Terug

Zichtrekening afgesloten zonder toestemming

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. J.

Naar: Keytrade Bank

02/08/2020

Beste,Hierbij laat ik weten dat ik een zichtrekening had bij keytrade bank.Vorige maand diende ik formulieren in voor een bankoverstap van twee andere banken naar keytrade bank.dat ging allemaal zonder problemen.Na de bankoverstap formulieren online te hebben ingediend begonnen de problemen.Op 9 Juli werd zowel de zichtrekening als ook de beide spaarrekeningen en ook de effectenrekening geblokkeerd.De zichtrekening stond geblokkeerd op 9 Juli maar toch kon ik verrichtingen doen in een juwelier met de bankkaart en is er ook een domicilieringsopdracht gebeurt in de periode dat de zichtrekening geblokkeerd stond.En op 13 Juli werden alle rekeningen terug vrij gegeven.Maar daarmee was het probleem nog niet opgelost.Ik heb dan via een bericht gevraagd wat de reden was waarom dat de rekeningen werden geblokkeerd en toen kreeg ik een mail terug met daar in het volgende.De reden waarom de rekeningen werden geblokkeerd is omwille van artikelnummer 23 in de algemene voorwaarden van de bank en ook artikel 4.2 in de algemene voorwaarden van de bank.Achteraf bleek het om een misverstand te gaan waardoor ze alle rekeningen 5 dagen later dan terug hebben open gezet.Een bijkomende reden waarom de rekeningen geblokkeerd waren was omdat 1 van de 2 andere banken waarvoor ik een bankoverstap had gevraagd bij keytrade bank negatief advies had gegeven omwille van zo gezegde fraude.Maar dat bleek dan een volledig misverstand te zijn waardoor ze alle rekeningen dan terug hebben open gezet.Zelf heb ik dan ook gevraagd via een bericht welke van de twee banken het negatief advies had gegeven.Toen kreeg ik een mail terug met daar in als antwoord dat ik maar contact moest opnemen via mail met de twee andere banken omdat te weten te komen want via mail konden ze het mij niet zeggen welke van de twee het was.Uiteindelijk heb ik dan maar een mail gestuurd naar de beide banken omdat te weten te komen.Achteraf bleek het negatief advies van bij KBC te komen door dat een medewerker van het plaatselijk kantoor zijn mond had voorbij gepraat.Op 29 Juli wil ik inloggen op de website van keytrade bank en krijg ik als melding dat de gebruikersnaam fout is ondanks dat die juist is.Dan heb ik naar de bank gebeld en gevraagd hoe dat komt dat ik niet meer kan inloggen.Na een hele lange tijd wachten werd mij gezegd dat ze mij gingen terug bellen wat ook gebeurt is.Toen kreeg ik als antwoord dat ik een bankoverstap bij een andere bank heb aangevraagd waardoor alle rekeningen werden afgesloten.Terwijl dat totaal niet zo is gegaan zoals de bank heeft gezegd tegen mij maar wel omgekeerd.Het is zelfs ook zo dat die zelfs ook het bedrag dat nog op de zichtrekening stond bij keytrade bank dat die dat zelfs in eigen zak hebben gestoken.Gelukkig stond er niet veel meer op het bedrag dat er nog op stond was nog 0,51 eurocent.Ik zelf ga er van uit dat ze alle rekeningen hebben afgesloten zonder mijn toestemming omwille van de twee artikels die in de algemene voorwaarden staan.Het gaat dan om artikel 23 en artikel 4.2 van de algemene voorwaarden.Van zodra dat ik het wist dat de rekeningen niet meer te gebruiken zijn ben ik onmiddellijk op zoek gegaan naar een andere bank en ook direct gevonden.Heb nu een een gratis zichtrekening aangevraagd bij ING en die gaan er nu ook voor zorgen dat ze dat met spoed zullen behandelen die aanvraag voor die zichtrekening te kunnen openen voor mij.Waardoor ik nu wel veel langer zal moeten wachten vooraleer ik mijn uitkering zal kunnen krijgen op mijn nieuw rekeningnummer dat van bij ING moet komen.Zelf geef ik negatief advies voor keytrade bank omwille van het feit dat als je daar nu berichten naar verstuurd in verband met de zichtrekening die afgesloten is zonder toestemming dan krijg ik daar nooit geen enkel antwoord op terug wat echt wel heel frustrerend werkt voor mij.En ik geef ook negatief advies voor KBC omwille van het feit dat die medewerker van het plaatselijk kantoor zelfs via mail heeft gezegd dat een zichtrekening openen in de toekomst nooit meer zal gaan.Graag hoop ik via deze weg als nog op een goede oplossing uit te komen.Vriendelijke Groeten Nick Jackson


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform