Proximus installeert eindelijk glasvezel bij een lid van Testaankoop

Een van onze leden kreeg problemen met Proximus toen hij van operator veranderde. "Die begonnen in december 2023, toen onze vorige provider onze eSIM deactiveerde. We hadden in november 2023 een glasvezelaansluiting aangevraagd bij Proximus. In afwachting van de installatie bezorgde Proximus ons een fysieke simkaart. Daardoor konden we echter niet ons professioneel telefoonnummer gebruiken", vertelt Stijn (niet zijn echte naam).
Hij meldde zijn probleem aan Proximus, niet alleen in een fysieke winkel maar ook op hun website via een chatbox. "Ik werd begin januari gecontacteerd door iemand van Proximus die me liet weten dat ze mijn zaak in behandeling namen."
Glasvezelinstallatie meerdere keren uitgesteld
Daarbovenop vroeg Stijn ook een aansluiting op glasvezel bij Proximus. Er volgde een reeks gemiste afspraken tussen Stijn en Proximus. De installatie, die aanvankelijk gepland was voor vrijdag 12 januari, werd op het laatste moment verschoven naar zaterdag 13 januari, een datum waarop Stijn niet aanwezig was. De installatie werd daarom uitgesteld tot februari en vervolgens opnieuw in maart.
Stijn nam daarna contact op met Testaankoop om te proberen de situatie op te lossen.
Testaankoop helpt om de installatie van de glasvezel en een compensatie te krijgen
We namen contact op met Proximus om de status van de installatie te kennen en om een billijke compensatie te vragen voor het veroorzaakte ongemak. Uiteindelijk werd de glasvezel op 15 maart geïnstalleerd en werd de eSIM op 27 maart geactiveerd, vier maanden na de eerste aanvraag van Stijn.
"Ik wilde gecompenseerd worden voor de verlofdagen die ik onnodig had opgenomen om de vezel te installeren, dagen waarop niemand kwam", zegt hij. Proximus stemde ermee in om één maand af te trekken van het abonnement, wat neerkomt op € 92,99.
Nadien kregen we van ons lid de bevestiging dat het probleem inderdaad was opgelost. "Alle problemen zijn opgelost. Bedankt voor al jullie inspanningen."
Advies voor consumenten met een geschil
Heb je een geschil met een bedrijf en wil je contact opnemen met ons team?
DIEN EEN KLACHT IN BIJ EEN BEDRIJF
Je kunt ook een beroep doen op onze juridische dienst op het nummer 02 542 34 34.