Zonnepanelen gekeurd op 29/06/2023, nog steeds geen injectietarief ontvangen
Aard van probleem:
AndereKlacht
B. V.
Naar: FLUVIUS
Beste,Onze zonnepanelen werden gekeurd op 29/06/2023 en staan correct geregistreerd op het portaal mijn.fluvius.be.Tot op heden krijgen we nog steeds geen injectietarief uitbetaald. De fout zit bij Fluvius.Volgende uitleg kregen we hierover:We hebben gemerkt dat er een probleem is met de uitwisseling van de meterstanden en (verbruiks)gegevens voor deze EAN. Hierdoor is nog niet alle berichtgeving naar uw leverancier verzonden en zijn zij nog niet op de hoogte van uw zonnepanelen. Wij verzekeren u dat we er alles aan doen om dit op te lossen en zorgen ervoor dat de correcte data worden verstuurd.Alles zal zonder uitzondering rechtgezet worden, zodra de berichten correct kunnen verzonden worden. Ook uw injectietarief. We openen een dossier voor u en zullen u via deze weg informeren zodra dit opgelost is.Ondertussen sleept dit al 8 maanden aan en spreken we al over een behoorlijk bedrag aan niet uitbetaalde injectietarieven.Mvg,Bart
Berichten (14)
B. V.
Naar: FLUVIUS
Beste,Nog steeds geen antwoord ontvangen hierop.Mvg,Bart
FLUVIUS
Naar: B. V.
Dag meneer Van Looy,Ik heb uw klacht goed ontvangen.Na onderzoek kan ik u hierover het volgende meedelen.Momenteel belet een foutcode in het marktoverkoepelende gegevensuitwisseling-platform (MIG6) dat de leverancier meterdata van uw meter ontvangt.Dagelijks worden ongeveer 1 miljoen transacties verwerkt (federaal).99,8% van alle berichten (voor een totaal van 11 miljoen headpoints) lopen correct.Slechts 0,2% van de berichten gingen in uitval en konden niet correct verwerkt worden, intussen is dit aantal al enorm gedaald, maar het moet maar net uw EAN code zijn natuurlijk.Ik begrijp uw frustratie, dit probleem is ook al meermaals in de media geweest.Meer info kan u ook hier terugvinden: vertraging energiefactuur FluviusU kan hier ook EAN-code ingeven, en zo onmiddellijk zien of uw gegevens nog geblokkeerd zitten.Een paar maanden geleden is er een taskforce met de netbeheerders, Atrias en de energieleveranciers opgericht. Die moeten in gezamenlijk overleg de geblokkeerde dossiers individueel aanpakken.Binnen Fluvius zijn er 30 mensen vrijgemaakt om de aanslepende problemen op te ruimen. Bij Atrias zijn dat er nog eens twintig.Wij willen nu eerst voorrang geven aan deze geblokkeerde punten en zo trachten te zorgen voor stabilisatie. Hier wordt door een team van experten (zowel business als IT) de nodige focus en prioriteit op gelegd. Anderzijds zijn de resterende geblokkeerde punten wel nog complexe cases, waarop al heel wat pogingen ondernomen werden en mogelijk ook al een aantal marktinteracties waardoor het soms moeilijk te achterhalen valt wat nu precies de oorzaak was/is van het feit dat dat punt geblokkeerd zit.Ik kan dus jammer genoeg enkel nog een beetje geduld vragen. Het komt in orde, maar wanneer, daar kan ik op vandaag geen antwoord op geven.Misschien is het een optie om uw voorschotfacturen te laten verlagen, ik begrijp dat dit niet de gewenste oplossing is, maar eventueel als tussentijdse oplossing?Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer
B. V.
Naar: FLUVIUS
Beste,Ik zou graag een datum krijgen tegen wanneer dit probleem opgelost zal worden.Wij hebben de nodige investering in zonnepanelen gedaan om injectietarief te kunnen ontvangen.Ondertussen hebben wij al een behoorlijk bedrag aan injectietarief te goed.Dit sleept al aan sinds 29/06/2023, we zijn dus bijna een jaar verder.Ik maak hier ook een melding van bij de ombudsdienst energie.Mvg,Bart
FLUVIUS
Naar: B. V.
Dag meneer,Het spijt me, hadden we dit intern, of ikzelf, kunnen oplossen, ik had het al lang gedaan.Hoe graag ik het ook zou willen, ik kan u geen datum geven.Er worden dagelijks cases opgelost.Vandaar dat ik voorstelde om te vragen aan uw leverancier om uw voorschotten alvast te verlagen.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer
B. V.
Naar: FLUVIUS
Beste,Is er ondertussen al zicht op wanneer dit opgelost wordt?In juni zijn we 1 jaar verder, bedrag aan niet uitbetaalde injectietarieven beginnen stevig op te lopen.Mvg,Bart
FLUVIUS
Naar: B. V.
Dag meneer Van Looy,Ik heb uw klacht goed ontvangen.Na onderzoek kan ik u hierover het volgende meedelen.Momenteel belet een foutcode in het marktoverkoepelende gegevensuitwisseling-platform (MIG6) dat de leverancier meterdata van uw meter ontvangt.Dagelijks worden ongeveer 1 miljoen transacties verwerkt (federaal).99,8% van alle berichten (voor een totaal van 11 miljoen headpoints) lopen correct.Slechts 0,2% van de berichten gingen in uitval en konden niet correct verwerkt worden, intussen is dit aantal al enorm gedaald, maar het moet maar net uw EAN code zijn natuurlijk.Ik begrijp uw frustratie, dit probleem is ook al meermaals in de media geweest.Meer info kan u ook hier terugvinden: vertraging energiefactuur FluviusU kan hier ook EAN-code ingeven, en zo onmiddellijk zien of uw gegevens nog geblokkeerd zitten.Een paar maanden geleden is er een taskforce met de netbeheerders, Atrias en de energieleveranciers opgericht. Die moeten in gezamenlijk overleg de geblokkeerde dossiers individueel aanpakken.Binnen Fluvius zijn er 30 mensen vrijgemaakt om de aanslepende problemen op te ruimen. Bij Atrias zijn dat er nog eens twintig.Wij willen nu eerst voorrang geven aan deze geblokkeerde punten en zo trachten te zorgen voor stabilisatie. Hier wordt door een team van experten (zowel business als IT) de nodige focus en prioriteit op gelegd. Anderzijds zijn de resterende geblokkeerde punten wel nog complexe cases, waarop al heel wat pogingen ondernomen werden en mogelijk ook al een aantal marktinteracties waardoor het soms moeilijk te achterhalen valt wat nu precies de oorzaak was/is van het feit dat dat punt geblokkeerd zit.Ik kan dus jammer genoeg enkel nog een beetje geduld vragen. Het komt in orde, maar wanneer, daar kan ik op vandaag geen antwoord op geven.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer
B. V.
Naar: FLUVIUS
Beste,Wij willen hiervoor een schadevergoeding.Ondertussen sleept dit 1 jaar aan en hebben we nog geen enkele betaling van injectietarief ontvangen. Wat nu al een behoorlijk bedrag is.Mvg,Bart
B. V.
Naar: FLUVIUS
Beste,Tot op heden nog steeds geen oplossing voor dit probleem, sleept 11 maanden aan ondertussen.Zonet klacht ingediend bij de Ombudsdienst Energie.Mvg,Bart
FLUVIUS
Naar: B. V.
Dag meneer Van Looy,Gezien er in dit geval enkel sprake is van een latere verwerking doch geen concrete, effectieve schade bestaat of aangetoond wordt en bij gebreke aan enige wettelijke verplichting tot vergoeding van het geleden ongemak, kan Fluvius hier niet financieel tussenkomen.U zou uw maandelijks voorschot wel eventueel kunnen laten verlagen?Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer
B. V.
Naar: FLUVIUS
Beste,Ik wil een concrete datum tegen wanneer dit eindelijk opgelost zal zijn.We zijn ondertussen 11 maanden verder.Mvg,Bart
FLUVIUS
Naar: B. V.
Dag meneer Van Looy,Hoe graag ik het ook zou willen, ik moet u het antwoord schuldig blijven.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer
B. V.
Naar: FLUVIUS
Beste,Jullie kunnen ons op zijn minst een vergoeding geven, omdat we al 1 jaar geen injectietarief ontvangen.Ik heb de berekening gedaan en zou al gaan om een bedrag van minimaal € 250 waar wij recht op hebben.Mvg,Bart
FLUVIUS
Naar: B. V.
Dag meneer Van Looy,Vandaar dat ik voorstel om uw maandelijks voorschot alvast te verlagen. Het is niet dat u die injectie kwijt gaat zijn, van zodra het issue op uw EAN-code opgelost is, zal dit retroactief in orde gebracht worden. Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluviuss:www.fluvius.be/disclaimer
B. V.
Naar: FLUVIUS
Beste, We zijn meer dan 1 jaar verder, tot op heden nog steeds geen oplossing. Mvg, Bart
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten