Terug

Zwitserse tarieven voor mobiele telefonie tijdens onze vakantie in Italië

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. D.

Naar: Orange

13/08/2023

De factuur van Orange was deze maand zeer hoog (732,02 euro). Bij nader inzien bleek dit te wijten aan hoge Zwitserse tarieven aangerekend voor mobiel bellen en internet tijdens onze vakantie in Italië. Deze kosten zijn mijns inziens onterecht om volgende redenen: • Het is niet correct dat je in Italië Zwitserse tarieven (buiten EU) moet betalen.• Orange beschermt zijn klanten onvoldoende tegen zulke extreem hoge kosten: Geen communicatie hierover of alarmbel. We hebben dit zelf toevallig (!) vastgesteld toen we ons verbruik checkten via ‘My Orange’.De acties die ik reeds heb ondernomen:• Op 26 juli (tijdens ons verblijf in Italië) hebben we telefonisch contact opgenomen met Orange en een blokkering laten instellen. Indien we dit niet hadden gedaan, zou de schade hoger zijn geweest.• Op 11 augustus (na ontvangst factuur) heb ik telefonisch klacht neergelegd bij Orange. Orange zei dat het inderdaad mogelijk is dat je in grensgebieden Zwitserse tarieven hebt. Ze hebben daarom voorgesteld een deel van deze kosten te vergoeden (200 euro). Graag had ik van Orange vernomen:• Kunnen klanten die binnen de EU verblijven beter beschermd worden tegen torenhoge kosten? • Op welke vergoeding hebben klanten recht in dergelijke situaties? Een vergoeding van 200 euro dekt niet de geleden schade.Met vriendelijke groeten,Joris

Berichten (4)

Orange

Naar: J. D.

13/08/2023

Hello,I'm out of office and will be back on 16/08/2023.For urgent matters, you can contact my colleagues of the Mediation team.Kind regards,Anja

Orange

Naar: J. D.

13/08/2023

Hello,I'm out of office and will be back on 16/08/2023.For urgent matters, you can contact my colleagues of the Mediation team.Kind regards,Anja

J. D.

Naar: Orange

30/08/2023

Beste, op 13/8 heb ik een klacht verzonden naar Orange en nog steeds geen antwoord ontvangen.Graag had ik hierover feedback ontvangen. Met vriendelijke groeten, Joris

J. D.

Naar: Orange

30/08/2023

Beste, op 13/8 heb ik een klacht verzonden naar Orange en nog steeds geen antwoord ontvangen.Graag had ik hierover feedback ontvangen. Met vriendelijke groeten, Joris


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform