Beste,
Ik denk dat ons dossier één van de dikste is.
Op 30/03/2020 werden de zonnepanelen geplaatst door Energetic (later: Uw Energie Expert).
Op 28/09/2020 signaleerde Fluvius ons dat de panelen nog niet waren aangemeld. Telefonisch beloofde Uw Energie Expert om dit snel in orde te maken.
19/02/2021: Fluvius meldt dat zaak nog niet in orde is. Doorgegeven aan Uw Energie Expert...
5/03/2021: Fluvius meldt dat het type omvormer op het keuringsverslag niet overeenstemt met het type op het eendraadschema. Doorgegeven aan Uw Energie Expert, maar in afwachting van hun actie zelf al het juiste eendraadschema gevonden en opgestuurd.
10/03/2021 : Fluvius keurt dossier goed.
januari 2023: Geen communicatie tussen de omvormer en de app op GSM. Er wordt me verschillende keren beloofd dat we zullen teruggebeld worden, maar uiteindelijk ontvang ik niet meer dan een nietszeggende mail.
9/12/2023: SMA-serviceteam meldt me dat" de isolatieweerstand van de zonnepanelen bij het aansluitpunt van de omvormer te laag is". Ik bel en mail met Uw Energie Expert. Ik krijg telefoons van elektriekers die verwijzen naar "de hoofdelektrieker die moet komen", of uitstellen "ik kan nu niet meer komen want moet het probleem bij daglicht zien". Uiteindelijk krijg ik van Uw Energie Expert een mail met bevestiging komst elektrieker op 1/02/2024.
26/01/2024: een elektrieker biedt zich onaangekondigd aan maar we zijn op vakantie.
1/02/2024: De hoofdelektrieker kan amper geloven dat we reeds 2 jaar met dit probleem kampen (en het rode lampje gesignaleerd hebben), zonder dat er iemand langs komt om dit te checken. Hij vindt de oorzaak en bevestigt dat dit o.a. het gevolg was van onvoldoende aandraaien van bouten. Er werd ook onvoldoende rekening gehouden met de afwatering van het plat dak waardoor bepaalde connecties voor vocht gevoelig waren. De hoofdelektrieker belooft verslag uit te brengen aan Uw Energie Expert en vindt een compensatie alvast op zijn plaats gebaseerd op de opbrengst van 2022.
8/02/2024: Ik vraag per mail een compensatie bij Uw Energie Expert.
26/02/2024: Karen Van Staey, verantwoordelijke en ook contactpersoon bij de aankoop van de zonnepanelen, vraagt de laatste afrekeningen van de elektriciteitsleverancier om na te kunnen kijken hoeveel verlies er is geleden.
maart en april 2024: Verschillende malen een boodschap ingesproken op de voicemail van Karen Van Staey. Ook gemaild naar Uw Energie Expert.
16/04/2024: Mail van Uw Energie Expert: "We willen u graag informeren over het feit dat onze collega Karen momenteel langdurig afwezig is. Daarom kan het zijn dat uw e-mail aan haar niet tijdig wordt beantwoord.
Onze excuses voor dit ongemak. We willen u verzekeren dat we uw bericht hebben ontvangen en dat we er zo snel mogelijk op zullen reageren. Zodra we meer nieuws hebben of als er iemand anders beschikbaar is om uw vraag te behandelen, zullen we direct contact met u opnemen.
Nogmaals onze excuses voor eventuele vertraging in de communicatie. We streven ernaar om u de best mogelijke service te bieden en danken u voor uw begrip in deze situatie.
Eind april 2024: Uw Energie Expert belt me en belooft me een credit nota...
17/06/2024: Whatsapp naar Karen: Er is me een creditnota beloofd.. Karen antwoordt dit na te vragen bij de boekhouding en in orde te maken.
22/08/2024: Opnieuw Whatsapp naar Karen. Is niet aan het werk maar belooft het door te geven met de vraag me hierover te contacteren.
16/12/2024: Whatsapp naar Karen. Geen antwoord.
En wat later volgt dan het faillissement..
Concrete vragen:
1) wat met waarborg en garantie
2) hoe moet het verder met onderhoud
3) is er nog kans op een compensatie
Alvast bedankt voor uw antwoord!
Marc Aerts, Sint-Niklaas
PS Indien gewenst kan ik de mails met Uw Energie Expert doorsturen.