Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
M. A.
19/11/2025

waarborg en onderhoud zonnepanelen / compensatie voor verlies

Beste, Ik denk dat ons dossier één van de dikste is. Op 30/03/2020 werden de zonnepanelen geplaatst door Energetic (later: Uw Energie Expert). Op 28/09/2020 signaleerde Fluvius ons dat de panelen nog niet waren aangemeld. Telefonisch beloofde Uw Energie Expert om dit snel in orde te maken. 19/02/2021: Fluvius meldt dat zaak nog niet in orde is. Doorgegeven aan Uw Energie Expert... 5/03/2021: Fluvius meldt dat het type omvormer op het keuringsverslag niet overeenstemt met het type op het eendraadschema. Doorgegeven aan Uw Energie Expert, maar in afwachting van hun actie zelf al het juiste eendraadschema gevonden en opgestuurd. 10/03/2021 : Fluvius keurt dossier goed. januari 2023: Geen communicatie tussen de omvormer en de app op GSM. Er wordt me verschillende keren beloofd dat we zullen teruggebeld worden, maar uiteindelijk ontvang ik niet meer dan een nietszeggende mail. 9/12/2023: SMA-serviceteam meldt me dat" de isolatieweerstand van de zonnepanelen bij het aansluitpunt van de omvormer te laag is". Ik bel en mail met Uw Energie Expert. Ik krijg telefoons van elektriekers die verwijzen naar "de hoofdelektrieker die moet komen", of uitstellen "ik kan nu niet meer komen want moet het probleem bij daglicht zien". Uiteindelijk krijg ik van Uw Energie Expert een mail met bevestiging komst elektrieker op 1/02/2024. 26/01/2024: een elektrieker biedt zich onaangekondigd aan maar we zijn op vakantie. 1/02/2024: De hoofdelektrieker kan amper geloven dat we reeds 2 jaar met dit probleem kampen (en het rode lampje gesignaleerd hebben), zonder dat er iemand langs komt om dit te checken. Hij vindt de oorzaak en bevestigt dat dit o.a. het gevolg was van onvoldoende aandraaien van bouten. Er werd ook onvoldoende rekening gehouden met de afwatering van het plat dak waardoor bepaalde connecties voor vocht gevoelig waren. De hoofdelektrieker belooft verslag uit te brengen aan Uw Energie Expert en vindt een compensatie alvast op zijn plaats gebaseerd op de opbrengst van 2022. 8/02/2024: Ik vraag per mail een compensatie bij Uw Energie Expert. 26/02/2024: Karen Van Staey, verantwoordelijke en ook contactpersoon bij de aankoop van de zonnepanelen, vraagt de laatste afrekeningen van de elektriciteitsleverancier om na te kunnen kijken hoeveel verlies er is geleden. maart en april 2024: Verschillende malen een boodschap ingesproken op de voicemail van Karen Van Staey. Ook gemaild naar Uw Energie Expert. 16/04/2024: Mail van Uw Energie Expert: "We willen u graag informeren over het feit dat onze collega Karen momenteel langdurig afwezig is. Daarom kan het zijn dat uw e-mail aan haar niet tijdig wordt beantwoord. Onze excuses voor dit ongemak. We willen u verzekeren dat we uw bericht hebben ontvangen en dat we er zo snel mogelijk op zullen reageren. Zodra we meer nieuws hebben of als er iemand anders beschikbaar is om uw vraag te behandelen, zullen we direct contact met u opnemen. Nogmaals onze excuses voor eventuele vertraging in de communicatie. We streven ernaar om u de best mogelijke service te bieden en danken u voor uw begrip in deze situatie. Eind april 2024: Uw Energie Expert belt me en belooft me een credit nota... 17/06/2024: Whatsapp naar Karen: Er is me een creditnota beloofd.. Karen antwoordt dit na te vragen bij de boekhouding en in orde te maken. 22/08/2024: Opnieuw Whatsapp naar Karen. Is niet aan het werk maar belooft het door te geven met de vraag me hierover te contacteren. 16/12/2024: Whatsapp naar Karen. Geen antwoord. En wat later volgt dan het faillissement.. Concrete vragen: 1) wat met waarborg en garantie 2) hoe moet het verder met onderhoud 3) is er nog kans op een compensatie Alvast bedankt voor uw antwoord! Marc Aerts, Sint-Niklaas PS Indien gewenst kan ik de mails met Uw Energie Expert doorsturen.

Afgesloten
B. V.
10/11/2025

geen ondersteuning meer

Beste, hetzelfde probleem zoals velen geen verbinding meer tussen batterij en omvormer. En van niemand ondersteunong om dit op te lossen. Wat moeten we doen om dit verlies van elke dag op te lossen?

Afgesloten
W. V.
27/09/2025

Faillissement, krediet en garantie

Beste In 2021 krijgen we telefoon of we zonnepanelen willen laten installeren. Na een bezoek voor uitleg zijn we geïnteresseerd en laten we de installatie doorgaan. In eerste instantie verloopt alles vlot en worden de panelen gelegd. Tot we zien dat ze schots en scheef liggen. Na een aantal telefoon en discussies wordt dit toch opgelost. In 2023 gaat er een stimuk van ons dak waaien met een zware storm. Krijgen we te horen dat ze dit eigenlijk op ons dak niet hadden mogen leggen...Maar goed. We moesten contact opnemen om ze eraf te halen en na de renovatie weer op te leggen. Verschillende keren moeten proberen...geen reactie. Uiteindelijk heeft de firma die ons dak kwam renoveren mee druk gezet en is het gelukt. Nu vernemen we dat de firma failliet is. We betalen nog altijd ons krediet af. Hoe gaat dit verder? Op contract staat 30 jaar garantie van panelen en 25 jaar garantie op de omvormer en 10 jaar werkgarantie. Zijn we dit kwijt? Ik stuur in bijlage onze factuur. Groeten Wendy Van Breda Steve Schippers

Afgesloten
V. T.
4/09/2025

faillissement bedrijf en wat met garantie

Beste, In 2020 werden er bij ons zonnepanelen geïnstalleerd door Uw Energie Expert. Hierop staat in het contract een garantie van 30 j omnium op de zonnepanelen. We merkten dat er bepaalde zonnepanelen niet meer behoorlijk functioneren en hotspots vertonen. Toen we enkele maanden terug contact opnamen voor een issue met de omvormer, kregen we als automatische reply dat er een curator aangesteld werd door de rechtbank. Ondertussen nog eens opgezocht maar hierover vind ik geen gegevens om uit te vlooien hoe dit nu verder moet met deze defecten ifv de garantie. Zouden jullie mij kunnen helpen want als consument sta je met je rug tegen de muur. Alvast hartelijke dank, Veronique Theuninck

Afgesloten
V. P.
28/08/2025

contact en onderhoud

Geachte mevrouw/heer, Op december 2020, heb ik een zonnepaneel installatie laten doen door de firma Uw energieexpert te Antwerpen Ik heb heden getracht telefonisch contact met hen te hebben i.v.m .onderhoud installatie en vragen i.v.m. factuur voor aanvraag retroactieve premie na plaatsing digitale meter. Ik krijg echter geen contact met hen. Er wordt gemeld dat de telefoonnummers niet meer bestaan. Na wat online zoeken kwam ik tegen dat de firma niet meer actief/failliet is? Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen zo snel mogelijk me te laten weten wat de eventuele stappen zijn die ik kan ondernemen ? Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Afgesloten
L. D.
31/03/2025

onderhoudsprobleem

Beste, Wij hebben in 2023 door deze firma (uw energie expert) zonnepanelen en een batterij laten plaatsen. Na tal van problemen en een zeer moeilijke communicatie is dit uiteindelijk toch in orde gekomen. Voor zover we weten werkt alles naar behoren. Normaal gezien zat een onderhoud na een jaar en/of 2 jaar mee in de overeenkomst. Dit staat vermeld op de factuur. Na talloze mislukte pogingen om hiervoor contact op te nemen, verneem ik dus dat ze het faillissement aangevraagd hebben. Hoe gaat dit nu verder? Is er een curator aangesteld? Bij wie kunnen wij nu terecht voor het onderhoud waar wij uiteindelijk voor betalen? We betalen momenteel ook het krediet nog af voor deze zonnepanelen. Ik stuur tevens onze factuur in bijlage. Alvast Bedankt. Mvg, Linde De Backer

Afgesloten
J. C.
31/03/2025

communicatie van omvormer naar gsm lukt niet meer

Beste, We hebben al bijna 2 jaar het probleem dat we geen communicatie kunnen leggen tussen onze omvormer en onze gsm. Dit was volgens hen maar een klein en snel op te lossen probleem, waarvoor we reeds meerdere malen contact met Energie Expert hebben gehad. Tot op heden kunnen we niet zien hoe het zit met ons verbruik. Dit is ook zo bij mijn partner, ook hier blijft alle communicatie van Energie Expert uit.

Afgesloten
W. D.
17/03/2025

Garantie en onderhoud

Wij hebben eind 2023 zonnepanelen en een thuisbatterij laten installeren door deze firma. Het heeft heel veel voeten in de aarde gehad eer alles werkte. Tot op heden werkt alles naar behoren. Nu is mijn vraag, waar kunnen wij aankloppen betreffende algemene vragen, garantie, onderhoud, ... Ik ben al blij dat we onze zonnepanelen hebben en dat deze werken. Wij betalen nu nog wel ons krediet af. Als we de Google reviews mogen geloven, zijn ze failliet of hebben ze het faillissement aangevraagd. Is er een curator aangesteld? Wie kunnen we contacteren?

Afgesloten
J. S.
3/03/2025

Geen contact

Via de revieuws op de site van uwenergieexpert .be heb ik vernomen dat deze het faillisement zouden hebben aangevraagd. Service krijgen we daar al lang niet meer, net zoals antwoorden op vragen. Nu hebben we wel een afbetaling welke nog loopt tot 05/2032, via Alphacredit welke toen samenwerkte met Uwenergieexpert wat gebeurd hiermee indien het bedrijf effectief zijn boeken neerlegt ? Vriendelijke groet , Johan Schamphelaere

Afgesloten
E. Q.
27/02/2025

Klantenservice

Geachte, Wij zouden graag in contact komen met iemand. Maar aangezien iedereen van dit bedrijf van de aardbol verdwenen te zijn, Zijn wij genoodzaakt het via hier te doen. Wij zitten met vele vragen Ivm onze zonnen panelen.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform