Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
W. V.
27/09/2025

Faillissement, krediet en garantie

Beste In 2021 krijgen we telefoon of we zonnepanelen willen laten installeren. Na een bezoek voor uitleg zijn we geïnteresseerd en laten we de installatie doorgaan. In eerste instantie verloopt alles vlot en worden de panelen gelegd. Tot we zien dat ze schots en scheef liggen. Na een aantal telefoon en discussies wordt dit toch opgelost. In 2023 gaat er een stimuk van ons dak waaien met een zware storm. Krijgen we te horen dat ze dit eigenlijk op ons dak niet hadden mogen leggen...Maar goed. We moesten contact opnemen om ze eraf te halen en na de renovatie weer op te leggen. Verschillende keren moeten proberen...geen reactie. Uiteindelijk heeft de firma die ons dak kwam renoveren mee druk gezet en is het gelukt. Nu vernemen we dat de firma failliet is. We betalen nog altijd ons krediet af. Hoe gaat dit verder? Op contract staat 30 jaar garantie van panelen en 25 jaar garantie op de omvormer en 10 jaar werkgarantie. Zijn we dit kwijt? Ik stuur in bijlage onze factuur. Groeten Wendy Van Breda Steve Schippers

In behandeling
V. T.
4/09/2025

faillissement bedrijf en wat met garantie

Beste, In 2020 werden er bij ons zonnepanelen geïnstalleerd door Uw Energie Expert. Hierop staat in het contract een garantie van 30 j omnium op de zonnepanelen. We merkten dat er bepaalde zonnepanelen niet meer behoorlijk functioneren en hotspots vertonen. Toen we enkele maanden terug contact opnamen voor een issue met de omvormer, kregen we als automatische reply dat er een curator aangesteld werd door de rechtbank. Ondertussen nog eens opgezocht maar hierover vind ik geen gegevens om uit te vlooien hoe dit nu verder moet met deze defecten ifv de garantie. Zouden jullie mij kunnen helpen want als consument sta je met je rug tegen de muur. Alvast hartelijke dank, Veronique Theuninck

In behandeling
V. P.
28/08/2025

contact en onderhoud

Geachte mevrouw/heer, Op december 2020, heb ik een zonnepaneel installatie laten doen door de firma Uw energieexpert te Antwerpen Ik heb heden getracht telefonisch contact met hen te hebben i.v.m .onderhoud installatie en vragen i.v.m. factuur voor aanvraag retroactieve premie na plaatsing digitale meter. Ik krijg echter geen contact met hen. Er wordt gemeld dat de telefoonnummers niet meer bestaan. Na wat online zoeken kwam ik tegen dat de firma niet meer actief/failliet is? Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen zo snel mogelijk me te laten weten wat de eventuele stappen zijn die ik kan ondernemen ? Met vriendelijke groeten, Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

In behandeling
L. D.
31/03/2025

onderhoudsprobleem

Beste, Wij hebben in 2023 door deze firma (uw energie expert) zonnepanelen en een batterij laten plaatsen. Na tal van problemen en een zeer moeilijke communicatie is dit uiteindelijk toch in orde gekomen. Voor zover we weten werkt alles naar behoren. Normaal gezien zat een onderhoud na een jaar en/of 2 jaar mee in de overeenkomst. Dit staat vermeld op de factuur. Na talloze mislukte pogingen om hiervoor contact op te nemen, verneem ik dus dat ze het faillissement aangevraagd hebben. Hoe gaat dit nu verder? Is er een curator aangesteld? Bij wie kunnen wij nu terecht voor het onderhoud waar wij uiteindelijk voor betalen? We betalen momenteel ook het krediet nog af voor deze zonnepanelen. Ik stuur tevens onze factuur in bijlage. Alvast Bedankt. Mvg, Linde De Backer

Afgesloten
J. C.
31/03/2025

communicatie van omvormer naar gsm lukt niet meer

Beste, We hebben al bijna 2 jaar het probleem dat we geen communicatie kunnen leggen tussen onze omvormer en onze gsm. Dit was volgens hen maar een klein en snel op te lossen probleem, waarvoor we reeds meerdere malen contact met Energie Expert hebben gehad. Tot op heden kunnen we niet zien hoe het zit met ons verbruik. Dit is ook zo bij mijn partner, ook hier blijft alle communicatie van Energie Expert uit.

Afgesloten
W. D.
17/03/2025

Garantie en onderhoud

Wij hebben eind 2023 zonnepanelen en een thuisbatterij laten installeren door deze firma. Het heeft heel veel voeten in de aarde gehad eer alles werkte. Tot op heden werkt alles naar behoren. Nu is mijn vraag, waar kunnen wij aankloppen betreffende algemene vragen, garantie, onderhoud, ... Ik ben al blij dat we onze zonnepanelen hebben en dat deze werken. Wij betalen nu nog wel ons krediet af. Als we de Google reviews mogen geloven, zijn ze failliet of hebben ze het faillissement aangevraagd. Is er een curator aangesteld? Wie kunnen we contacteren?

Afgesloten
J. S.
3/03/2025

Geen contact

Via de revieuws op de site van uwenergieexpert .be heb ik vernomen dat deze het faillisement zouden hebben aangevraagd. Service krijgen we daar al lang niet meer, net zoals antwoorden op vragen. Nu hebben we wel een afbetaling welke nog loopt tot 05/2032, via Alphacredit welke toen samenwerkte met Uwenergieexpert wat gebeurd hiermee indien het bedrijf effectief zijn boeken neerlegt ? Vriendelijke groet , Johan Schamphelaere

Afgesloten
E. Q.
27/02/2025

Klantenservice

Geachte, Wij zouden graag in contact komen met iemand. Maar aangezien iedereen van dit bedrijf van de aardbol verdwenen te zijn, Zijn wij genoodzaakt het via hier te doen. Wij zitten met vele vragen Ivm onze zonnen panelen.

Afgesloten
K. D.
17/02/2025

Faillissement

Waar moet ik nu terecht voor opvolging van de app, wie gaat mijn onderhoud nu komen doen want zij zouden dit 2 jaarlijks komen doen, is bij panne mijn garantie nog geldig en waar kan ik terecht als er iets kapot is?

Afgesloten
S. D.
9/01/2025

nalatigheid na verkoop

beste . ik heb zonnepanelen laten zetten 21/02/2023 met het bedrijf (UW energy expert) de verkoop en installatie ging vlekkeloos tot ik op 16-maart-2023 een melding krijg in de app ik heb er voor gebeld kreeg van antwoord dat het normaal is omdat de acu als het onder de 10 procent komt in een slaap modus komt heb er niet veel van gemaakt tot op vorig jaar een zoemend geluid van de accu kwam op 16-SEP-2024 ze hebben iemand gestuurd ze hebben deze afgesloten en niet mee genomen ik heb nog 1 keer contact gehad de dag erna ze gingen contact met huawai heb deze inmiddels kunnen bellen via een vriend die zelf elektricien is maar er voor zover nog geen melding gedaan van de accu nu krijg ik ze ook niet te pakken telefoon gaat over en slaagt ook telkens af mails ook niet nu heb ik een vraag wat ik kan doen hiertegen en of een schadevergoeding kan vragen voor de misgelopen besparing want de accu heeft nooit niet gewerkt en ze gingen de eerste 2 jaar de panelen schoonmaken en testen of alles werkt

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform