Samen met mijn vaste vriendin een vliegreis met verblijf geboekt voor de periode 22/03/24-29/03/24 met een annulatieverzekering ziekte. Op 16/03/24 laat mijn vriendin weten ziek te zijn (ze was ook zwaar ziek en onze reis leek me niet te kunnen doorgaan), waarop ik Tui onmiddellijk verwittig (zodat zij nog iemand anders zouden kunnen boeken en zoals het bepaald is in de voorwaarden). Tot zover geen probleem. De gehuurde wagen wordt onmiddellijk terugbetaald, Tui stort ons later 25€. Om alle documenten rond te krijgen raadpleeg ik ook online de instructies (wat te doen...). Hier wordt vermeld dat men 30 dagen heeft om het dossier in te dienen. Het in te vullen document is nogal omslachtig, er wordt gevraagd naar antecedenten, vroegere ziektes, enz.. waarop ik besluit, gezien de complexiteit van de vraagstelling, dit te laten invullen door de huisdokter (meest aangewezen en het beste op de hoogte). De huisdokter is zelf met vakantie waardoor het document pas door hem kan ingevuld worden op 25/03 (periode van onze vakantie). De dokter kan uiteraard niet anti dateren en verklaart mijn vriendin als ziek en reisonbekwaam op 25/03 en daarop volgende dagen (tijdens de geplande vakantie). De verzekering gebruikt als argument dat de symptomen pas optraden op 25/03 om niet te moeten vergoeden. Nochtans hadden we zelf laten weten op 16/03 dat mijn vriendin ziek was en doet de dokter enkel uitspraak over het moment van vaststelling. Deontologisch kan hij geen andere vaststelling doen. (Deze opmerking werd ook overgemaakt aan de verzekering op 14/05, tot nu zonder antwoord. De verzekering stelt ook dat zij zelf een arts ter controle kunnen aanstellen, wat niet is gebeurd. Ik heb alle richtlijnen gevolgd en vraag men dan ook af wat het nut van een annulatieverzekering is. Bovendien, wat is eigenlijk de eventuele schade? Is de vlucht betaald, Is de hoteleigenaar uitbetaald,. Zijn er transfers geweest?