Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
M. B.
18/09/2024

Spouwisolatie Supafil veroorzaakt vochtproblemen

BETREFT: INGEBREKESTELLING Geachte heer/mevrouw Met dit schrijven stellen we u officieel en formeel in gebreke voor het onvoldoende opvolgen van het schadedossier door vocht via de spouwmuren. Bostoen nv plaatste in 2014 het product “Supafil” van het bedrijf Knauf in de spouwmuren van onze woning te Maldegem. Dit product blijkt niet meer over vochtwerende eigenschappen te beschikken, waardoor vocht door de spouw de binnenmuren bereikte. De schade aan de binnenmuren door afbladderende verf, loskomend behangsel, zoutvorming en schimmelvorming aan de muren, vensterbanken, decoratie enz. in de inkomhal, living, keuken, slaapkamers, bovenhal, zolder en andere ruimtes is aanzienlijk. Ter staving van de feiten werden foto’s genomen, waarbij de vochtproblematiek duidelijk wordt aangetoond. Verder wordt een filmpje gedeeld waarop een staal uit de spouwmuur wordt getoond, waarbij een water vrijkomt als het staal wordt samengedrukt Deze foto’s en filmpje werden per e-mail naar Group Protect bv gestuurd. Op 15 maart 2024 vindt een bezoek plaats in de woning te Maldegem. David Houthoofd en de vertegenwoordiger van Knauf maken een aantal vaststellingen ter plaatse. Er worden foto’s genomen. Er zouden nog stalen worden genomen en een schadebestek opgemaakt. Er kon geen datum worden meegedeeld, maar men zou snel contact opnemen voor een afspraak. Op 2 april 2024 is de luchtkwaliteit in een van de slaapkamers zodanig verslechterd dat deze kamer niet meer gebruikt kan worden. Onze zoon heeft ernstige gezondheidsklachten en dient elders te slapen. Dit wordt gemeld aan Group Protect bv, maar er wordt geen actie genomen. Op 16 april 2024 wordt het verwijderen van de isolatie uit de gevels aan de Nederlandse onderneming Het Isolatie Gilde toegewezen, die niet komt opdagen op de afgesproken uitvoeringsdatum van 29 april 2024. Na veel over en weer bellen wordt een nieuwe datum vastgelegd: 26 juni. Ook die afspraak wordt niet nagekomen. Op 14 mei 2024 komt de boodschap dat een andere firma met ons contact zou opnemen, wat uiteindelijk gebeurt op 11 juni 2024 door de onderneming Isolteam nv, die langs zou komen op 19 en 20 augustus om alle isolatie te verwijderen, maar op 19 augustus enkel de isolatie verwijdert van de achtergevel, omdat haar opdracht niet verder reikt. Toestand op 14 september 2024 - De isolatie is niet verwijderd van de west-, noord- en oostgevel, hoewel dat uitdrukkelijk was overeengekomen. - Er is geen planning vooropgesteld om die werkzaamheden uit te voeren. - Er is geen schadebestek opgemaakt van de ondertussen aanzienlijk opgelopen schade. - Er is daartoe evenmin een planning opgemaakt. - Ondanks tal van contacten wordt er door Group Protect bv nooit teruggebeld. - Bostoen nv heeft de kosten voor de plaatsing van de slechte isolatie nog steeds niet terugbetaald. Ons vertrouwen is dan ook zoek. Bij gebreke aan minnelijke regeling binnen 10 dagen na dit schrijven zien we ons genoodzaakt juridische stappen te zetten. Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis. Hoogachtend,

Afgesloten
M. B.
18/09/2024

Spouwisolatie Supafil veroorzaakt vochtproblemen

BETREFT: INGEBREKESTELLING Geachte heer/mevrouw Met dit schrijven stellen we u officieel en formeel in gebreke voor het onvoldoende opvolgen van het schadedossier door vocht via de spouwmuren. Bostoen nv plaatste in 2014 het product “Supafil” van het bedrijf Knauf in de spouwmuren van onze woning te Maldegem. Dit product blijkt niet meer over vochtwerende eigenschappen te beschikken, waardoor vocht door de spouw de binnenmuren bereikte. De schade aan de binnenmuren door afbladderende verf, loskomend behangsel, zoutvorming en schimmelvorming aan de muren, vensterbanken, decoratie enz. in de inkomhal, living, keuken, slaapkamers, bovenhal, zolder en andere ruimtes is aanzienlijk. Ter staving van de feiten werden foto’s genomen, waarbij de vochtproblematiek duidelijk wordt aangetoond. Verder wordt een filmpje gedeeld waarop een staal uit de spouwmuur wordt getoond, waarbij een water vrijkomt als het staal wordt samengedrukt Deze foto’s en filmpje werden per e-mail naar Group Protect bv gestuurd. Op 15 maart 2024 vindt een bezoek plaats in de woning te Maldegem. David Houthoofd en de vertegenwoordiger van Knauf maken een aantal vaststellingen ter plaatse. Er worden foto’s genomen. Er zouden nog stalen worden genomen en een schadebestek opgemaakt. Er kon geen datum worden meegedeeld, maar men zou snel contact opnemen voor een afspraak. Op 2 april 2024 is de luchtkwaliteit in een van de slaapkamers zodanig verslechterd dat deze kamer niet meer gebruikt kan worden. Onze zoon heeft ernstige gezondheidsklachten en dient elders te slapen. Dit wordt gemeld aan Group Protect bv, maar er wordt geen actie genomen. Op 16 april 2024 wordt het verwijderen van de isolatie uit de gevels aan de Nederlandse onderneming Het Isolatie Gilde toegewezen, die niet komt opdagen op de afgesproken uitvoeringsdatum van 29 april 2024. Na veel over en weer bellen wordt een nieuwe datum vastgelegd: 26 juni. Ook die afspraak wordt niet nagekomen. Op 14 mei 2024 komt de boodschap dat een andere firma met ons contact zou opnemen, wat uiteindelijk gebeurt op 11 juni 2024 door de onderneming Isolteam nv, die langs zou komen op 19 en 20 augustus om alle isolatie te verwijderen, maar op 19 augustus enkel de isolatie verwijdert van de achtergevel, omdat haar opdracht niet verder reikt. Toestand op 14 september 2024 - De isolatie is niet verwijderd van de west-, noord- en oostgevel, hoewel dat uitdrukkelijk was overeengekomen. - Er is geen planning vooropgesteld om die werkzaamheden uit te voeren. - Er is geen schadebestek opgemaakt van de ondertussen aanzienlijk opgelopen schade. - Er is daartoe evenmin een planning opgemaakt. - Ondanks tal van contacten wordt er door Group Protect bv nooit teruggebeld. - Bostoen nv heeft de kosten voor de plaatsing van de slechte isolatie nog steeds niet terugbetaald. Ons vertrouwen is dan ook zoek. Bij gebreke aan minnelijke regeling binnen 10 dagen na dit schrijven zien we ons genoodzaakt juridische stappen te zetten. Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkentenis. Hoogachtend,

Afgesloten
K. V.
20/08/2024

Weigering terugbetaling voorschot

Beste, Ikvraag dringende terugbetaling van ons voorschot. Op 22/4 is verkopee Patrick Schoeters bij ons geweest. Dezelfde dag kregen we offerte. Bij de vraag wanneer er geplaatst kan worden stuurde hij 2 a 3 weken. Ik heb dit zwart op wit op de mail. Ik heb op 29/4 de getekende offerte gemaild en gevraagd om i. De week v 20 mei te plaatsen. Zo.der reactie. Ik kreeg was 15 mei reactie. Tactisch gespeeld zodat de 14 dagen bedenktijd voorbij zijn. Dan wordt me gezegd dat de wachttijd 2 a 3 maanden bedraagt.ik re lameer.ik krijg prompt wel een veel vroegerevoorlopige uitvoeringsdatum. Telkens wordt deze met een excuus uitgesteld. Voor mij hoeft het niet meer. Ik laat eind juli weten mijn voorschlt terug te willen.dan krijg ik ineens een voorlopige uitvoeringsdatum van 30/8. 4 maand na tekenen offerte!!! Er wordt geen enkele keer moeite gedaan om een datum te bespreken aangezien mijn man in shiften werkt. En dan wordt botweg geantwoord dat conform hun algemene voorwaarden ze het voorschot niet willen terugbetalen. Ik eis mijn voorschot terug. Er zijn geen werken uitgevoerd en alleen maar leugens verteld door de verkoper, de planner en de baas Pino. Hoogachtend, Kell Van Bouwel

Afgesloten
K. V.
20/08/2024

Weigering terugbetaling voorschot

Beste, Ikvraag dringende terugbetaling van ons voorschot. Op 22/4 is verkopee Patrick Schoeters bij ons geweest. Dezelfde dag kregen we offerte. Bij de vraag wanneer er geplaatst kan worden stuurde hij 2 a 3 weken. Ik heb dit zwart op wit op de mail. Ik heb op 29/4 de getekende offerte gemaild en gevraagd om i. De week v 20 mei te plaatsen. Zo.der reactie. Ik kreeg was 15 mei reactie. Tactisch gespeeld zodat de 14 dagen bedenktijd voorbij zijn. Dan wordt me gezegd dat de wachttijd 2 a 3 maanden bedraagt.ik re lameer.ik krijg prompt wel een veel vroegerevoorlopige uitvoeringsdatum. Telkens wordt deze met een excuus uitgesteld. Voor mij hoeft het niet meer. Ik laat eind juli weten mijn voorschlt terug te willen.dan krijg ik ineens een voorlopige uitvoeringsdatum van 30/8. 4 maand na tekenen offerte!!! Er wordt geen enkele keer moeite gedaan om een datum te bespreken aangezien mijn man in shiften werkt. En dan wordt botweg geantwoord dat conform hun algemene voorwaarden ze het voorschot niet willen terugbetalen. Ik eis mijn voorschot terug. Er zijn geen werken uitgevoerd en alleen maar leugens verteld door de verkoper, de planner en de baas Pino. Hoogachtend, Kell Van Bouwel

Afgesloten
A. M.
2/12/2023

In gebrekestelling

Beste,u verstuurde mij op 01/12/2023 een mail met een in gebrekestelling wegens het niet betalen van de eindfactuur voor het leveren en installeren van een warmtepompboiler.Ik stuurde u echter op 20/11/2023 een aangetekend schrijven met een in gebrekestelling omdat de installatie van het toestel na meer dan 7 maanden nog niet volledig is afgewerkt. Met name de verbinding met de zonnepanelen is nog steeds niet uitgevoerd. Ik heb nog geen antwoord gekregen op het aangetekend schrijven.

Afgesloten
A. M.
2/12/2023

In gebrekestelling

Beste,u verstuurde mij op 01/12/2023 een mail met een in gebrekestelling wegens het niet betalen van de eindfactuur voor het leveren en installeren van een warmtepompboiler.Ik stuurde u echter op 20/11/2023 een aangetekend schrijven met een in gebrekestelling omdat de installatie van het toestel na meer dan 7 maanden nog niet volledig is afgewerkt. Met name de verbinding met de zonnepanelen is nog steeds niet uitgevoerd. Ik heb nog geen antwoord gekregen op het aangetekend schrijven.

Afgesloten
M. J.
26/10/2023

levering en plaatsing warmtepompboiler

Wij hebben op 30/5/23 een warmtepompboiler besteld.Op 22/6/23 hebben wij de voorschotbetaling gedaan.Op 7/8/23 hebben wij u een eerste maal telefonisch gecontacteerd om te informeren naar de leveringstermijn. Wij hebben u toen ook gemeld dat onze huidige boiler ondertussen helemaal defect is en wij zonder warm water zitten.1. Op 31/8/23 ging uw inspecteur komen om de nodige technische opmetingen te doen. U heeft 2 dagen voordien per mail afgezegd.Een andere inspecteur kwam wel op 8/9/232. De installatie werd vervolgens ingepland op 25/9/23. We kregen hiervoor een mail waarin u 8 meter parkeerplaats vraagt en dreigt met 750€ schadevergoeding mocht de installatie door onze schuld niet kunnen doorgaan.De parkeerplaats werd voorzien en we planden een dag verlof om uw medewerkers te ontvangen.U annuleerde de afspraak die ochtend omdat uw techniekers bij een vorige werf vertraging opliepen.3. Een nieuwe afspraak werd ingepland op 16/10/23U annuleerde de afspraak die ochtend omdat de techniekers die voorzien waren enkel airco's konden installeren en nog niet geleerd hadden hoe een boiler te installeren.4. Een nieuwe afspraak werd ingepland op 26/10/23Die afspraak werd niet geannuleerd maar toch verscheen geen enkele medewerker. Toen we hierover telefonisch informeerden zou een interne medewerker een foute inplanning hebben gemaakt en zij moet het zelf oplossen na haar ziekteverlof.We zijn ondertussen 26 oktober. 5 maanden na bestelling. We zitten ondertussen 3 maanden zonder warm water. Uw dienstverlening is absoluut niet wat men van een serieuze firma zou verwachten. U komt gemaakte afspraken keer op keer niet na. Ons vertrouwen is volledig weg.Wij stellen u hierbij in gebreke. We annuleren de bestelling en eisen ons volledig voorschot onmiddellijk terug.

Afgesloten
M. J.
26/10/2023

levering en plaatsing warmtepompboiler

Wij hebben op 30/5/23 een warmtepompboiler besteld.Op 22/6/23 hebben wij de voorschotbetaling gedaan.Op 7/8/23 hebben wij u een eerste maal telefonisch gecontacteerd om te informeren naar de leveringstermijn. Wij hebben u toen ook gemeld dat onze huidige boiler ondertussen helemaal defect is en wij zonder warm water zitten.1. Op 31/8/23 ging uw inspecteur komen om de nodige technische opmetingen te doen. U heeft 2 dagen voordien per mail afgezegd.Een andere inspecteur kwam wel op 8/9/232. De installatie werd vervolgens ingepland op 25/9/23. We kregen hiervoor een mail waarin u 8 meter parkeerplaats vraagt en dreigt met 750€ schadevergoeding mocht de installatie door onze schuld niet kunnen doorgaan.De parkeerplaats werd voorzien en we planden een dag verlof om uw medewerkers te ontvangen.U annuleerde de afspraak die ochtend omdat uw techniekers bij een vorige werf vertraging opliepen.3. Een nieuwe afspraak werd ingepland op 16/10/23U annuleerde de afspraak die ochtend omdat de techniekers die voorzien waren enkel airco's konden installeren en nog niet geleerd hadden hoe een boiler te installeren.4. Een nieuwe afspraak werd ingepland op 26/10/23Die afspraak werd niet geannuleerd maar toch verscheen geen enkele medewerker. Toen we hierover telefonisch informeerden zou een interne medewerker een foute inplanning hebben gemaakt en zij moet het zelf oplossen na haar ziekteverlof.We zijn ondertussen 26 oktober. 5 maanden na bestelling. We zitten ondertussen 3 maanden zonder warm water. Uw dienstverlening is absoluut niet wat men van een serieuze firma zou verwachten. U komt gemaakte afspraken keer op keer niet na. Ons vertrouwen is volledig weg.Wij stellen u hierbij in gebreke. We annuleren de bestelling en eisen ons volledig voorschot onmiddellijk terug.

Afgesloten
R. V.
28/08/2023

Gevelelreiniging niet volgens procedure en onvoldoende hydrofobering

De bestuurder/zaakvoerder David Houthoofd weigert pertinent zijn verantwoordelijkheid voor de totaal onvoldoende uitvoering door een onderaannemer!Meerdere recente pogingen om dit alsnog in orde te brengen worden gewoon genegeerd of/en op een onvoorstelbare manier afgewezen.

Afgesloten
R. V.
28/08/2023

Gevelelreiniging niet volgens procedure en onvoldoende hydrofobering

De bestuurder/zaakvoerder David Houthoofd weigert pertinent zijn verantwoordelijkheid voor de totaal onvoldoende uitvoering door een onderaannemer!Meerdere recente pogingen om dit alsnog in orde te brengen worden gewoon genegeerd of/en op een onvoorstelbare manier afgewezen.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform