Meest recente klachten

A. C.
13/10/2016

niet conforme keuring

Ik heb mij aangeboden bij het keuringsstation van Rotselaar. De keuring verliep vlot tot op het moment dat mijn wagen op de brug werd geplaatst voor nazicht onderaan het voertuig. Hier is een controleur welke nazicht uitvoert. De man maakt melding dat mijn banden 'versleten' zijn. Ik zeg hem dat deze banden vervangen zullen worden maar nog wel voldoen aan de technische eisen. De controleur heeft slechts een lamp vastgehad en zijn gsm toestel. De controleur is zelfs niet met zijn handen aan de banden geweest. Mijn verbazing is groot als ik een rode kaart ontvang aan het loket. ( Banden -slijtage-vooran ). Ik voel mij geroepen om de stationchef erbij te roepen. Ik leg hem de situatie uit en zeg hem dat ik een rode kaart heb ontvangen voor mijn voorste banden doch heeft de controleur geen meetapparatuur gebruikt om de profieldiepte te controleren. De stationchef merkt hierbij op dat ze dit toestel niet altijd kunnen gebruiken als het te druk is om tijdverlies te vermijden. De controleur kan dit op het zicht?? De stationchef gaat op mijn vraag dan een profieldieptemeter halen en begint een meting. Bij een eerste meting van de middelste hoofdgroef meet hij 1,8 mm waar 1,6 mm de minimum is. Vervolgens doet hij nog een meting op een andere plaats 2,0 mm. Een derde meting levert 1,5 mm op waarop hij zegt dat dit niet conform is. Ik leg hem duidelijk uit dat de controleur dit niet heeft kunnen vaststellen op het zicht. Mijn banden vertonen geen schade, geen uitrafelingen en het linnen is nergens zichtbaar. Dan kan men op het zicht een keuring uitvoeren. In mijn geval moet men de meting uitvoeren om een correct keuringsverslag af te leveren. Op het einde zegt de stationchef nog dat ik bij een herkeuring niet lang dien aan te schuiven. Mijn frustratie en bevinden bevestigen wat er vaak wordt gezegd : op dit keuringsstation gist men er op los en is er duidelijk een quota van rode kaarten welke per dag moet worden afgeleverd. Ik vind dit niet kunnen voor alle andere mensen die met hun voertuig 'op het zicht worden afgekeurd. Meten is weten zegt men altijd.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform