Terug

geen antwoord op betwisting van onterechte parkeerboete

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. B.

Naar: Parking Brussels

05/02/2024

Op 01/12/2023 ontving ik van Parking Brussels Watermaal-Bosvoorde een parkeerretributie (ref 701108832508) omdat mijn voertuig op zaterdag 25/11/2023 om 16u in de Piepelingenstraat 1 te Watermaal-Bosvoorde verkeerd geparkeerd zou staan. Ik heb deze parkeerretributie meteen na ontvangst (op 01/12/2023) per e-mail betwist aangezien ik nog nooit in de Piepelingenstraat 1 te Watermaal-Bosvoorde ben geweest en mijn voertuig op datzelfde moment (zaterdag 25/11/2023 om 16u) op de parking van de Carrefour in Eupen stond (dat is meer dan 130km verwijderd van de Piepelingenstraat te Watermaal-Bosvoorde). Mijn voertuig stond daar trouwens correct geparkeerd. Ondanks herinneringen die ik per e-mail heb gestuurd op 14/12/2023, 21/12/2023 en 27/01/2023, wacht ik nog steeds op een antwoord van Parking Brussels Watermaal-Bosvoorde. Tevens heb ik ook één online bezwaarschrift ingediend via de website van Parking Brussels op 26/12/2023. Mijn vragen : 1. Graag zou ik op zijn minst een antwoord ontvangen op mijn betwisting (ipv een tweede aanmaning tot betaling)2. Graag zou ik een bewijs (foto) van mijn foutief geparkeerde voertuig ontvangen. Dit is eigenlijk onmogelijk vermits mijn voertuig elders stond (en ik kan dat ook bewijzen indien nodig). Maar toch zou ik graag de foto in kwestie ontvangen. 3. Graag zou ik bevestiging ontvangen dat deze foutieve parkeerretributie wordt kwijtgescholdenEigenlijk is het ronduit schandalig dat dit parkeeragentschap zomaar fictieve boetes uitstuurt naar de burger. En wanneer de burger dan terecht reageert en dit betwist, vindt men het blijkbaar niet eens nodig om te antwoorden. En stuurt men een tweede aanmaning tot betaling. Dit kan écht niet. Dit is totale willekeur en staat gelijk aan maffiapraktijken.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform