Terug

zending kwijt door B Post

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. S.

Naar: bpost

05/04/2024

Beste,ik moest een GSM ter waarde van 389 euro terug zenden naar Swappie. Dit diende te gebeuren via DHL Express. De postbediende verzekerde me dat ik het pakket bij hen kon inleveren via DHL. Nu blijkt dat er een fout gebeurd is en dat het via B Post verzonden is. Het postkantoor van Dessel excuseert zich en neemt de schuld op zich. Maar ze kunnen verder echter niets doen. Ik moest naar B Post bellen. Dat deed ik tot drie keer toe . Elke keer kreeg ik het antwoord dat ze zien dat het pakket 'ergens in Antwerpen' zou zitten, maar ze weten niet in welke opslag. Dat kunnen ze zogezegd ook niet achterhalen. Ze zeggen dat ik geen klacht bij hen kan indienen , maar dat Swappie dat moet doen. Dannn pas kunnen ze iets ondernemen (dan kan het dus wel!). Swappie zegt echter niet meer samen te werken met B Post en ze kunnen ook geen klacht indienen zeggen ze. Ze raadden zelfs aan om klacht in te dienen bij de politie tegen B Post in de hoop zo wat vooruitgang te krijgen. Na nog een bezoekje aan het postkantoor in Dessel raadden die me aan om via deze weg een klacht in te dienen. Nogmaals excuses en de bediende zou zeker terecht gewezen worden, deze fout kwam nl nogal eens voor. Met excuses ben ik momenteel niets aangezien zowel het postkantoor als B Post me niet verder kunnen of willen helpen en ze het dus echt erg spijtig vinden dat ik 390 euro misloop als het pakketje niet terecht komt. Voor mij , en voor iedereen, is dat een hele smak geld en de dienstverlening is echt onaanvaardbaar.Ik laat het hier zeker niet bij.Ik deed de zending op 27/03 binnen in het postkantoor om 9:42uDiezelfde dag liep ze ergens vast in Antwerpen waar ze blijkbaar zoek is geraakt en doet men nu niets om deze op te speuren of terug te zenden naar afzender.De code vd zending is de volgende:JJD01499151276Alvast heel erg bedankt voor de hulp.Je kan me altijd contacterengroetjes,Sara

Berichten (3)

bpost

Naar: S. S.

09/04/2024

Beste klant,Na het onderzoek van uw aanvraag hebben we vastgesteld dat u voor de behandeling van uw dossier een beroep hebt gedaan op de klantendienst van bpost.Aangezien het antwoord van de klantendienst in overeenstemming is met onze algemene voorwaarden en onze procedures, kunnen wij alleen bevestigen wat er aan u is uitgelegd. Op de site van Swappie kan u het volgende terugvinden:We raden aan een DHL Express-ophaling te boeken met het waybill nummer dat op je retourlabel staat vermeld. Deze optie zorgt voor een gemakkelijk en veilig retourproces.Belangrijke opmerking:Let op! Om een veilige en probleemloze retourzending te waarborgen, gebruik alsjeblieft geen andere koeriersdienst dan degene die door Swappie is aangegeven.U bent in een postkantoor van bpost geweest om het pakket daar af te geven ondanks de instructies van Swappie om geen andere koeriediensten te gebruiken.Bpost werkt samen met DHL Parcels maar niet met DHL Express.Loketbediende mocht uw pakket niet aangenomen hebben.Uw pakket wordt normaal gezien afgegeven aan DHL Parcels via hun container in AX of BX.We raden u aan om DHL te contacteren , deze kunnen bpost bevragen op basis van hun contract.In de hoop u voldoende te hebben gea¯nformeerd, sluiten wij uw dossier.Met vriendelijke groeten,NaambpostAnspachlaan 1 bus 1 1000 Brussel[THREAD ID:1-OVH1MAY]

S. S.

Naar: bpost

29/04/2024

Beste,ik wil even melden dat het pakket nog steeds niet terecht is.Ik diende al tweemaal bij DHL Express het formulier in zodat jullie het aan hun kunnen overleveren.Kunnen jullie dit aub in orde brengen of nogmaals nakijken.De politie is reeds op de hoogte .Ik heb erg lang gespaard voor dit produkt en ik blijf het vreemd vinden dat een postbeamte een fout maakt, B Post mijn pakket niet kan traceren (mits bewijs en code) en ik met de zorgen zit.Houden jullie me aub op de hoogte?Ik hoop nog steeds op een goede samenwerking.groetjes,Sara

S. S.

Naar: bpost

17/05/2024

Beste,ik ontving nog steeds geen antwoord.Ik heb ondertussen contact gehad met de pers, zij gaan me contacteren.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform