Meest recente klachten

S. S.
8/09/2021

Import behandeling

Beste, ik heb een toestel besteld via Aliexpress aan incoterm CFR. Volgens de website van de federale overheid zou ik een €156 moeten betalen aan importtaxen en administratieve behandeling. Bijkomend moet ik volgens CFR de uitlading betalen van uit de container op het dock in Antwerpen. Men rekent mij voor die uitlading €636,56 aan waarvan er maar een €89 aan uitlading gestipuleerd wordt. Er wordt me bv. een €370 importkosten aangerekend die uiteindelijk geen importkosten zijn?? Er wordt me €121 aangerekend leveringskosten terwijl ik het ga ophalen. Als ik beklag maak, verandert men gewoon van definitie. Effe dan de nomenclatuur veranderen om dan uiteindelijk toe te geven dat het kosten zijn die de shipper niet betaald heeft. Men verklaart op email dat de Chinezen me belazerd hebben, maar ik denk dat dit bedrijf me zelf ook belazerd. HOE KAN MEN de naam veranderen van een kost hoe het hen past?? Ik heb alvast klacht ingediend bij Aliexpress, maar dit bedrijf is volgens mij niet ok bezig. Het toestel kostte me €650 en als ik dan hun €632 en de inklaring bij douane €156 moet betalen, kost dit product me 121% meer dan bij aankoop. Geen 21% belasting, maar 121%? Definities die gegeven worden zijn op zijn minst shady. En dan wordt er nog lichtjes aangedrongen om het snel te komen ophalen om verder kosten te beperken...

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform