Terug

Zware schade na herstelling gasketel

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. B.

Naar: Bulex

03/10/2017

Op 19/09/2017 heb ik een eerst aangetekend schrijven gestuurd naar Bulex Services (Vaillant Group). Ik krijg echter geen antwoord en ik mag niet met een verantwoordelijke spreken. Het enige wat ik te horen krijg is om een klacht in te dienen, waar ze dan niet op antwoorden. Bulex Services weigert om me verder te helpen of zelfs een antwoord te geven, nochtans hebben techniekers van Bulex zelf de schade aangericht tijdens hun herstelling met als gevolg dat de gasketel van de muur kan vallen, ondertussen zijn we al meer dan twee weken verder. Is dit een klantenservice? Bulex Services toont helemaal geen respect voor zijn klanten en laat ze letterlijk in de kou staan.Hierbij de volledige klacht, opgestuurd op 19/09/2017:Op 18/09/2017 zijn twee techniekers van Bulex Services een herstelling komen uitvoeren aan onze gasketel (waterlek). Een technieker van jullie had op een eerdere dag de vaststelling gemaakt van de herstelling die nodig was, namelijk het vervangen van de interne boilers. Jullie hadden hiervoor een getekende offerte opgemaakt en twee techniekers voorzien. Hiervoor diende de gasketel van de muur gehaald te worden. Jullie waren hiervan op de hoogte en op geen enkel moment is gemeld dat jullie deze herstelling in zijn volledigheid niet konden uitvoeren. Tijdens de herstelling hadden de twee techniekers heel veel moeite om de gasketel terug te plaatsen. Hierdoor is er schade ontstaan aan de bevestiging in de muur alsook aan de gasketel zelf. Nadat de herstelling is uitgevoerd heb ik meermaals mijn bezorgdheid uitgedrukt in verband met het feit dat er mogelijk schade was aangericht aan de bevestiging tegen de muur. Ik was van mening dat de gasketel niet meer stevig op de muur hing. Ik heb dit meermaals gevraagd en jullie techniekers zijn vetrokken met de mededeling dat de gasketel niet kon vallen. Wanneer ik zelf ben gaan kijken heb ik opgemerkt dat de linker bout uit de muur is gekomen van de plaat waar de gasketel op hangt en dat de ketel niet volledig in de linkse haak stond. De plaat is ook scheefgetrokken bij het terugplaatsen van de gasketel. Dit omdat de gasketel te zwaar was voor twee techniekers en de gasketel een hele tijd op één haak heeft gestaan bij het terugplaatsen van de gasketel. Ik heb teruggebeld naar Bulex Services en de techniekers zijn teruggekomen. Vervolgens hebben ze opgemerkt dat de gasketel niet volledig in de linker haak stond. De techniekers hebben dan de gasketel heen en weer geduwd om te proberen de ketel in de haak te krijgen. Hierdoor is de linkerbout nog meer losgekomen. De plaat waar de gasketel op hangt tegen de wand is zodanig losgekomen dat dit gevaarlijk werd. Ze hebben meteen de gastoevoer afgesloten en mij verteld dat ik een installateur moet zoeken om dit op te lossen. Ze weigerden enige verdere hulp en zijn snel de deur uitgegaan. Ook via de telefoon mocht ik geen verantwoordelijke spreken en werd mij verteld om een klacht neer te leggen. Enige verdere hulp werd ook hier geweigerd. Nochtans hebben jullie deze schade veroorzaakt door jullie herstelling die mij €434,53 heeft gekost. Ik werd dus achtergelaten met een vallende gasketel, geen warm water en gaan verwarming na de herstelling van jullie techniekers.Indien ik zelf niet had terug gebeld om opnieuw te komen kijken indien de gasketel wel goed aan de muur zat, kon de gasketel van de muur vallen. Dit zou dramatische gevolgen kunnen hebben. We spreken hier niet enkel over materiële schade maar ook levensgevaar.Het initieel probleem had daarnaast niet mogen ontstaan, gelet op de ouderdom en de prijs van de gasketel. Jullie hebben daarvoor een commerciële geste gedaan en een korting gegeven. Echter mag dit geen invloed hebben op de kwaliteit van jullie geleverde diensten en zeker geen extra schade opleveren.Ik verwacht dus van jullie een definitieve oplossing zodanig dat de schade die door jullie is gemaakt opnieuw hersteld is en de gasketel op een veilige manier tegen de wand vast gemaakt is, zoals dit voorheen het geval was. Ik verwacht ook een schadevergoeding voor alle kosten die ik heb (of zal) maken om de gasketel op een veilige manier tegen de muur te houden.De installateurs die ik gecontacteerd heb delen mijn mening dat jullie deze schade zelf moeten herstellen.Jullie zijn alsook verantwoordelijk voor verdere schade die deze herstelling met zich mee brengt.

Berichten (4)

Bulex

Naar: N. B.

10/10/2017

DATA NOT AVAILABLE

N. B.

Naar: Bulex

11/10/2017

Beste,Kunnen jullie 'krediet nota' verduidelijken. Indien dit een vergoeding is via toekomstige facturen, wat ik vreemd zou vinden, kan ik hiermee niet akkoord gaan. Het zou me weliswaar verwonderen dat jullie nog extra dure herstellingskosten wensen in de toekomst, dit lijkt me niet de bedoeling. Daarnaast gebeurt een onderhoud maar om de twee 2 jaar en jullie weten goed dat deze herstelling duurder zal zijn dan een onderhoud. Ik neem aan dat jullie hiervoor een gewone vergoeding via directe terugbetaling mee bedoelen? Graag verduidelijking, het andere geval is het voor mij geen oplossing en verplichten jullie mij dit verder te escaleren.Mvg,Nicolas

Bulex

Naar: N. B.

16/10/2017

O.Réf/CM-B 02589799Geachte,Zoals vermeld in onze mail dd 10/10/2017 hebben wij een bestek nodig van de werken die moeten worden uitgevoerd.Na goedkeuring hiervan zullen de kosten van de herstelling worden terug betaald.Steeds tot uw dienst, verblijven wij, met de meeste hoogachting.Veronica Farruggio - Medewerker Klachtendienst/Collaborateur Service PlaintesVaillant GroupGolden Hopestraat 15 - 1620 DrogenbosExtensie: 1874E-mail: veronica.farruggio@vaillant.beThink green before printing!

N. B.

Naar: Bulex

24/10/2017

Beste,Ik heb u de offerte via mail gestuurd voor de herstelling.Ik wacht op jullie schriftelijk akkoord om dit bedrag volledig terug te storten (incl. btw) op mijn bankrekening alvorens deze herstelling te laten uitvoeren.Indien jullie hiermee niet akkoord gaan, kunnen jullie zelf de installateur contacteren of een andere zoeken. Gelieve nota te nemen dat wij al 1 maand (!) zonder warm water en verwarming zitten.Mvg,Nicolas


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform