Terug

Zonnepanelen NIET geactiveerd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. C.

Naar: Engie

06/10/2023

Beste,Een jaar geleden (eind augustus 2022) tekende ik een overeenkomst voor de installatie van zonnepanelen bij jullie.Na veel vertraging en dus lang wachten, lagen alle panelen begin juni eindelijk op ons dak. Helaas was de omvormer nog niet geïnstalleerd, want de installateur daarvan was afwezig op dat moment. Twee maanden later zijn ze dan eindelijk de omvormer komen installeren, maar helaas ... de 'pocket wifi' die ze bij hadden, was de verkeerde. Dus de installatie was nog niet voltooid. Nu zijn we weer een maand verder en ik heb geen zicht op de verdere evolutie hiervan. Wat mij stoort is de gebrekkige communicatie van jullie kant die absoluut te wensen overlaat.Maar het ergste van alles: dit heeft voor ons financiële gevolgen. Dat de panelen in 2022 niet meer op ons dak zouden liggen hebben ze ons duidelijk gezegd bij de aankoop, maar dat ze zelfs in 2023 niet zouden werken, is ons niet verteld. We zijn nu een gans jaar verder, ik heb een voorschot van € 1.000 betaald en het zomerseizoen is voorbij ... Opbrengst = € 0.Met ons elektriciteitsverbruik hadden wij de voorbije maanden al een besparing kunnen doen van maar liefst € 400. Maar zonder (werkende) panelen gaat dat helaas niet.Wij verwachten dan ook een compensatie voor deze geleden schade. Daarenboven dalen per 1/1/2024 de subsidies voor de zonnepanelen en wij riskeren dus ook hierop financieel te verliezen (ongeveer € 370).Wanneer zullen wij eindelijk onze panelen in werking zien gaan? Wij kijken alvast uit naar een antwoord.Met vriendelijke groeten,Roeland Claessens

Berichten (2)

Engie

Naar: R. C.

09/10/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre sitewww.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this documente klachtenbox@test-aankoop.beEnvoyé: vendredi 6 octobre 2023 17:16À: MS MediatorsRequest (ENGIE Benelux) mediatorsrequests@engie.comObjet: Klacht - Zonnepanelen NIET geactiveerd - (CPTBE01891526-26)Klacht - Zonnepanelen NIET geactiveerd - (CPTBE01891526-26) ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/ ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: R. C.

26/10/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een gedetailleerd antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze websitewww.engie.be,via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Faisant suite à votre demande via le système en ligne de Test Achats, nos services ont analysé votre demande et vous ont adressé une réponse circonstanciée (soit par courriel, par voie postale ou par téléphone). Nous espérons avoir répondu à vos attentes et vous remercions pour votre démarche.Nous restons toutefois à votre disposition pour tout complément d'information et vous invitons à nous contacter ultérieurement via notre sitewww.engie.be, via votre espace client ou via La Ligne Energie au numéro 078 35 33 33. Nos collaborateurs se feront un plaisir de vous répondre et de trouver avec vous une solution adéquate.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail.Cordialement,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform