Alu - wets
ConsumptiedienstenDit bedrijf is inactief.
Het is niet meer mogelijk om een klacht in te dienen.
Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Tripel glas werd plots dubbel glas na opmetingen
Beste,Op 1 november 2019 tekenden mijn man en ik een offerte bij Alu Wets dd. 25/10/2019. In deze offerte staat bovenaan vermeld dat er tripel glas wordt voorzien. Dit na enkele aanpassingen van de offerte n.a.v. o.a. een aanpassing van de achterdeur etc.Op 4 april, toen onze ruwbouwwerken bijna klaar waren en onze aannemer hiervan de dorpelplannen nodig had, mailden en belden wij hen meermaals zonder antwoord, ook onze architect ondernam via mail en telefonisch pogingen heb te bereiken. Na lang proberen, kregen we uiteindelijk een antwoord. De dorpels werden geplaatst en wij stelden de vraag voor opmetingen.Als reactie werd opgebeld om te melden dat de profielen in prijs gingen stijgen en dat we snel een kleur moesten kiezen. Dit deden we dan op 8/4, op 10/4 stelden ze een voorschotfactuur op die ons op 14/4 via mail bereikte. Mijn man reageerde dat wij ook wensten dat de opmetingen gebeurden, voor we deze zouden betalen. Hierop kwam geen antwoord, wij veronderstelden hun akkoord.Donderdag 14/5 kwam iemand de opmetingen doen, op vrijdag 15/5 kwam deze persoon opnieuw om nog iets te controleren.Via mail op 20/5 en offerte op datum 19/5 kregen we plots een offerte na opmeting met daarin dubbel glas vermeld. Bij contact met de verantwoordelijke werd kortaf gereageerd. Ze hadden een typfout gemaakt en deze nu aangepast. Ze gingen wel een compensatie geven.We kozen voor hen omwille van dit tripel glas, want hadden voor dubbel glas een offerte van een concurrent die 30288,72 euro incl. BTW was i.p.v. hun oorspronkelijke offerte van 35167,80 euro incl. BTW.Wij probeerden eerst hen een voorstel te laten doen, wij vonden de compensatie van +/- 517 euro op 27/5/2020 ontoereikend. We deden zelf een tegenvoorstel op dit voorstel van 27/5 waarbij we bovenop hun voorstel 2421,70 euro vroegen met als idee dat dit het verschil met hun concurrenten gelijk maakt. Volgens ons fair t.o.v. de goedkopere offerte en in verhouding met aanpassingen die we intussen lieten optekenen t.o.v. de oorspronkelijke offertes.Zij waren hiermee niet akkoord diezelfde dag. Onze architect stuurde op 3 juni 2020 een schrijven om wegens het verdwijnen van vertrouwen de overeenkomst in onderling overleg en kosteloos te beëindigen. Hierop hebben ze niet geantwoord.Wij stuurden deze brief hierop aangetekend op 6 juni 2020 op met de vraag voor 11 juni schriftelijk te reageren of wel stilzwijgend het voorstel van de architect te aanvaarden.Op 10/6 reageerden zij opnieuw dat ze met geen enkel voorstel instemmen. Noch vergoeding, noch verbreking en schuiven alles in die brief in onze schoenen:Wij hadden de tikfout moeten zien. Wij hadden moeten weten dat ze nooit gesproken hebben van tripel glas. Eerder melden zij ons al telefonisch dat Onze EPB verslaggever had dit moeten zien en melden - Wij hadden de U-waardes op de offerte zelf moeten opmerken als U-waardes van dubbel glasJammer genoeg is dit voor ons beiden de eerste keer dat wij ramen kiezen en de eerste keer dat wij bouwen. Wij hebben geen idee van berekeningen van U-waarden. Op deze berekeningen staat nergens dubbel glas of tripel glas. Bijkomend vinden wij dat zij bij een offerte met vermelding tripel glas zelf maar de correcte berekeningen, overeenkomstig dit voorstel hadden moeten aanvragen. Wij lazen hun offerte, die we tekenden op 1/11 uitgebreid, en baseerden ons hierop volledig door de vermelding tripel glas.Op alle door hen opgemaakte documenten, t.e.m. de voorschotfactuur toe, staat tripel glas geschreven! Nergens hebben wij iets anders vermoed.Wij wensen wegens een grote vertrouwensschending dat de samenwerking gestopt kan worden zonder meer. Wij willen gewoon verder doen met onze bouwwerken en wij voelen ons nu door hen met de rug tegen de muur gezet op een moment dat de werken volop bezig zijn.
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten