Meest recente klachten

N. C.
2/07/2022

Weigeren bestelde service verhuis

Beste,Op donderdag 30 juni hebben mijn partner en ik gebruik gemaakt van de diensten van de firma All-Up Ladderlift Service uit Aartselaar (https://www.ladderlift-allup.be/) om een verhuis te regelen.We hadden in de email specifiek gezegd dat er via de trap verhuisd ging moeten worden. Hierop hebben we bericht gekregen dat dit OK was maar dat er dan 4 ipv 3 mensen moesten komen ivm de verzekering en dat dit ons meer zou kosten.Wij zijn hiermee akkoord gegaan.Op de dag van de verhuis zelf weigerde deze verhuismannen om via de trap naar het 1ste verdiep te verhuizen. We spreken hier over 2 kleerkasten en een aantal kleinere kasten.Zelf heb ik reuma dus ik kan dit niet. Dit was de reden dat we deze service gevraagd hebben.Mijn partner die na de mislukte verhuis alleen thuis was heeft desondanks de rekening moeten betalen van de verhuizers (€632,70).Ik heb, toen ik terug thuis kwam, de firma gecontacteerd.Ze gingen dezelfde dag de verhuizers nog terugsturen om hun werk goed te laten doen want het was inderdaad zo afgesproken.Na een aantal uur (en 3 telefoontjes) kreeg ik antwoord dat het niet ging lukken dat ze op 1 juli zouden komen. We hadden toen 15 uur afgesproken.Op 1 juli was ik thuis en heb omstreeks 15u30 gebeld met de vraag hoe het zat want wij moesten om 16 uur ergens anders naartoe vertrekken. De boodschap was dat de verhuizers net gingen vertrekken vanuit Aartselaar dus dat het niet zou lukken als wij om 16 uur terug weg waren.De persoon aan de telefoon stelde toen voor om de verhuizers op 2 juli tussen 8 en 9u te laten komen. We zijn hiermee dan ook akkoord gegaan. Want zolang de kasten niet op het 1ste verdiep stonden konden wij ook niet verder.Op 2 juli kwam er omstreeks 10u30 iemand langs met de boodschap dat de verhuizers in Brecht bezig waren maar dat ze over een uur bij ons zouden zijn. Deze persoon heeft 2 kleine kasten al naar boven gedaan zodat dat al gebeurd was.Uiteindelijk heb ik omstreeks 13u36 teruggebeld met de vraag waar de verhuizers bleven. Ik kreeg de boodschap als ze klaar zijn en ze bij u zijn. Dat was het. Om 15u48 heb ik nog eens gebeld met de vraag waar ze blijven enkel en alleen om het antwoord te krijgen dat ze al ergens anders bezig waren.Om 17u belt mijn partner naar de firma. Waarop we het antwoord krijgen dat we ze teveel lastig vallen en dat onze toon (ondertussen waren we natuurlijk wel wat ambetant) hun niet aanstond en dat ze daarom NIEMAND meer gaan sturen tenzij we nog eens €600 betalen. Hierop vraagt mijn partner naar de zaakvoerder, blijkbaar was het de zaakvoerder zelf aan de telefoon.Bij de vraag wie ons dan al de beloftes heeft gemaakt kregen we als antwoord dat het een medewerker was van hem maar dat hij de zaakvoerder is dus hij beslist uiteindelijk.Ook wil ik melden dat de eerste 2 verhuismannen toegekomen zijn om 7u30 op 30 juni. Maar de verhuiswagen (en wanneer ze zijn beginnen werken) pas om 7u50. Desondanks zijn ze hun uren beginnen rekenen vanaf 7u30 terwijl ze nog 20 minuten hebben zitten roken en babbelen en pas in actie zijn geschoten toen de verhuiswagen er zelf was.Onze klacht is nu dat het gemaakte contract NIET is nageleefd en dat de poging om het minnelijk te schikken uiteindelijk verkeerd liep na 3 dagen.Een compensatie lijkt ons hier wel op zijn plaats. Aangezien we extra hebben betaald voor deze 4de man zodat er langs de trap verhuisd zou worden en ze deze service geweigerd hebben. Plus de 20 minuten die ze niet gewerkt hebben maar wel hebben aangerekend.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform