Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Onregelmatigheden verhuis
Geachte,Langs deze weg wil ik onregelmatigheden melden tijdens mijn verhuis op 1 april 2020 met de firma Arnaud’s Lift & Verhuisserervice. Ik kan u de factuur bezorgen. Ik diende eerder klacht in bij de Kamer van Belgische Verhuizers en bij Gentinfo - Dienst Publiekszaken – Departement Samenleven, Welzijn en Gezondheid. Beiden lieten me weten niets met mijn klacht te kunnen aanvangen. Langs deze weg richt ik mij tot u. De onregelmatigheden beginnen een week voor mijn verhuis. Op 23 maart 2020 laat de zaakvoerder van Arnaud’s Lift- en Verhuisfirma me weten dat een meerprijs van 40% zal worden aangerekend omwille van het Coronavirus. De meerprijs werd meegedeeld zonder BTW. Volgens de zaakvoerder was hij verplicht om met vier verhuizers te komen om de gevraagde afstand te kunnen houden. Met de rug tegen de muur aanvaard ik de meerprijs. Veel andere opties waren er niet. Twee appartementen huren behoorde niet tot de mogelijkheden, zeker nu ik als zelfstandig beroepsjournalist zonder werk ben gevallen en ik alsnog geen recht heb op een uitkering.De kostprijs van de verhuis van amper 3 uur van enkel grote stukken was 1.312,85 EUR inclusief BTW.Zoals afgesproken werd er verhuisd met vier verhuizers. De verhuis verliep bruut. Er is aanzienlijke schade aan een op maat gemaakte tafel, een keukenkastdeur en het raam van de slaapkamer werden geforceerd waar beiden niet meer sluiten, een snijtafel werd beschadigd en wanneer ik 's avonds een was liet draaien stond het appartement blank omdat de aansluiting niet correct was gebeurd. Twee weken later stelde ik vast dat ook de vaatwasser niet goed was aangesloten waardoor er waterschade is. Ik heb de firma Arnaud’s Lift & Verhuisservice gecontacteerd met mijn klachten. Enkel de schade aan de keukenkastdeur wordt door hen erkend. Dat kon door een medewerker van Arnaud’s Lift & Verhuisservice worden hersteld. Ik heb dat evenwel geweigerd omdat ik niet veel vertrouwen heb in het vakmanschap van het bedrijf. Groet,Niels Vandenbussche+32 486 76 06 17Franklin Rooseveltlaan 347F9000 Gent
SCHADE BIJ VERHUIS
Beste Mijn dochter is via uw firma verhuisd op 31/8. Daarbij was er schade aan een legplank in een kleerkast + de matrashoes bevatte na de verhuis meerdere smeerolieplekken. Dit werd genoteerd na de verhuis op de vrachthuisbrief. Aangezien u niet re reageerde, heeft mijn dochter u gecontacteerd op 4 september via mail. De legplank wilden jullie komen halen om te herstellen. Aangezien dit een steunplank betreft die al lang terug in de kast gevezen was, ging dit niet. Ter plaatste komen herstellen, was voor u om voor ons onbegrijpelijke redenen niet mogelijk. U bleef maar steeds herhalen dat jullie de plank zouden komen halen. Mijn dochter heeft de plank dan maar op eigen kosten ter plaatse laten herstellen door een erkend schrijnwerker. Ik vind dat een schadevergoeding hier op zijn plaats zou zijn. Erger is het nog met de hoes. U stelde voor om dit zelf te reinigen met wasbenzine, wat we geweigerd hebben want een officiële verkoper van matrassen had ons gewaarschuwd dat deze geur er nooit meer uitgaat. U bleef maar herhalen dat u de hoes zou komen halen om zelf te reinigen. We weigeren dit uit vrees voor de wasbenzine. We hebben dan meerdere malen voorgesteld om de hoes te laten reinigen door een erkende nieuwkuis. Dit kan voor slechts ongeveer 56 euro afhankelijk van de graad van vervuiling en materiaal van de hoes. We begrijpen niet waarom u weigert dat we de hoes zelf naar de nieuwkuis brengen. We verstaan ook niet waarom uw verzekeringsmakelaar de schade niet ter plaatse kan komen vaststellen. Er rest ons dus niets anders dan via Test-Aankoop u deze klacht te bezorgen.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten