Bedrijfsscore uitgelegd
De bedrijfsscore op ons platform weerspiegelt hoe goed het bedrijf een geschil met de consument op een minnelijke manier kan oplossen.
De score wordt berekend op basis van drie criteria:
De score wordt berekend op basis van de afgelopen 12 maanden.
Indien er geen score wordt getoond, betekent dit dat we nog onvoldoende gegevens hebben over het bedrijf.
Klachtenafhandelingsdienst
Ontdek de voordelen van het platform en hoe het werkt
Meest recente klachten
Aanmaning openstaande factuur door EOS-Consentia
Betreft : Dossier Nr 29307533 SUISSES BELGIUM - 180131955757 - 78.56 € - FactuurGeachte mevrouw, mijnheer,Op 28/08/2018 ontvingen wij van EOS-Contentia een ingebrekestelling voor een openstaande 3Suisses factuur van €78.56. Deze factuur blijkt te gaan over een onterechte aanrekening van een bestelling die online betaald werd maar in 1ste instantie niet geleverd werd.Ik heb onmiddellijk na het ontvangen van de brief telefonisch contact opgenomen met het callcenter van EOS-Contentia. Dit is op zich al een hele onderneming, minuten lang op wacht en nadien enige tijd wordt de lijn verbroken waarop je opnieuw kan beginnen. Maar dit geheel ter zijde, ik heb het ganse verhaal gedaan aan de medewerker die ik aan de lijn had. Deze persoon heeft toen gevraagd om alles op mail te zetten en de bewijsstukken toe te voegen in bijlage.Dit hebben wij dan ook onmiddellijk gedaan. Dit was toen de inhoud van de mail:“Beste,Zoals zonet telefonisch afgesproken, stuur ik u hierbij een kort relaas van de feiten en in bijlage vindt u ons bewijs betreffende dossiernummer 2930753. Wij hebben op 10/01/2018 een online aankoop gedaan van 2 sets dekbedovertrekken voor het bedrag van €69,98 kortingen inbegrepen. Deze online aankoop is met de bankkaart online betaald geweest (zie rekeninguittreksel). Deze bestelling is echter nooit bij ons aangekomen. Op 31/01/2018 hebben wij telefonisch contact opgenomen met de klantendienst van 3Suisses zij hebben dit toen nagekeken en gezien dat de bestelling toen bij hen teruggekeerd was. De dame aan de lijn heeft toen gezegd dat ze het pakket opnieuw zouden versturen en dat alles daarmee in orde was. Een paar dagen later hebben wij het 2de pakket wel ontvangen via de Post. Wij hebben toen ook gezien dat daar een factuur bij was met een ander bedrag dan wat wij betaald hadden online. Opnieuw contact opgenomen met de klantendienst en telefonisch de bevestiging gekregen dat dit recht gezet was en wij niks meer hoefden te betalen. Het betreft hier ook een eenmalige en enige bestelling die wij ooit bij 3Suisses gedaan hebben.Is het mogelijk om dit in jullie dossier recht te zetten en ons een bevestiging te sturen dat het afgesloten is?Alvast bedankt.Met vriendelijke groeten,Christopher De Groote”Op 30/08/2018 was er nog steeds geen antwoord op de bovenstaande mail waarop ik opnieuw een herinneringsmail gestuurd heb met de volgende tekst:“Geachte,Is het mogelijk om een bevestiging te krijgen op het onderstaande a.u.b.? Zodat wij deze zorgen kunnen klasseren.Alvast bedankt.Hoogachtend,Christopher De Groote”Waarop opnieuw geen antwoord gekomen is. Vervolgens heb ik enkele dagen nadien opnieuw telefonisch contact opgenomen met het callcenter van EOS-Contentia. De medewerkster heeft mij toen bevestigd dat mijn mail goed ontvangen waren en dat zij zouden reageren.Opnieuw enkele dagen nadien komt er op 05/09/2018 dan toch een antwoord terug van EOS-Contentia met de volgende inhoud:“Mevrouw, Meneer,Betreft : Dossier Nr 2930753 3 SUISSES BELGIUM - 180131955757 - 78.56 € - FactuurEOS Contentia heeft de voorziene 69.98 € niet ontvangen !Gelieve de betaling uit te voeren bij ontvangst van deze mail.Hoogachtend.Dienst Beheer SchuldvorderingenTel : (00 32) 056/39.17.20Fax: (00 32) 56.33.20.64IBAN : BE77275002385942 - BIC : GEBABEBBMededeling : +++029/3075/39378+++mail@eos-contentia.be”Een antwoord zonder klaarblijkelijk mijn mails en telefonische verklaring in acht genomen te hebben! Deze mail heb ik op 06/09/2018 opnieuw beantwoord:“Beste,Natuurlijk heeft EOS Contentia dit bedrag niet ontvangen, wij hebben dit reeds betaald aan 3Suisses zoals reeds uitgelegd in mijn voorgaande mails.En aangezien het gaat over een openstaande betaling bij 3Suisses denk ik niet dat u het bedrag op uw eigen rekening moet gaan zoeken. Hieronder nogmaals mijn verhaal en in bijlage het bankrekeninguittreksel van de betaling aan 3Suisses.Wij hebben op 10/01/2018 een online aankoop gedaan van 2 sets dekbedovertrekken voor het bedrag van €69,98 kortingen inbegrepen. Deze online aankoop is met de bankkaart online betaald geweest (zie rekeninguittreksel). Deze bestelling is echter nooit bij ons aangekomen. Op 31/01/2018 hebben wij telefonisch contact opgenomen met de klantendienst van 3Suisses zij hebben dit toen nagekeken en gezien dat de bestelling toen bij hen teruggekeerd was. De dame aan de lijn heeft toen gezegd dat ze het pakket opnieuw zouden versturen en dat alles daarmee in orde was. Een paar dagen later hebben wij het 2de pakket wel ontvangen via de Post. Wij hebben toen ook gezien dat daar een factuur bij was met een ander bedrag dan wat wij betaald hadden online. Opnieuw contact opgenomen met de klantendienst en telefonisch de bevestiging gekregen dat dit recht gezet was en wij niks meer hoefden te betalen. Het betreft hier ook een eenmalige en enige bestelling die wij ooit bij 3Suisses gedaan hebben.Is het mogelijk om deze piste eerlijk, correct en rechtvaardig te onderzoeken a.u.b. zodat dit dossier afgesloten kan worden. Dit bezorgt ons namelijk onnodige stress.Alvast bedankt.Hoogachtend,Christopher De Groote”Dus nogmaals mijn uitleg volledig gedaan. En zoals je zelf wel kan raden opnieuw kwam er geen antwoord terug…Op 10/09/2018 heb ik dan nogmaals telefonisch contact opgenomen met het callcenter en mijn relaas nog eens voor de 5de maal herhaald! Deze medewerker heeft toen gezegd dat het dossier doorgestuurd zal worden naar 3Suisses en dat het dossier bij EOS-Contentia tijdelijk zou stopgezet worden.Dit antwoord werd dan ook schriftelijk bevestigd via mail:“Mevrouw, Meneer,Betreft : Dossier Nr 29307533 SUISSES BELGIUM - 180131955757 - 78.56 € - FactuurNaar aanleiding van uw aanvraag hebben wij de procedure tijdelijk stopgezet, een aanvraag tot nazicht van het dossier is in behandeling.Wij nemen contact met U op van zodra wij over de nodige informatie beschikken.Hoogachtend.Dienst Beheer SchuldvorderingenTel : (00 32) 056/39.17.20Fax: (00 32) 56.33.20.64IBAN : BE77275002385942 - BIC : GEBABEBBMededeling : +++029/3075/39378+++mail@eos-contentia.be”Tot op heden 06/12/2018 hebben we verder niks meer hierover vernomen. Noch van EOS-Contentia noch van 3Suisses. Ik denk nu toch dat 3 maand ruim tijd voldoende is om hierop te antwoorden en het dossier af te sluiten. Wij vertrouwen dit zaakje niet en ons vrees is dat jullie na 10 jaar nog onterecht gaan afkomen dat de betaling nog dient te gebeuren en dit met een flinke nalatigheidsintrest. Weliswaar onterecht want de factuur werd betaald! En bij gevolg zal dit dossier ons toch nog veel geld kosten om het opgelost te krijgen.Bij deze is mijn verzoek om deze ingebrekestelling te annuleren en het dossier bij EOS-Contentia definitief af te sluiten zodat wij ons hierover verder geen zorgen meer hoeven te maken. In bijlage vind u dan ook nogmaals de bewijsstukken. Met de meeste hoogachting,Christopher DE GROOTE
Aanmaning openstaande factuur door EOS-Consentia
Betreft : Dossier Nr 29307533 SUISSES BELGIUM - 180131955757 - 78.56 € - FactuurGeachte mevrouw, mijnheer,Op 28/08/2018 ontvingen wij van EOS-Contentia een ingebrekestelling voor een openstaande 3Suisses factuur van €78.56. Deze factuur blijkt te gaan over een onterechte aanrekening van een bestelling die online betaald werd maar in 1ste instantie niet geleverd werd.Ik heb onmiddellijk na het ontvangen van de brief telefonisch contact opgenomen met het callcenter van EOS-Contentia. Dit is op zich al een hele onderneming, minuten lang op wacht en nadien enige tijd wordt de lijn verbroken waarop je opnieuw kan beginnen. Maar dit geheel ter zijde, ik heb het ganse verhaal gedaan aan de medewerker die ik aan de lijn had. Deze persoon heeft toen gevraagd om alles op mail te zetten en de bewijsstukken toe te voegen in bijlage.Dit hebben wij dan ook onmiddellijk gedaan. Dit was toen de inhoud van de mail:“Beste,Zoals zonet telefonisch afgesproken, stuur ik u hierbij een kort relaas van de feiten en in bijlage vindt u ons bewijs betreffende dossiernummer 2930753. Wij hebben op 10/01/2018 een online aankoop gedaan van 2 sets dekbedovertrekken voor het bedrag van €69,98 kortingen inbegrepen. Deze online aankoop is met de bankkaart online betaald geweest (zie rekeninguittreksel). Deze bestelling is echter nooit bij ons aangekomen. Op 31/01/2018 hebben wij telefonisch contact opgenomen met de klantendienst van 3Suisses zij hebben dit toen nagekeken en gezien dat de bestelling toen bij hen teruggekeerd was. De dame aan de lijn heeft toen gezegd dat ze het pakket opnieuw zouden versturen en dat alles daarmee in orde was. Een paar dagen later hebben wij het 2de pakket wel ontvangen via de Post. Wij hebben toen ook gezien dat daar een factuur bij was met een ander bedrag dan wat wij betaald hadden online. Opnieuw contact opgenomen met de klantendienst en telefonisch de bevestiging gekregen dat dit recht gezet was en wij niks meer hoefden te betalen. Het betreft hier ook een eenmalige en enige bestelling die wij ooit bij 3Suisses gedaan hebben.Is het mogelijk om dit in jullie dossier recht te zetten en ons een bevestiging te sturen dat het afgesloten is?Alvast bedankt.Met vriendelijke groeten,Christopher De Groote”Op 30/08/2018 was er nog steeds geen antwoord op de bovenstaande mail waarop ik opnieuw een herinneringsmail gestuurd heb met de volgende tekst:“Geachte,Is het mogelijk om een bevestiging te krijgen op het onderstaande a.u.b.? Zodat wij deze zorgen kunnen klasseren.Alvast bedankt.Hoogachtend,Christopher De Groote”Waarop opnieuw geen antwoord gekomen is. Vervolgens heb ik enkele dagen nadien opnieuw telefonisch contact opgenomen met het callcenter van EOS-Contentia. De medewerkster heeft mij toen bevestigd dat mijn mail goed ontvangen waren en dat zij zouden reageren.Opnieuw enkele dagen nadien komt er op 05/09/2018 dan toch een antwoord terug van EOS-Contentia met de volgende inhoud:“Mevrouw, Meneer,Betreft : Dossier Nr 2930753 3 SUISSES BELGIUM - 180131955757 - 78.56 € - FactuurEOS Contentia heeft de voorziene 69.98 € niet ontvangen !Gelieve de betaling uit te voeren bij ontvangst van deze mail.Hoogachtend.Dienst Beheer SchuldvorderingenTel : (00 32) 056/39.17.20Fax: (00 32) 56.33.20.64IBAN : BE77275002385942 - BIC : GEBABEBBMededeling : +++029/3075/39378+++mail@eos-contentia.be”Een antwoord zonder klaarblijkelijk mijn mails en telefonische verklaring in acht genomen te hebben! Deze mail heb ik op 06/09/2018 opnieuw beantwoord:“Beste,Natuurlijk heeft EOS Contentia dit bedrag niet ontvangen, wij hebben dit reeds betaald aan 3Suisses zoals reeds uitgelegd in mijn voorgaande mails.En aangezien het gaat over een openstaande betaling bij 3Suisses denk ik niet dat u het bedrag op uw eigen rekening moet gaan zoeken. Hieronder nogmaals mijn verhaal en in bijlage het bankrekeninguittreksel van de betaling aan 3Suisses.Wij hebben op 10/01/2018 een online aankoop gedaan van 2 sets dekbedovertrekken voor het bedrag van €69,98 kortingen inbegrepen. Deze online aankoop is met de bankkaart online betaald geweest (zie rekeninguittreksel). Deze bestelling is echter nooit bij ons aangekomen. Op 31/01/2018 hebben wij telefonisch contact opgenomen met de klantendienst van 3Suisses zij hebben dit toen nagekeken en gezien dat de bestelling toen bij hen teruggekeerd was. De dame aan de lijn heeft toen gezegd dat ze het pakket opnieuw zouden versturen en dat alles daarmee in orde was. Een paar dagen later hebben wij het 2de pakket wel ontvangen via de Post. Wij hebben toen ook gezien dat daar een factuur bij was met een ander bedrag dan wat wij betaald hadden online. Opnieuw contact opgenomen met de klantendienst en telefonisch de bevestiging gekregen dat dit recht gezet was en wij niks meer hoefden te betalen. Het betreft hier ook een eenmalige en enige bestelling die wij ooit bij 3Suisses gedaan hebben.Is het mogelijk om deze piste eerlijk, correct en rechtvaardig te onderzoeken a.u.b. zodat dit dossier afgesloten kan worden. Dit bezorgt ons namelijk onnodige stress.Alvast bedankt.Hoogachtend,Christopher De Groote”Dus nogmaals mijn uitleg volledig gedaan. En zoals je zelf wel kan raden opnieuw kwam er geen antwoord terug…Op 10/09/2018 heb ik dan nogmaals telefonisch contact opgenomen met het callcenter en mijn relaas nog eens voor de 5de maal herhaald! Deze medewerker heeft toen gezegd dat het dossier doorgestuurd zal worden naar 3Suisses en dat het dossier bij EOS-Contentia tijdelijk zou stopgezet worden.Dit antwoord werd dan ook schriftelijk bevestigd via mail:“Mevrouw, Meneer,Betreft : Dossier Nr 29307533 SUISSES BELGIUM - 180131955757 - 78.56 € - FactuurNaar aanleiding van uw aanvraag hebben wij de procedure tijdelijk stopgezet, een aanvraag tot nazicht van het dossier is in behandeling.Wij nemen contact met U op van zodra wij over de nodige informatie beschikken.Hoogachtend.Dienst Beheer SchuldvorderingenTel : (00 32) 056/39.17.20Fax: (00 32) 56.33.20.64IBAN : BE77275002385942 - BIC : GEBABEBBMededeling : +++029/3075/39378+++mail@eos-contentia.be”Tot op heden 06/12/2018 hebben we verder niks meer hierover vernomen. Noch van EOS-Contentia noch van 3Suisses. Ik denk nu toch dat 3 maand ruim tijd voldoende is om hierop te antwoorden en het dossier af te sluiten. Wij vertrouwen dit zaakje niet en ons vrees is dat jullie na 10 jaar nog onterecht gaan afkomen dat de betaling nog dient te gebeuren en dit met een flinke nalatigheidsintrest. Weliswaar onterecht want de factuur werd betaald! En bij gevolg zal dit dossier ons toch nog veel geld kosten om het opgelost te krijgen.Bij deze is mijn verzoek om deze ingebrekestelling te annuleren en het dossier bij EOS-Contentia definitief af te sluiten zodat wij ons hierover verder geen zorgen meer hoeven te maken. In bijlage vind u dan ook nogmaals de bewijsstukken. Met de meeste hoogachting,Christopher DE GROOTE
aanmaning gekregen tot betaling maar goederen nooit ontvangen
ik bestelde rolgordijnen op 16 juni 2018. De dag nadien kreeg ik de factuur al in mijn mailbox maar de goederen waren nog niet verzonden.Elke dag keek ik naar de site en via mijn mail kan je zien dat ik op 4/7 contact opnam. Want volgens de site waren mijn gordijntjes al 3 weken onderweg???Ik ben ook langs geweest bij mijn ophaalpunt en daar ook was niks te bespeuren.Nu ik maakte me geen zorgen meer want ik had 2 maand uitstel van betaling! Nadien hoorde ik niks meer over mijn bestelling. Ik denk dat ze in de falling verloren zijn gegaan?Dus voel ik me nu ook niet verplicht om iets te betalen wat ik nooit heb kunnen ontvangen?Vriendelijke groetenCarine Volckaert
aanmaning gekregen tot betaling maar goederen nooit ontvangen
ik bestelde rolgordijnen op 16 juni 2018. De dag nadien kreeg ik de factuur al in mijn mailbox maar de goederen waren nog niet verzonden.Elke dag keek ik naar de site en via mijn mail kan je zien dat ik op 4/7 contact opnam. Want volgens de site waren mijn gordijntjes al 3 weken onderweg???Ik ben ook langs geweest bij mijn ophaalpunt en daar ook was niks te bespeuren.Nu ik maakte me geen zorgen meer want ik had 2 maand uitstel van betaling! Nadien hoorde ik niks meer over mijn bestelling. Ik denk dat ze in de falling verloren zijn gegaan?Dus voel ik me nu ook niet verplicht om iets te betalen wat ik nooit heb kunnen ontvangen?Vriendelijke groetenCarine Volckaert
ingebrekestelling door EOS Contentia Belgium
Geachte heer/mevrouwTot mijn grote verbazing kreeg ik van EOS Contentia Belgium op datum van 20 juli 2018 (opgesteld te Moeskroen op datum van 17 juli 2018 door hun diensten) een ingebrekestelling voor het betalen van een openstaand saldo van € 131,28 (zie bijlage 1) (+ € 100,00 bijkomende kosten) voor een factuur van 3 Suisses Belgium (failliet verklaard op datum van 10 juli 2018).Ik laat u weten dat ik geen enkel openstaand saldo heb bij 3 Suisses Belgium en ik weiger dan ook om een factuur te betalen waarvoor ik geen goederen heb ontvangen, laat staan een bestelling heb geplaatst.Trouwens de kosten (€ 100,00) die hiervoor worden aangerekend zijn buiten alle proportie en rechtvaardigen geenszins het innen hiervan!Mijn laatste bestelling dateert van 16 januari 2018 voor een totaalbedrag van € 221,75 (zie bijlage 2).Deze bestelling werd door mezelf opgehaald in het afhaalpunt de Dorpstuin - Dorpsstraat 67 te 9870 Machelen-Zulte.Bij deze afhaling van 2 pakketten voor een bedrag € 9,98 en € 211,77 (totaal € 221,75) waren er 2 uitnodigingen tot betalingen (onder de vorm van garantiebonnen) (zie bijlage 3 - deel 1 en deel 2).Tevens laat ik u ook weten dat deze goederen werden betaald:- € 9,98 werd betaald met gestructureerde mededeling 160/0892/777724 op rekeningnummer BE94 0017 5063 8014 op naam van 3 Suisses Belgium op datum van 09 mei 2018- € 208,18 (€ 80,49 op datum van 09 mei 2018 en € 127,69 op datum van 08 juni 2018) werd betaald met gestructureerde mededeling 160/0872/89325 op rekeningnummer BE94 0017 5063 8014 op naam van 3 Suisses Belgium.Wanneer je de laatste betaling van 08 juni 2018 voor een bedrag van € 127,69 en de kosten van € 3,59 met elkaar optelt kom je inderdaad aan € 131,28, hetgeen als hoofdsom wordt geëist op datum van 17 juli 2018 bijna 6 weken na mijn laatste betaling van 8 juni 2018.Deze betalingen vindt u terug in bijlage 4.Alle goederen (artikelen) werden betaald (zie bijlage 4). Het enige wat ik niet heb betaald is het bedrag van € 3,59 (kosten voor betaling na ontvangst – gemarkeerd in het geel bij bijlage 3 - deel 2), maar dit kan volgens mij geen aanleiding geven tot het betalen van een bedrag van € 231,28.Ik weiger ook niet om de som van € 3,59 te betalen, maar niet aan de voorwaarden die voorgesteld worden door EOS Contentia BelgiumVoor het overige heb ik geen enkele andere bestelling bij 3 Suisses Belgium meer geplaatst.Kan u mij aub laten weten welke stappen ik hiervoor dien te ondernemen want dit zijn praktijken die voor mij niet door de beugel kunnen.Ik hoop u hiermee van dienst te kunnen en ik wacht uw antwoord af.Met de meeste hoogachtingWerner Meiresonne
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten