OORZAAK VAN DE KLACHT:Wij hebben een hoeksalon besteld, in alle vertrouwen contant betaald en laten leveren.Deze is perfect ingepakt (foto1) en geleverd geweest in onze nieuwe woning waar wij zullen intrekken binnen twee weken (half augustus).Maar wat een ontgoocheling bij het uitpakken en aan een brengen van de vier elementen:Meerdere gebreken zijn vastgesteld waaronder sommige onaanvaardbaar:- Deze hoeksalon is helemaal buiten haaks: een verschil van maar liefst 10/12 cm t.o.v. van de correcte uitlijning en waar niet naast kan gekeken worden. (foto’s 1,2,3,4). - Hoekstuk buiten haak. (foto 5): 6/7 cm verschil t.o.v. 90° hoek.- Wanneer alle elementen samengebracht worden komen twee voeten van elementen 2 & 3 niet tegen de grond.1 en 5 mm. (foto 6).- De kussens en de naden (stiksels) in het stof komen niet overeen met mekaar: verschillen van 2 tot 3 cm. (foto’s 7, 8).- De naden van het simili-leder langs de buitenkant zijn niet regelmatig afgewerkt. (zie foto 9).Wij hebben een exemplaar ontvangen die het perfect prototype kan voorstellen van alles wat kan mis lopen.Dit is niet het subliem afgewerkt kwaliteit die beloofd is op het publiciteit van Seats & Sofas ('foto10) nog vergelijkbaar met het mooi afgewerkt exemplaar die getoond is in de winkel.GEVOLG VAN DE SITUATIE (voorstel van leverancier):Geachte heer mevrouw Beaudet,Uw schriftelijke servicemelding hebben wij in goede orde ontvangen. Deze zal worden behandeld via de centrale serviceafdeling van Seats and Sofas, Landelijke Service Co6rdinatie.Conform de meeneem-winkelformule van Seats and Sofas dient u uw zitmeubel zelf ter beoordeling aan te bieden in het Seats and Sofas filiaal waar de afname heeft plaatsgevonden.Beoordeling en eventuele reparatie van uw zitmeubel wordt uitgevoerd door een extern en onafhankelijk meubelreparatiebedrijf.Indien uw verzoek tot service door het meubelreparatiebedrijf gegrond wordt verklaard en herstel technisch mogelijk is, worden de reparatiewerkzaamheden onmiddellijk en kosteloos uitgevoerd. Hierbij zijn zowel de materiaalkosten als het arbeidsloon volledig inbegrepen.Is direct herstel ter plekke (technisch) niet mogelijk, dan wordt uw zitmeubel teruggestuurd naar de leverancier ter reparatie, of in voorkomende gevallen, ter vervanging.Wij attenderen u er op dat slechts voor het herstellen van fabricagefouten de kosten voor rekening zijn van Seats and Sofas.Wij zullen alles in het werk stellen om uw servicemelding naar volle tevredenheid op te lossen.ANTWOORD OP VOORSTEL:Uw voorstel om « conform meeneem-winkelformule van Seats en Sofas » het zitmeubel zelf ter beoordeling te brengen aan het filiaal waar de afname heeft plaatsgevonden is niet aanvaardbaar.Het zitmeubel is niet zomaar meegenomen of afgehaald geweest maar wel besteld en op maat gemaakt volgens specifieke keuzes en opties en door uw leverfirma aan huis geleverd.Wij hoeven geen kosten, van enige aard, te dragen om jullie fabricagefouten op te lossen.Trouwens in uw voorstel staat er nog niet vermeld of het correcte zitmeubel terug aan huis zal geleverd worden.Gelieve ons een gepast en correct voorstel aan te bieden.