Beste, ik liet begin februari zonnepanelen plaatsen bij de firma Soly Belgium Operations BV de installatie gebeurde nog naar verwens (wel 2 keer afgezegd eerst maar dit is altijd mogelijk).Na plaatsing begonnen de problemen eerst kreeg ik meerdere facturen opgestuurd met allemaal verschillende factuurnummers . Dit heb ik na tal van telefoontjes en mails zelf opgelost gekregen .Maar na installatie van de panelen was ons beloofd dat deze binnen de 2 weken gekeurd gingen worden . Maar na 2 weken had ik nog niks van de firma soly vernomen buiten de verschillende facturen die ik toegestuurd kreeg . Nog maar eens contact met de klantendienst opgenomen deze persoon beloofde mij dat hij diezelfde dag nog mail zou sturen met een keuringsdatum , niet dus .Dag erna terug contact opgenomen weer iemand anders aan de lijn weer heel het verhaal zelfde uitleg en weer niets . Uiteindelijk hebben we kunnen wachten tot 05/06/23 voor er effectief een keurder langsgekomen is ( 4 maand na plaatsing panelen ). Om dan doodleuk te vernemen dat de installatie niet conform de Belgische wetgeving is en dus afgekeurd is en we de installatie nog niet kunnen gebruiken . Denkt u dan dat soly zelf eens de moeite neemt om contact met ons op te nemen nee natuurlijk niet weer verschillende telefoontjes later krijgen we een afspraak vast op 30/06/2023 voor een servicetraject om de problemen die er waren aan de installatie op te lossen . Weer hetzelfde verschillende keren soly moeten contacteren om een nieuwe keuringsdatum vast te krijgen uiteindelijk op 31/07/2023. Keurder komt terug langs en zegt deze installatie is nog steeds niet conform de wetgeving . Nu was soly toch al zo deftig om toch eens zelf contact op te nemen en zelfs voor de eerste keer snel te handelen op 01/08/2023 hebben ze terug een technieker langs gestuurd om de problemen te verhelpen die er nog waren . Daarna weer een week gewacht in de hoop dat soly ons zou contacteren voor een nieuwe keuringsdatum maar weer niks . Zelf dan maar contact opgenomen en die vrouw aan de lijn zei gwn ja ga je moeten wachten tot ergens in september kan u momenteel nog geen datum geven ( installatie ligt nog maar een half jaar onbruikbaar op ons dak ). Maar als het te lang duurt voor jullie zei ze er ook nog bij moet u zelf maar op zoek naar een keuringsinstantie ( wij hebben hier wel voor betaald in ons factuur aan soly ).Dus hoop ik via jullie uiteindelijk onze installatie toch gebruiksklaar en conform de Belgische wetgeving te krijgen en een schadevergoeding voor de vele maanden die wij nu al aan het wachten zijn om onze installatie eindelijk aangemeld te krijgen bij fluvius .