Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Misleiding bij contract + onterechte debitering abonnement
T.a.v.Trisha (Patricia) GovaertsKurt HarhuisBeste Trisha/Kurt,In juni 2021 werden we uitgenodigd om ons bestaand contract (in mijn geval sinds 09/2018) en de toegangsbadge in orde te zetten na de laatste lockdown. Dit werd ons ook zo via de Facebook-post van 11/05/2021 toegelicht Er werd mij tijdens het gesprek enkel meegedeeld dat we een document moesten tekenen om te bevestigen dat we akkoord gingen met de verhoging van de lidgelden en zo ook de domiciliëring opnieuw te heractiveren.Op 27/09/2021 heb ik via opzegmail gevraagd om mijn abonnement stop te zetten op de vroegst mogelijke maandelijkse vervaldag. Gezien mijn contract sinds 2018 liep, was mijn contract maandelijks opzegbaar en was ik dan ook in de veronderstelling dat dit geen probleem zou vormen. Na een maand met elkaar communiceren (waarbij mijn mails van uw kant laat, onvolledig of niet beantwoord werden) krijg ik onlangs antwoord van jullie (Trisha) dat ik een nieuw jaarcontract getekend heb in juni.Tijdens het gesprek heeft Kurt nooit gesproken over een nieuw contract. Ik heb ook nooit mijn akkoord gegeven om het oud contract stop te zetten waardoor ik moet vermoeden dat jullie dit éénzijdig gedaan hebben. In dat geval is er een informatieplicht dus moeten jullie mij kunnen bewijzen dat ik daarvan een correcte, volledige en tijdige kennisgeving ontvangen heb. Ondanks mijn fotografisch geheugen kan ik mij degelijke communicatie niet herinneren. Bovendien had ik graag geweten op welke datum mijn oud contract vernietigd werd. Wanneer de informatieplicht niet vervuld is en/of mijn rechten als consument geschonden worden door niet correct te informeren, kan ik bezwaar aantekenen tegen de vernietiging van het oud contract en blijven de oude contractvoorwaarden geldig.Had men mij tijdens de uitnodiging correct en volledig geïnformeerd, acht ik het bovendien uitgesloten dat ik mijn oud contract met maandelijkse opzegbaarheid stopgezet had en een nieuwe jaarcontract getekend met slechtere opzegvoorwaarden en geen enkele wettelijke basis. Immers, als er enkel een prijsverhoging is dan lijkt me een aanpassing van de prijslijst voldoende. Is het echter de bedoeling geweest van de zaakvoerders om het wettelijk opzegrecht n.a.v. deze prijsverhoging te omzeilen door dergelijk, op zijn minst, twijfelachtig manoevre (contracten zonder degelijke informatie en zonder medeweten van de klanten omschakelen met de bedoeling klanten minstens een jaar langer te binden en de rechten van de consument schaden) dan beschouw ik dit als een vorm van misleiding.Losstaande van dit feit, werd de domiciliëring tijdens de eerste lockdown gedurende 3 maanden onterecht verder gedebiteerd. We hadden via de Facebook-post van 27/04/2020 vernomen dat de 3 volle maanden nadien zouden toegend worden als verlenging van het abonnement. Als jullie dus het oud contract eenzijdig vernietigd hebben, zouden jullie ons eerst 3 maanden gratis sporten moeten aangeboden hebben ... toeval wil dat jullie internetpagina 'abonnement-na-corona' (al dan niet bewust) niet meer bereikbaar is ... Wellicht wordt gerekend op het korte termijngeheugen van sommige mensen? Gezien mijn eerste probleem zou ik daar natuurlijk vlug ook bepaalde assumpties rond kunnen maken.Tot slot vraag ik:- bewijs van vernietiging van mijn oud contract- bewijs dat jullie mij daaromtrent correct, volledig en tijd geïnformeerd hebben en mijn rechten als consument niet geschaad werden- onmiddellijke stopzetting van mijn abonnement omwille van misleiding- terugstorting van de 3 maanden die tijdens de eerste lockdown onterecht van mijn rekening ging (cfr. jullie algemene voorwaarden is dit aan 10% intrest met een minimum van 50 euro en 5 eur per begonnen maand sinds juni 2020) -> mijn eerder voorstel om te verrekenen met de openstaande maanden blijft bestaan- indien dit niet spoedig naar behoren geregeld wordt, vraag ik via de rechtbank nog een morele schadevergoedingP.s. dit weekend heb ik ook aangifte gedaan bij mijn rechtsbijstandverzekeraar (KBC-verzekeringskantoor Claeys te Izegem) en de Consumentenombudsdienst. Indien er nog verdere juridisch stappen ondernomen moeten worden, wachten ik eerst hun verdere instructies af (alsook van Test-Aankoop)(voor de moment nog steeds) met vriendelijke groeten,Francis Cardoen
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten