Alle openbare klachten
1. Verstuur je klacht rechtstreeks naar het betrokken bedrijf
Volg onze stappen en verstuur je klacht meteen naar het bedrijf
2. Ontvang een melding van zodra het bedrijf heeft gereageerd
Bekijk het antwoord in je persoonlijke ruimte voor je een volgende actie onderneemt.
3. Geen of een onvoldoende reactie van het bedrijf?
Bel ons! Onze advocaten helpen je
Te veel betaald
Op 11 oktober 2024 kwam een medewerker van Peeters Daktechniek onze schoorsteen reiningen. Hiervoor werd (na 3 kwartier werk) 644€ aangerekend. Ik vraag terugbetaling van minstens de helft van het betaalde bedrag, daar wat aangerekend werd totaal van de pot gerukt is.
Oplichting
Korte beschrijving van uw probleem Online via peetersdaktechniek.be aanvraag gedaan voor schouwvegen. Alles leek snel en correct opgevolgd te zullen worden, site gaf prijs aan vanaf 42.50€. Schoorsteenveger kwam 29-10-24 ter plaatse in Blankenberge en bleek uiteindelijk 742€ aan te rekenen: per meter werd 42.50€ aangerekend, camera inspectie aan 110€ en zogezegd een vogelnest verwijderd aan 140€. Daarvoor toonde de schoorsteenveger een zogezegd net genomen foto op zijn gsm. Btw en IBAN nummer bleken Nederlands te zijn. De 'factuur' zou ook gelden als veegattest. We schrokken en vonden het toch heel vreemd alkemaal maar hadden helaas niet de assertiviteit om de betaling te weigeren. Ondertussen merken we op internet dat hierover meerdere klachten binnenliepen. Kunnen wij hiervoor nog op een oplossing rekenen? We zijn ook bezorgd of het afgeleverde attest wel geldig is.
Oplichting: te veel betaald
Op 7 november 2024 hadden wij een afspraak met Peeters Daktechnieken voor het vegen van onze schouw. Mijn vriend en in zijn beiden leken op vlak van schouwvegen aangezien het de eerste keer is in ons nieuw huis dat we dit lieten doen. Ik vroeg op voorhand via mail een offerte, aangezien op hun site vermeld staat “vanaf 42,50€ laat u uw schoorsteen met 1 kanaal vegen”. Er werd geweigerd een offerte te geven, de schouwveger zou dit ter plaatse bespreken. Eens de dag er was en de schouwveger kwam, begon deze echter meteen aan de werken. Ik vroeg nog toen hij bezig was hoeveel dit ons ongeveer zou kosten en toen viel het verdict: 42,50€ per meter! Onze schouw zou 10 meter zijn. Daarbij kwam nog eens btw en verplaatsingskosten, waardoor we uiteindelijk 477,00€ hebben moeten betalen. Dit moest meteen voldaan worden, via mobiel bankcontact of cash. Ik was helemaal overdonderd en alleen thuis op dat moment, zonder enig verstand van wat een schouwveger normaal kost, en dus heb ik meteen betaald. Achteraf hoor en zie ik nu dat een schouwveger normaal slechts 85-100€ kan kosten, tenzij er iets speciaal scheelt zoals een vogelnest. Wij zijn dus echt behoorlijk opgelicht en ik wil het hier graag niet bij laten.
onduidelijke prijsaanduiding - afzetterij
wij hebben geen ervaring in prijzen om schouwen te reinigen. Wij kochten een woonst aan met houtkachel. het raam was gescheurd en hebben dit laten maken. via de winkel een nummer gekregen van een zelfstandige waarmee men samenwerkt. aangezien ik deze na een paar keer contacteren niet kon bereiken voor een afspraak begon ik te zoeken op internet. Hierbij uitgekomen op de website peeters daktechniek. Schoorsteenreiniging vanaf 42 eur. Dus ik contacteer hen om langs te komen. dit gebeurde op 31/10. het was een witte camionette met een nederlands nummerplaat. ik vroeg: van waar ben je ? dit is toch een Belgische firma met vestigingen op verschillende locaties. de technieker antwoorde: klopt maar ik woon hier bij mijn vriendin.....(achteraf blijkt dit toch een nederlandse firma te zijn...) Door de reiniging is er blijkbaar een rest van een vogelnest mee naar beneden gekomen met een dood kadaver er in. ik vroeg nog, heb je een vuilzak nodig? maar blijkbaar had de technieker dit zelf mee.... hij stelde voor om een vogelkap te plaatsen. naiëf en onervaren als ik was (ook zo dom om te zeggen dat we geen ervaring hadden met kachels en hun reiniging) zegde ik toe. het was 450 eur (als ik mij niet vergis) voor de vogelkap incl. plaatsing. In no time was de kap geplaatst en stond de technieker terug binnen om af te rekenen. bij voorkeur contant. ik heb meestal wel iets in huis en dus ging ik 500 eur halen met het idee dat dit wel voldoende was. ik kreeg een factuur voorgeschoteld van 1107 eur!! het bleek 42 eur te zijn per meter en onze schouw is 9 meter! 140 eur voor vogelnest te verwijderen (?) en 110 eur voor camera inspectie? ik schrok en zei: zoveel??? ik was compleet uit mijn lood geslagen maar omdat men meteen er op inspeelde dat ik ook een deel met de kaart kon betalen en ik totaal geen ervaring/weet had van de prijzen heb ik betaald. 450 eur in contant. de rest met kaart. kort nadat de technieker weg was merkte ik op dat die vogelkap er precies maar werd opgegooid. ze staat scheef en helemaal niet mooi gecentreerd...het is een lelijk en vreemd zicht. als ik de dagen erop mensen erover vertelde zeiden ze meteen dat ze me in 't zak hadden gezet...en dat deze prijzen niet correct zijn. de meesten betalen maar tussen de 90 en 120 eur... op fb doen de verhalen van deze afzetters ook de ronde en ik kreeg een link van test aankoop van mensen die met deze firma hetzelfde hebben meegemaakt. achteraf heb ik op de factuur ook gemerkt dat ze een nederlands BTW nummer en rekeningnummer vermeld staat. ik heb dezelfde dag de firma gecontacteerd dat de vogelkap toch een vrij dure aankoop was en dat ze niet mooi werd geplaatst en of er iemand kon langskomen om dit te bekijken. men vroeg mij de factuur door te sturen zodat ze konden zien wie er geweest was.... tot op heden geen antwoord meer..... ik voel me echt bedrogen tot en met. aan die vogelkap kan ik wellicht niets meer doen maar het bedrag van die camera inspectie (waar geen beelden van zijn) en het verwijderen vogelnest voor een totaal van 250 eur zouden ze toch moeten teruggeven. ook de misleidende reclame van 42,50 eur voor het schoorsteenvegen en dan eindigen met een bedrag van 382,50 eur is er los over. proficiat van de mensen die op het moment zelf zicht hebben verdedigd en het niet betaald hebben. ik met mijn onervarenheid en naïviteit ben zo dom geweest het meteen te betalen onder lichte dwang.... zo erg...... kathy van de gucht baalsebaan 202 3128 baal
Te veel aangerekend op faktuur
Peeters Daktechniek gecontacteerd via hun website. peetersdaktechniek.be Voor het reinigen van een schouw door een schouwveger uit de regio. Afspraak gaat gemakkelijk, maar bij grondig nazicht later, staat er in kleine letters als je afspraak maakt dat je akkoord gaat met hun verkoopsvoorwaarden. Een onderaannemer uit NL begon direct met de werken liet enkel weten bij navraag tijdens de werken dat hij 11m X 42 euro/m zou aanrekenen. Betaling moest direct en de klant in kwestie was te overdonderd om te weigeren.
FRAUDE
Een afspraak ingepland om onze schoorsteen te reinigen. Op 6/11 een afspraak. Kost wordt aangerekend voor een camera inspectie met meerprijs van 110 euro, niet op onze vraag. Daarenboven, en het frauduleuze aan de zaak, is dat onze schoorsteen 6m is (2 verdiepingen). Er werd 9m aangerekend, een foutieve meerprijs van 127,50 euro. Betaling diende onmiddellijk te worden uitgevoerd. Met grote spijt dit gedaan.(Op dat moment nog niet wetende van de foutieve en frauduleuze aanpak). Melding van meneer dat hij in een zelfstandig statuut werkt voor dakwerken Peeters, en daardoor onmiddellijk dient te ontvangen. Bij nazicht en meting schouw (effectief 6m ipv 9m) mail verstuurd naar algemeen mailadres, meldden om een brief op te sturen met een klacht naar een adres in Nederland. Op google staat dit bedrijf hoog geadverteerd. Op hun website van 50+ "positieve" beoordelingen van google reviews. Echter, bij verder nazicht, geen reviews mogelijk via google. Dit maakt dus deel uit van hun marketingplan en is misleidend.
oplichting
Wij wilden een schoorsteenveger doen komen en hadden ene gezocht via internet. We kwamen op volgende site terecht: https://peetersdaktechniek.be/tarieven We dachten: vegen van schoorsteen vanaf 42 euro dat dit wel redelijk was. De schoorsteenveger is bij ons geweest. Na 10 min werk kwam hij met de rekening van 525 euro!!! (als je weet dat bij ons gemiddeld 60 à 65 euro gerekend wordt per werkuur...) Er zat zogezegd een nest in de schouw (hij toonde wat takjes maar dergelijke takken kunnen vogels niet verplaatsen ....) daar vroeg hij al 140 euro extra voor. Trouwens er zit een kapje bovenaan op onze schouw waardoor er geen grote vogels in kunnen. Wij vielen gewoon achterover. Intussen hadden we snel wat speurwerk gedaan op internet. We vonden al rap terug dat dit bedrijf echte bedriegers zijn. Er zijn heel wat frauduleuze zaken aan de hand daar. We vroegen naar een ID kaart maar dat weigerde hij te tonen. Er was ook een kopstuk van zijn machine kapot door 'het nest' waarvoor we nog eens 140 euro extra moesten betalen. Dat is toch niet onze verantwoordelijkheid? Gelukkig hebben we geweigerd om de rekening te betalen. Intussen kregen we een mail dat we onze rekening zo snel mogelijk moeten betalen. Er is ook geen officiële factuur. Wat kunnen we doen? Zijn deze prijzen misleidende reclame? Op trustpilot vind ik zelfde verhalen als bij ons.... https://nl-be.trustpilot.com/review/peetersdaktechniek.be Alvast bedankt om dit even te bekijken voor ons en nog heel wat mensen want dergelijke praktijken moeten toch gestopt worden.
Misleiding, oplichting en woekerprijzen
Geachte, Op 16/10/2024, hadden wij een afspraak om de schoorsteen te laten vegen. Op jullie website wordt breed uitgeschreven welke werken jullie allemaal in België uitvoeren en in welke provincies en steden jullie werkzaam zijn. Jullie hebben ook meerdere Belgische mailadressen en telefoonnummers. Het was dus ook tot mijn verbazing dat er een Nederlander aan de deur stond. Blijkbaar zijn jullie een Nederlandse firma, al staat dit nergens op jullie website vermeld. De Nederlandse man vertelde dat uw firma werkt met onderaannemers, hij was vriendelijk en heeft de schoorsteen geveegd op een half uur tijd. Het was dus ook tot mijn grote verbazing dat de factuur hiervoor €890 euro bedroeg. Ik gaf aan dat dit niet mogelijk was, gezien dit het tienvoud van de gangbare prijs was. Na een korte discussie, heeft de medewerker een nieuwe factuur opgesteld, waarin hij een aantal zaken had weggelaten (waaronder bv. het verwijderen van een vogelnest). Nog steeds kwam hij uit op €638,65. Dit is nog steeds gemiddeld het zevenvoud van de gangbare prijs. Wanneer ik uitleg vroeg over hoe het kon zijn, dat ze aan deze soort prijzen komen, vermelde hij dat ze de schoorsteen vegen aan de lopende meter. dit betekende dus, de dat de prijs van €42,50 die op jullie website vermeld stond, vermenigvuldigd werd met de 11 meter lengte van onze schoorsteen. Wat al helemaal niet de manier van werken is, heb ik me laten vertellen door andere schoorsteenvegers die ik ondertussen gecontacteerd heb. Ik vroeg de man waar deze manier van werken vermeld stond, blijkbaar staat dit onderaan de website in kleine letters aangegeven met een asterisk. Echter staat er bij de prijzen nergens een asterisk, die zou verwijzen naar mogelijke bijkomende info. Waardoor dit volledig verloren gaat. Hierop heb ik gezegd dat ik een paar telefoontjes moest doen, omdat ik zelf niet goed wist wat ik hiermee moest aanvangen. Ik was uit de ruimte gestapt, wanneer de medewerker terugkomt met de melding dat hij intussen ook zijn baas heeft gesproken. Deze vond het in orde om het bedrag te verlagen naar €500, cash te betalen. De medewerker zou mij met de auto volgen tot aan een bankautomaat. Tijdens de autorit voelde ik me hier enorm ongemakkelijk bij en heb ik nog wat telefoontjes gepleegd. Wanneer ik aan de automaat was uitgestapt, vertelde ik de man dat ik het bedrag niet zou afhalen. Ik wou eerst meer informatie inwinnen, omdat het hele verhaal mij niet correct leek. Hij bleef aandringen dat ik de factuur moest ondertekenen, ik gaf aan dat dit zou betekenen dat ik akkoord ben, wat ik niet was, dus de factuur bleef ongetekend. Ik vertelde de man dat ik later opnieuw contact zou opnemen om het verder uit te klaren. Hij vertelde dat dit kon via het nummer op de site en is hierop ook vertrokken. Mijn vriend heeft later meerdere keren gebeld, maar er werd niet opgenomen of teruggebeld. Bij nader inspectie van de factuur blijkt deze niet te voldoen aan alle verplichte vermeldingen. Volgens Unizo moet elke factuur aan een klant uit België, minstens aan een aantal punten voldoen. Hieronder valt ook de identiteit van de onderneming. Hieronder wordt verstaan: naam, adres van de zetel (niet aanwezig op de factuur), ondernemingsnummer of btw-nummer (niet aanwezig op de factuur), het nummer van de bankrekening (niet aanwezig op de factuur). Dit op zich betekent dat de factuur niet wettelijk conform is, wat betekent dat de ontvanger (ik) deze kan weigeren. Alles leek me toch heel vreemd, daarom ben ik jullie bedrijf verder gaan opzoeken op het internet. Ik ging opzoek naar de beoordelingen van Google die meermaals op jullie website vermeld staan. Bovenaan wordt vermeld dat jullie 4,9/5 sterren halen door 1245+ klanten. Hier is geen hyperlink aangemaakt, dus ben ik op Google zelf gaan zoeken. Nergens zijn deze reviews te vinden. Er zijn wil verschillende andere bedrijven zowel in België als Nederland, al verwijst geen enkele naar jullie bedrijf. Ook heeft geen enkel bedrijf over de 1000 beoordelingen. Na wat zoeken vond ik de algemene voorwaarden op jullie site, hierin zag ik de verwijzing naar een ander bedrijf, genaamd Service Compleet Int. B.V. met als synoniem vermeld Schoorsteen Service Compleet. Hier vond ik ook een adres Lichttoren 32 te Eindhoven en een KvK-nummer: 94936862. Onder deze namen kan ik nergens informatie terugvinden. Wanneer ik het KvK-nummer opzocht op kvk.nl, kwamen verschillende handelsnamen naar boven: Service Compleet Int. B.V., Dak Service Compleet, Lekkage Service Compleet, Ongedierte Service Compleet, Sloten Service Compleet, Riool Service Compleet, Stroom Service Compleet & Schoorsteen Service Compleet. Na wat meer opzoekingswerk kon ik van geen enkel bedrijf informatie vinden. Maar adres Igluu en enkel postadres? Na het KvK-nummer nog eens op te zoeken op Google, vond ik twee Bedrijven terug: Peeters Daktechniek en Claes Schouwtechniek. Beide bedrijven zijn te werk in België, hebben blijkbaar dezelfde score op Google en hetzelfde aantal beoordelingen. Ook hebben ze dezelfde prijzen, en dezelfde slecht aangeduide kleine lettertjes. Wel met een ander (Belgisch) mailadres en een ander (Belgisch) telefoonnummer. Toch wanneer ik in de algemene voorwaarden ga kijken staat hier, bij Claes schouwtechniek, dezelfde verwijzing naar Service Compleet Int. B.V. met hetzelfde KvK-nummer als alle boven aangegeven bedrijven en Peeters Daktechniek. Hierop ben ik het adres gaan opzoeken, blijkbaar gaat het om Igluu Eindhoven, een firma die kantoorruimte verleent aan andere bedrijven. Met het idee dat Service Compleet Int. B.V. hier gevestigd is, nam ik contact op, met de vraag om mij door te verbinden. De dame aan de balie vertelde me echter dat dit niet mogelijk was, omdat zij hier niet gevestigd zijn, het gaat enkel om een postadres. Intussen heeft de baas, Dirk, mij opnieuw gemaild, met een foto van dezelfde gebrekkige factuur. Gepaard met een betalingsherinnering en een rekeningnummer, met het verzoek om €638,65 te storten. Ik wens bij deze de factuur officieel te betwisten. Alle bovenstaande info is minstens sterk misleiden om niet louche te zeggen. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 1/11/2024 te reageren op dit schrijven. Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht
Betwisting factuur
Ik betwist het factuur omdat de prijzen niet juist aangegeven zijn op de website en ook telefonisch krijg je niet de juiste info Ook doen ze werken die wij niet gezien en om gevraagd hadden
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten