangen onderdelen - 265.99 aan BTW 21% geeft een totaal van 1532.62€Bij mij bezoek aan uw garage op 21/03 laatsleden om uitleg te vragen kon u mij geen zinnige uitleg geven, behalve ja, nee en ik hanteer de prijzen van Ford. Ik heb de zaak verlaten zonder zinnige uitleg.Ik en uzelf kan afleiden uit al het bovenstaande, dat er enkele zaken instaan die onlogisch zijn en niet kunnen. 1 Gezien u toch de prijzen volgt van Ford, waarom dan een prijsverschil in de onderhoudskosten na 10 Jaar – 270.53€ tegenover 253.74€ (Geeraerts). Prijsverschil 16.51€ excl BTW2 Waarom heeft bij de vervanging van de distributieriem, de ene mecanieker 8uur nodig om deze te vervangen en de andere 11,88uur ( Als het aan de kwaliteit van de mecanieker ligt hoeft de klant hiervoor zeker niet op te draaien) 951.20€ tegenover 640.00€. (Geeraerts) Prijsverschil 311.40€ excl BTW3 Bij het nagaan van het aantal wisselstukken dat u aangerekend heb ik de grootste twijfels.Waarom hebt u een waslijst van onderdelen ( 21 stuks) nodig vergeleken met de wisselstukken op het bestek van de garage Geeraerts (7 stuks). U hebt een lijst nodig voor een waarde van 549.80€ excl BTW tegenover Geeraerts voor 372.89€ excl BTW. Prijsverschil 176.91€ excl BTW1 Hieruit kan ik afleiden dat mijn vermoeden juist was dat uw prijzen sinds jaren voor onderhoud aan de hoge kant zijn, gestaafd door het actuele voorbeeld met verschil tussen 2 Fordgarages2 Hieruit kan ik afleiden dat u in dit geval 3,88 uren werk gefactureerd die niet gepresteerd werden.3 Gezien alle voorgaandeheb ik heel grote twijfels, dat een deel van de door u gefaktureerde onderdelen niet geplaatst werden, gezien ook garage Geeraerts het niet nodig acht deze te vervangen of de vervanging voorziet.4 Terloops heb ik nog opgevangen dat de klant 30€ moet betalen voor de Ford assistance. Normaal krijgt men dit toch?Om het geval onderhoud 10 jaar en de vervanging van de distributieriem te sluiten had ik graag gehad dat de 610.83€ die u niet toekomt mij overmaakt.Het spreekt vanzelf dat het factuur en het bestek met cijfermateriaal waarover sprake is u bezorgd kan worden via e-mail.Met vriendelijk groetenWilly Tielemans (Papa van Joke) – willy.tielemans1@telenet.be

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform