Nieuws

Vakantieverblijf niet zoals beloofd? Reageer meteen

Ook deze zomer zullen sommige reizigers op hun bestemming aankomen en vaststellen dat hun vakantieverblijf er op de website veel beter uitzag. Als je hotelkamer of vakantiehuis tekortschiet, moet je zowel ter plaatse als na thuiskomst reageren.

03 augustus 2022
vakantieverblijf klagen

Als je niet tevreden bent over je hotelkamer, pension of vakantiehuis, moet je dat zo snel mogelijk melden. Heeft het huis bijvoorbeeld geen airco terwijl die wel was beloofd, dan moet je niet wachten met klagen tot na je thuiskomst.

De wet zegt uitdrukkelijk dat de reiziger zijn klacht zonder onnodige vertraging moet meedelen. Als je ter plekke geen klacht hebt geuit, sta je achteraf heel wat zwakker.

Het is bovendien niet uitgesloten dat de uitbater snel een oplossing vindt, als je hem de kans geeft.

Klachtenformulier

Haalt een klacht bij de hoteluitbater niets uit, maar heb je via een touroperator geboekt, dan kan de afgevaardigde van de touroperator misschien helpen. Zo niet, kun je hem vragen naar het klachtenformulier dat de meeste touroperators daarvoor hebben klaarliggen. Dat moeten ze op je eerste verzoek overhandigen. Vul het zorgvuldig in en omschrijf je klachten in detail. Houd een kopie bij. Zorg ook zo mogelijk voor bewijzen zoals foto's, videobeelden of getuigenissen van andere gasten.

Huur je een vakantiewoning, dan is er geen afgevaardigde. Als de uitbaters van het complex niet op je klacht ingaan, moet je contact opnemen met het verhuurkantoor, reisbureau of de klachtendienst van de touroperator. Bewaar zo mogelijk een bewijs van je klacht: een mail, telefoonrekening …

Reageren na thuiskomst

Na thuiskomst stuur je de touroperator, het reisbureau of het verhuurkantoor een aangetekende brief of een mail om je klacht te bevestigen en een schadevergoeding te eisen.

Uiteraard kun je ook onze hulp inschakelen. Bel naar onze hulplijn 0800 29 510, maandag tot vrijdag van 9 tot 18 uur.

bel onze reishulplijn

Meer informatie in verband met problemen met je accommodatie vind je in ons dossier "Goed voorbereid op reis"

goed voorbereid op reis