Terug

Zodiac zwembadrobot

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. D.

Naar: Zwembad.eu

05/11/2022

Beste,op 2 sept 2022 breng ik mijn defecte zembadrobot binnen voor herstelling.Ik dien 200 euro te betalen zodat zwembad.eu een analyse kan doen en een herstelkost kan opmaken.De herstelkost wordt dan bepaald op 172,09 euro, bovenop de reeds betaalde 200 euro.Ik ga akkoord, betaal en de robot wordt herteld.Wanneer de robot , na 'herstelling',mij terug wordt opgestuurd blijkt deze het nog steeds niet te doen.Ik ga terug naar de winkel en men maakt mij een tweede offerte ter herstelling, dit maal zou de herstelling mij 223,11 euro kosten.Ik had dan reeds betaald : 200 euro+172,09 euro en zou nu nog eens 223,11 euro moeten betalen.Ik ga niet akkoord en vind dat de robot moet worden hersteld voor de reeds betaalde 200+172,09 euro.Ik heb Zwembad.eu laten weten dat ik niet akkoord ben en sindsdien hoor ik niets meer van hen.Ik wens herstelling voor de reeds betaalde 372,09 euro .Sindsdien heb ik mijn zwembad ook niet meer kunnen stofzuigen zoals het hoort.Heb ik recht op een schadevergoeding hiervoor?

Berichten (2)

Zwembad.eu

Naar: L. D.

07/11/2022

Beste,Deze klant is ook reeds naar de Consumentenombudsdienst geweest en ook daar hebben wij reeds op gereageerd.Naar onzes inziens hebben wij deze klant steeds geantwoord, en op elke instantie waar hij een klacht indient, hebben wij gereageerd.Hierbij de reactie die we eerder al hebben gestuurd naar andere instanties.Hierbij een korte schets van de situatie:De klant biedt zijn robot begin september ter nazicht aan in onze winkel. De klant betaald hiervoor onderzoekskosten.De robot wordt verzonden naar onze technische dienst en wordt nagekeken en uitgelezen.Het defecte onderdeel wordt vervangen. Het toestel wordt getest en werkt naar behoren.Het toestel wordt terug aangeboden aan de klant.De klant wil zijn robot gebruiken, maar de robot reageert niet.De klant heeft zijn toestel terug aangeboden in de winkel.Vanzelfsprekend hebben wij niet opnieuw onderzoekskosten aangerekend.De robot hebben wij terug uitgelezen en de voeding bleek defect.Dit is een elektronisch onderdeel en kan er van het ene moment op het andere moment defect zijn.Het is niet zoals bij een mechanisch onderdeel dat slijtage zichtbaar is.Wij hebben de klant een gereviseerde voeding aangeboden, met de volledige wettelijke garantie van 2 jaar.De klant wil de prijs van dit onderdeel niet betalen.Wij zijn van mening dat we de klant ter goedertrouw hebben geholpen en hem een correctie prijs hebben aangeboden.Wat wij deze klant nog kunnen aanbieden is dat hij zijn robot inwisselt voor een andere robot waarbij wij de door de klant betaalde kosten voor de herstelling aan ons, in mindering brengen bij de nieuwe zwembadrobot.Zoals u dus kan zien hebben wij de klant 2 opties doorgegeven om alsnog tot een oplossing te komen, maar zonder succes.Met vriendelijke groetenCordialementMit freundlichen GrüßenKind regardsDeborah De Beul+32 16 360 165deborah@zwembad.eu

L. D.

Naar: Zwembad.eu

07/11/2022

Beste,van de consumentenombudsdienst heb ik eerlijk gezegd niets gehoord.Dat er een garantie van 2 jaar op de herstelling zit is ook nieuw.Onder de voorwaarde van 2 jaar garantie mag de robot hersteld worden voor 223,11 euro.Ik stort het bedrag en U doet de herstelling ?graag reageren op veerlenluc@gmail.comLucAkkoord.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform