Terug

Zelf aanvullen van vermeende te betalen facturen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. V.

Naar: Luminus

27/04/2022

Van: Eddy Vandenberghe [e3vdberghe@hotmail.com]Verzonden: woensdag 27 april 2022 13:45Aan: Luminus Payments [payments@luminus.be] Test Aankoop [maillist@emailing.test-aankoop.be] Test Aankoop [contact@info.testaankoop.be] info.test-aankoop@test-aankoop.be [info.test-aankoop@test-aankoop.be] Enquête Test-Aankoop [uwervaring@enquete.test-aankoop.be]Onderwerp: EAN 541448920000423323 - 1081Koekelberg, Jetselaan, 57A - Eddy Vandenberghe Jette, 27/04/2022,Kopie aan de Gerechtelijke afdeling van TEST-AANKOOPLidnummer : 3722713-47Dag Mijnheer of Mevrouw,Aan Test-aankoop zou ik vriendelijk willen vragen om Gerechtelijke bijstand te krijgen ?Aan LuminusBetreft : EAN 541448920000423323 1081Koekelberg, Jetselaan, 57A Eddy VandenbergheWaarom kreeg ik een eindafrekening 564,23€ en rekent Luminus mij achteraf 819,23€ aan ?Van waar komt anders de mededeling +++483/2844/44256+++ EIND-Afrekening voor Koekelberg, Jetselaan, 57A - Eddy Vand enberghe ???Hieronder vind U mijn betaling zoals Luminus het mij doorgegeven had.Zoals U kan vaststellen had ik een foutieve dubbele betaling verricht.Van de 664,23€ die ik teveel betaalde, kreeg ik er slechts 409,23€ terug.ZONDER MIJN GOEDKEURING betaalde U de rest van de 819,23€In een vorige mail had ik Luminus al gewezen op een foutieve berekening bij lumins. Ik wacht nog steeds op enige reactie, net als op de andere reacties....Namelijk Luminus had de betalingen van 2 x 155€ over het hoofd gezien en mij deze nog eens aangerekend.(hieronder het bewijs van deze betalingen, komende uit de archieven van Luminus).Niettegenstaande Luminus mij mijn betalingen ontregelt door eigenzinnig, niet aangekondigde aanrekeningen aan te zuiveren geeft, Luminus mij dit geld met excuses NIET TERUG !Dit heeft tot gevolg dat ik de VOORSOTFACTUREN -- dit zijn betalingen die IKZELF bepaal -- Dit zijn dus GEEN FACTUREN. Een factuur is een EINDAFREKENING !Niettegenstaande verrijkt Luminus zich ONMIDDELLIJK door er een boete, vermomd als herinneringskosten of aanmaningskosten op te plakken.GELIEVE DEZE GELDEN ONMIDDELLIJK TE ONTTREKKEN !!!Het is door de FOUT van Luminus dat de voorschotfacturen niet betaald konden worden !!!Ik moet vandaag ook vaststellen dat LUMINUS weer op eigen initaitief mijn verschillende vorschotfacturen geweizigd heeft ! WAAROM doet Luminus dat ???Waar gaan de gewonnen fondsen van de (meestal illegale / niet gefundeerde) opgelegde boeten naar toe ?07 APR.2022 LUMINUS NV BE76 3350 5545 9895•Inkomende overschrijving 409,23 EUR DETAILS Rekeningnummer tegenpartij BE76 3350 5545 9895 Valutadatum 07-04-2022 Verrichtingsdatum 07-04-2022 Mededeling LUMINUS TERUGBET 933916464 0414105811 Referentie C2D07XM042001682 04 APR.2022 LUMINUS BE76 3350 5545 9895•Uitgaande overschrijving -664,23 EUR DETAILS Rekeningnummer tegenpartij BE76 3350 5545 9895 Valutadatum 04-04-2022 Verrichtingsdatum 04-04-2022 Mededeling +++483/2844/44256+++ EIND-Afrekening voor Koekelberg, Jetselaan, 57A - Eddy Vand enberghe ACTIES Overschrijving opnieuw uitvoeren Referentie C2D04CWZJL5QBFSR 04 APR.2022 LUMINUS BE76 3350 5545 9895•Uitgaande overschrijving -564,23 EUR DETAILS Rekeningnummer tegenpartij BE76 3350 5545 9895 Valutadatum 04-04-2022 Verrichtingsdatum 04-04-2022 Mededeling +++483/2844/44256+++ Afrekening voor KOEKELBERG, Jetselaan, 57A - Eddy Vandenber ghe ACTIES Overschrijving opnieuw uitvoeren Referentie C2C28CWELG2LM2M9 UIt archieven Luminus17/07/2021Voorschotfactuur€ 155Betaald op 09/12/2021916635763017/06/2021Voorschotfactuur€ 155Betaald op 02/07/20218752596045Zéér ontevreden groeten,Eddy Vandenberghe (0498/730.495)

Berichten (1)

Luminus

Naar: E. V.

09/12/2022

BesteDe klant ontving reeds verschillende keren een antwoord op zijn vragen. Zie onder.De klant is van mening dat voorschotfacturen geen facturen zijn (?) en dat enkel een slotafrekening en jaarafrekening facturen zijn.Echter mogen wij, conform onze AV, voorschotfacturen versturen naar de klant.De betalingen gebeuren ook niet met de juiste mededeling waardoor de betalingen niet altijd correct gekoppeld kunnen worden.Niettegenstaande de klant het mis heeft werden alsnog verschillende kosten geannuleerd voor deze klant. Als bijlage voeg ik een recent rekenoverzicht toe om dit aan te tonen.Mail van 12.10.2021Beste Eddy,Bedankt voor je betaalbewijzen.We hebben je betaling goed ontvangen.De dubbele betaling van 2 x Eur100,00 is gebruikt voor de voorschotfactuur nr 8192667758 van 17.09.2021 en de voorschotfactuur nr 9166357630 van 17.07.2021.Deze laatste was nog onbetaald gebleven en u heeft hiervoor ook een herinnering gehad.Verder heeft u voor dit adres nog openstaande facturen en kosten openstaan.Er is nog Eur 55 te betalen vanhet voorschotfactuur nr 9166357630 van Eur155Een aanmaningskost van Eur 7,50 op 28/09/2021.En de ingebrekestelling van Eur15,00Gelieve voor 30.10.2021 het bedrag van Eur 77,50 te betalen op rekeningnummer BE76 3350 5545 9895 met mededeling +++916/6357/63026+++In bijlage geef ik een overzicht mee van uw facturen en betalingen per adres.Mail van 30.03.2022Beste Eddy,De betaling van Eur 155,00 hebben wij goed ontvangen op 02/07/2021, deze is verrekend met factuur nummer 8752596045 van 17/06/2021, deze staat ook op uw slotafrekening.De voorschotfactuur van 17/07/2021 werd niet betaald. Het bedrag voor deze factuur werd meerdere malen per domiciliering aangeboden maar werd telkens geweigerd bij de bank. Uiteindelijk werd deze factuur verwijderd en staat deze ook niet op de slotafrekening. Gelieve dus het volledige bedrag van de slotafrekening te voldoen.De betaling van Eur 100 op 04/03/2022 hebben wij ook goed ontvangen en staat verrekend met voorschotfactuur 4552815278 van 17/02/2022, vervaldag 07/03/2022.De betaling van Eur 100 op 04/01/2022 is terugbetaald op 14/01/2022 BE48 9793 3113 1127.De betaling van Eur 100 op 10/12/2022 is terugbetaald op 21/12/2021 op rekeningnummer BE48 9793 3113 1127.U ontving deze terugbetalingen omdat u geen gebruik maakte van de gestructureerde mededeling. Het is van belang om de correcte gestructureerde mededeling te gebruiken opdat de betaling zou worden toegekend aan de correcte factuur. De gestructureerde mededelingen zijn voor elke factuur verschillend. Een doorlopende opdracht bij de bank raden wij ook af omdat dit regelmatig misloopt en de betalingen niet automatisch worden gekoppeld aan de correcte facturen met onterechte herinneringskosten en mogelijke tegoeden naar verkeerde klanten tot gevolg.Een betere optie om uw betalingen in de toekomst vlot te laten verlopen is het activeren van een domiciliering, maar dan moet u onze rekeningnummer laten deblokkeren bij de bank.Mail van 05.04.2022Beste Eddy,Wij hebben deze betalingen goed ontvangen.Er is 409,23 teveel betaald. Dit staat klaar voor terugbetaling binnen 18 dagen.Maar gezien het hier om een vergissing gaat, heb ik het versneld teruggestort. U kan het tegoed verwachten binnen 3 werkdagen op uw rekeningBE48 9793 3113 1127.In bijlage een overzicht van uw facturen en betalingen.Mail van 08.04.2022Beste Eddy,ik verwijs naar mijn mail naar u van 30/03/2022.De betalingen van 04/04/2022 zijn verrekend met de slotafrekening 4832844442 van Eur 819,00.Gezien deze reeds vervallen was mag ik alleen het teveel betaalde bedrag terugstorten.664,23 + 564,23 - 819,23 = 409,23 euroHieronder vindt u mijn contactgegevens. Aarzel zeker niet om me te contacteren als u hierover bijkomende vragen hebt. Ik help u uiteraard graag verder.Met vriendelijke groeten,Tiziana MarcheggianiQuality Priority+32(0)2289 90 54tiziana.marcheggiani@luminus.bewww.luminus.be This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform