Terug

zitmeubel met fabricagefouten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. B.

Naar: Seats and Sofas

18/08/2019

OORZAAK VAN DE KLACHT:Wij hebben een hoeksalon besteld, in alle vertrouwen contant betaald en laten leveren.Deze is perfect ingepakt (foto1) en geleverd geweest in onze nieuwe woning waar wij zullen intrekken binnen twee weken (half augustus).Maar wat een ontgoocheling bij het uitpakken en aan een brengen van de vier elementen:Meerdere gebreken zijn vastgesteld waaronder sommige onaanvaardbaar:- Deze hoeksalon is helemaal buiten haaks: een verschil van maar liefst 10/12 cm t.o.v. van de correcte uitlijning en waar niet naast kan gekeken worden. (foto’s 1,2,3,4). - Hoekstuk buiten haak. (foto 5): 6/7 cm verschil t.o.v. 90° hoek.- Wanneer alle elementen samengebracht worden komen twee voeten van elementen 2 & 3 niet tegen de grond.1 en 5 mm. (foto 6).- De kussens en de naden (stiksels) in het stof komen niet overeen met mekaar: verschillen van 2 tot 3 cm. (foto’s 7, 8).- De naden van het simili-leder langs de buitenkant zijn niet regelmatig afgewerkt. (zie foto 9).Wij hebben een exemplaar ontvangen die het perfect prototype kan voorstellen van alles wat kan mis lopen.Dit is niet het subliem afgewerkt kwaliteit die beloofd is op het publiciteit van Seats & Sofas ('foto10) nog vergelijkbaar met het mooi afgewerkt exemplaar die getoond is in de winkel.GEVOLG VAN DE SITUATIE (voorstel van leverancier):Geachte heer mevrouw Beaudet,Uw schriftelijke servicemelding hebben wij in goede orde ontvangen. Deze zal worden behandeld via de centrale serviceafdeling van Seats and Sofas, Landelijke Service Co6rdinatie.Conform de meeneem-winkelformule van Seats and Sofas dient u uw zitmeubel zelf ter beoordeling aan te bieden in het Seats and Sofas filiaal waar de afname heeft plaatsgevonden.Beoordeling en eventuele reparatie van uw zitmeubel wordt uitgevoerd door een extern en onafhankelijk meubelreparatiebedrijf.Indien uw verzoek tot service door het meubelreparatiebedrijf gegrond wordt verklaard en herstel technisch mogelijk is, worden de reparatiewerkzaamheden onmiddellijk en kosteloos uitgevoerd. Hierbij zijn zowel de materiaalkosten als het arbeidsloon volledig inbegrepen.Is direct herstel ter plekke (technisch) niet mogelijk, dan wordt uw zitmeubel teruggestuurd naar de leverancier ter reparatie, of in voorkomende gevallen, ter vervanging.Wij attenderen u er op dat slechts voor het herstellen van fabricagefouten de kosten voor rekening zijn van Seats and Sofas.Wij zullen alles in het werk stellen om uw servicemelding naar volle tevredenheid op te lossen.ANTWOORD OP VOORSTEL:Uw voorstel om « conform meeneem-winkelformule van Seats en Sofas » het zitmeubel zelf ter beoordeling te brengen aan het filiaal waar de afname heeft plaatsgevonden is niet aanvaardbaar.Het zitmeubel is niet zomaar meegenomen of afgehaald geweest maar wel besteld en op maat gemaakt volgens specifieke keuzes en opties en door uw leverfirma aan huis geleverd.Wij hoeven geen kosten, van enige aard, te dragen om jullie fabricagefouten op te lossen.Trouwens in uw voorstel staat er nog niet vermeld of het correcte zitmeubel terug aan huis zal geleverd worden.Gelieve ons een gepast en correct voorstel aan te bieden.

Berichten (1)

J. B.

Naar: Seats and Sofas

19/12/2019

Seats and Sofas Filiaal Machelen Machelen@seatsandsofas.be 22 aug. 2019 12:01Beste Mnr. Beaudet, Ik stuur u deze mail om ons telefonisch gesprek van deze middag samen te vatten.Seats and sofas zal u salon 02-09-2019 ophalen en een leenzetel in de plaats brengen. U zetel wordt vervolgend teruggestuurd naar het fabriek om te maken/opnieuw te produceren. Eens u nieuw salon terug in de winkel is wordt deze door ons opnieuw naar u thuis gebracht en nemen we de leenzetel terug mee.indien u verder nog vragen hebt kan u ons altijd telefonisch contacteren. Alvast bedankt,met vriendelijke groet Seats and sofas Machelen - Nina Jean Beaudet jfrancis.beaudet@gmail.com1 nov. 2019 20:02 Beste Mevrouw Nina,Het is nu meer dan twee en een halve maand dat mijn zetel werd opgehaald om te maken/opnieuw te produceren.Tot heden heb ik geen nieuws ontvangen.Het wordt tijd dat ik nu zo snel mogelijk de goederen die ik tien maanden geleden besteld en betaald heb ontvang.Graag feedback a.u.b. M.v.g. Francis Beaudet Seats and Sofas Filiaal Machelen Machelen@seatsandsofas.be22 nov. 2019 13:36Beste Heer Beaudet,Wij hebben deze week uw zetel ontvangen van retour van de fabrikant, dat niet in orde is en moet terug naar het fabriek om in orde te laten maken.Onze excuses voor het ongemak, wij doen zo snel mogelijk voor uw zetel in orde te brengen.Wij houden u op de hoogte zodra wij nieuws hebben.MVG Seats and Sofas MachelenJean Beaudet jfrancis.beaudet@gmail.com22 nov. 2019 17:13Beste Mevrouw Nina,Slecht nieuws dus.Wat is het perspectief in verband met de leveringsdatum?.Wij hopen echt dat het nu zo snel opgelost wordt zodanig dat we de eindejaarsfeesten op een degelijke manier in familie kunnen beleven.Afwachtend op een gunstig antwoord.M.v.g. Francis BeaudetJean Beaudet jfrancis.beaudet@gmail.com4 déc. 2019 12:08Beste Mevrouw Nina,Ik heb van u geen antwoord ontvangen, moet ik mij echt beginnen zorgen te maken?M.v.g. Francis BeaudetOp 19 december nog steeds geen antwoord.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform