Alle openbare klachten

Raadpleeg alle klachten die op ons platform zichtbaar zijn en vind oplossingen voor een probleem dat vergelijkbaar is met jouw probleem zowel gerelateerd aan producten als aan diensten. Ontdek hoe ons platform werkt
R. T.
12/03/2025

Betwisting parkeerboete

Geachte mevrouw/heer, Op 17/02/2025 ontving ik van u een brief met het verzoek tot betaling van het bedrag van 90.14 euro Retributienummer :800029689556 Heel straf dat jullie in prijs gezakt zijn, want Modero vroeg 96.95 euro op 25/05/2022 voor dezelfde boete. Deze vordering betwist ik in zijn geheel. Op 8/06/2022 schreef ik Modero hierover reeds aan. De vermeende vordering van deze firma is ongegrond omdat ik betaald had door middel van een voucher. Wij gingen tot die datum altijd eten in restaurant Ville de Bruges en zij verschaftten ons een parkeervoucher. Dit heeft 2 jaar gewerkt zonder problemen. In bijlage mijn SMS naar 4411 en jullie antwoord van activatie! Gelieve mij binnen de 15 dagen na ontvangst van dit schrijven schriftelijk te bevestigen dat u elke verdere invorderingsactie ten aanzien van mij definitief beëindigd hebt. Tevens wil ik er U op wijzen dat als U in uw aangetekende brief een link naar een manier geeft om bezwaar in te dienen deze link wel moet werken. ( www.parking.brussels/betwisting ) En jullie werken op basis van een ordonnantie die ingevoerd werd op 6/07/2022 , 4 maanden na de boete. Met vriendelijke groet, Ronny Tourwé Oude Weg 24 3300 Tienen

Afgesloten
P. V.
3/11/2024

Boete terwijl we in orde zijn

Geachte, Ik schrijf u naar aanleiding van een boete die we hebben ontvangen, ondanks dat we wel degelijk voor de parkeerplaats hadden betaald. We hebben hiervoor reeds klacht ingediend, maar toch kregen we een boete die net na onze betaalde tijd is uitgeschreven, wat ons nu verplicht om 45 euro te betalen. Op het moment van de boete waren we onderweg naar de auto om te vertrekken. Ondanks onze poging om binnen de tijd te vertrekken, werd de boete zeer snel opgemaakt. Verder wil ik vermelden dat mijn broer eveneens in dezelfde straat woont en een parkeervergunning heeft, maar dat hij regelmatig onterecht boetes krijgt van hetzelfde bedrijf. Deze boetes blijken dan onterecht te zijn en worden nadien geannuleerd. Hierdoor weet ik dat dit bedrijf niet altijd eerlijk te werk gaat. Ik vraag vriendelijk of het mogelijk is om hiermee rekening te houden en de boete te herzien, aangezien we wel in orde waren met de betaling. Alvast bedankt voor uw begrip en reactie. Met vriendelijke groet, Pär Vandenborne Redevance 800096515381 Nummerplaat 2CXK135 Datum 05.10.2024

Afgesloten
K. B.
5/02/2024

geen antwoord op betwisting van onterechte parkeerboete

Op 01/12/2023 ontving ik van Parking Brussels Watermaal-Bosvoorde een parkeerretributie (ref 701108832508) omdat mijn voertuig op zaterdag 25/11/2023 om 16u in de Piepelingenstraat 1 te Watermaal-Bosvoorde verkeerd geparkeerd zou staan. Ik heb deze parkeerretributie meteen na ontvangst (op 01/12/2023) per e-mail betwist aangezien ik nog nooit in de Piepelingenstraat 1 te Watermaal-Bosvoorde ben geweest en mijn voertuig op datzelfde moment (zaterdag 25/11/2023 om 16u) op de parking van de Carrefour in Eupen stond (dat is meer dan 130km verwijderd van de Piepelingenstraat te Watermaal-Bosvoorde). Mijn voertuig stond daar trouwens correct geparkeerd. Ondanks herinneringen die ik per e-mail heb gestuurd op 14/12/2023, 21/12/2023 en 27/01/2023, wacht ik nog steeds op een antwoord van Parking Brussels Watermaal-Bosvoorde. Tevens heb ik ook één online bezwaarschrift ingediend via de website van Parking Brussels op 26/12/2023. Mijn vragen : 1. Graag zou ik op zijn minst een antwoord ontvangen op mijn betwisting (ipv een tweede aanmaning tot betaling)2. Graag zou ik een bewijs (foto) van mijn foutief geparkeerde voertuig ontvangen. Dit is eigenlijk onmogelijk vermits mijn voertuig elders stond (en ik kan dat ook bewijzen indien nodig). Maar toch zou ik graag de foto in kwestie ontvangen. 3. Graag zou ik bevestiging ontvangen dat deze foutieve parkeerretributie wordt kwijtgescholdenEigenlijk is het ronduit schandalig dat dit parkeeragentschap zomaar fictieve boetes uitstuurt naar de burger. En wanneer de burger dan terecht reageert en dit betwist, vindt men het blijkbaar niet eens nodig om te antwoorden. En stuurt men een tweede aanmaning tot betaling. Dit kan écht niet. Dit is totale willekeur en staat gelijk aan maffiapraktijken.

Opgelost
A. C.
23/01/2024

Onterechte parkeerboete

Onterecht ontvangen parkeerboete op 13/1/2024 te Sint Gillis.Wagen was op die datum niet op genoemde plaats aanwezig

Opgelost
S. B.
27/10/2022

Parkeerretributie wegens niet betalen

Beste, Ik kreeg een boete omdat ik niet betaald heb. Ik heb bewijs geleverd dat ik wel betaald heb maar dit wordt niet aanvaard. Ik weiger de boete te betalen aangezien ik in mijn recht sta.

Afgesloten
T. G.
12/05/2020

redevance contestée

Monsieur Lievens,vous me réclamez le payement d'un parking que j'ai déjà contesté le 05/10/2018 (il y a donc presque deux ans !). Outre le fait que je trouve ce délai anormalement long (qui se souviendrait d'un problème au bout de deux ans), je vous rappelle qu'à l'époque , j'avais déjà émis les doutes les plus grands quant à la validité de cette redevance. En effet, vous me faites payer un parking à une heure où la redevance n'est plus d'application, à savoir 19 heures alors que le parking est payant jusqu'à 18 heures. (ou qu'il faut mettre un disque, ce que j'aurais fait dans cette rue, comme signalé chez le vétérinaire auprès duquel j'avais rendez-vous). Si vous voulez plus de détails, reprenez ma lettre du 05/10/2018 (si vous l'avez gardée) et si vous l'avez égarée, sachez que j'en avais heureusement gardé une copie.SalutationsTh GRARDKroonweg 121700 DILBEEK

Opgelost
E. V.
24/05/2018

Onterechte parkeerboete en laattijdige terugbetaling

Parkeerboete gekregen op 05/05/18 in Anderlecht ter hoogte van Instituutstraat, maar wél betaald via sms. Bewijzen hiervan op mijn gsm.Zoals gevraagd door Parking Brussels op hun parkeerticket, netjes de som betaald, om dan in theorie het geld teruggestort te krijgen. Ik ben immers volledig in regel en kan dit staven.Helaas is dit nog niet gebeurd. Verscheidene malen telefonisch contact trachten op te nemen, doch niemand neemt OOIT op. Klantendienst (080035678) is NIET bemand. Op verscheidene dagen én tijdstippen binnen de openingsuren proberen te bellen. Via mail (14/05/18) uiteindelijk reactie gekregen op mijn klacht. Mijn bedrag van 25 euro ging binnen de 10 dagen teruggestort worden. Dit is niet het geval. Wederom trachten te bellen, geen gehoor. Ook via mail geen respons. Ik wacht vruchteloos op mijn 25 euro, die onterecht werd aangerekend.Het bedrijf heeft mijn rekeningnummer, daar ik op 08/05 de betaling naar hun heb uitgevoerd. Alle gegevens om deze 25 euro terug te storten zijn bijgevolg voorhanden.

Afgesloten

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform