Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
-
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
-
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
-
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf? Bel ons! Onze advocaten kunnen je helpen.
-
Meer impact voor je klacht dankzij onze steun
-
Onze advocaten staan steeds klaar om op gelijk welk moment tussen te komen
-
Maak je klacht extra krachtig door hem openbaar te maken (optioneel)
Meest recente klachten
laattijdige uitbetaling aanvullend pensioen door Athora Belgium
Geachte, Als lid van Test-Aankoop wens ik graag jullie advies en ondersteuning in te roepen omtrent een vertraging in de uitbetaling van mijn aanvullend pensioen. Sinds 1 mei 2025 ben ik officieel met pensioen. Mijn vorige werkgevers hebben voor mij drie aanvullende pensioenplannen opgezet bij drie verschillende instellingen. Twee daarvan hebben reeds in mei de uitbetaling uitgevoerd. Van Athora Belgium heb ik echter tot op heden nog geen betaling ontvangen. Nochtans werd ik eind maart door hen gecontacteerd met de vraag naar mijn bankgegevens en andere noodzakelijke informatie, die ik op 10 april 2025 heb doorgestuurd. Kort daarna ontving ik van hen volgende bevestigingen: "Wij danken u voor uw E-mail en melden u hierbij goede ontvangst. Onze diensten zullen deze zo spoedig mogelijk behandelen." "Momenteel ervaren onze beheersdiensten een tijdelijke piek in aanvragen, waardoor hun reactietijden langer zijn dan normaal. We verontschuldigen ons hiervoor..." Op 2 juni stuurde ik een herinneringsmail met de vraag naar de stand van zaken, waarop ik enkel een standaardantwoord ontving dat mijn bericht goed ontvangen werd. Mijn vragen aan jullie zijn als volgt: Hebben jullie eerder klachten ontvangen over vertragingen bij Athora Belgium? Is het wettelijk toegestaan dat een pensioeninstelling zolang wacht met uitbetalen na pensionering? Bestaan er wettelijke termijnen voor zulke uitbetalingen? Welke stappen kan ik als consument ondernemen als Athora blijft talmen met de uitbetaling? Ik dank jullie bij voorbaat voor jullie hulp en advies in dit dossier. Met vriendelijke groet,
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten
