Terug

Zeer slechte service wanneer het er het meest toe deed

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

R. B.

Naar: KIA MOTORS BELGIUM

09/05/2023

In februari 2020 hebben we een nieuwe KIA Sportage gekocht bij Di Nitto Maasland in Dilsen, België. De auto is in juli van dat jaar bij ons afgeleverd met 7 jaar garantie en heeft vanaf dat moment alle benodigde onderhoudsbeurten gehad.Op 20 juli 2022, tijdens een vakantie in Polen, kreeg onze KIA Sportage een catastrofale motorstoring met slechts 50.000 km op de teller. We hebben direct contact opgenomen met de KIA-hotline. De steun die wij van KIA kregen om de auto naar een lokale KIA-dealer te laten slepen, alsook om een oplossing voor onze verdere mobiliteit te vinden was op zich al bijzonder frustrerend. Maar dat was nog maar het begin van een opeenvolging van teleurstellende KIA-service-ervaringen in deze aangelegenheid.De lokale KIA-dealer in Polen liet ons vervolgens weten dat de oorzaak van de motorstoring van onze auto bekend was bij KIA. Blijkbaar zijn wij niet de enige klanten die dit kwaliteitsprobleem hebben ervaren. Het was ook op dat moment dat de dealer ons liet weten dat het minstens 2 maanden zou duren om de benodigde onderdelen van KIA te krijgen. Een wachttijd van 2 maanden voor onderdelen klonk voor ons vanaf het begin extreem traag, vooral omdat dit, blijkbaar, een bekend probleem was. De realiteit bleek echter al snel veel, veel erger te zijn.Eind augustus 2022 kwam onze auto naar vele telefontjes van onze kant weer bij Di Nitto Maasland aan om gerepareerd te worden. Afgezien van het bijzonder traag hersteltempo vonden we ook de communicatie van Di Nitto met ons erg zwak. Het leek erop dat wij Di Nitto moesten opvolgen om op de hoogte te zijn van voortgangsupdates en hen op zijn minst een gevoel van urgentie te geven. “Proactief”, “zorgzaam” en “efficiënt” zijn woorden die we hier duidelijk niet associëren met Di Nitto en het merk KIA. Uiteindelijk heeft het in totaal 6 maanden geduurd voordat onze auto volledig gerepareerd was en in februari 2023 opgehaald kon worden.Tijdens deze beproeving van 6 maand was de enige mobiliteitshulp die we van KIA Assistance kregen een huurauto voor 5 dagen. We kregen van hen te horen dat dit alles was wat toegestaan was volgens hun contract met KIA België. Hoe erg zielig! Dus een Belgische klant die vertrouwt op een KIA-auto met volledige garantie als zijn primaire vorm van persoonlijke mobiliteit staat in dergelijke omstandigheden maandenlang vrijwel volledig in de kou. Kortom, de service van KIA was erg slecht toen het er het meest toe deed.

Berichten (1)

KIA MOTORS BELGIUM

Naar: R. B.

10/05/2023

Beste,Wij hebben uw mail van 9 mei goed ontvangen en bedanken u hiervoor.Een nieuw dossier werd aangemaakt bij onze klantendienst, met referentienummerKMB0319280.Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.Met Vriendelijke Groeten,Cathy PypeCustomer Relations Einfo@kia.beT00 800 6970 6970Kia BelgiumRue Colonel Bourg 1091140 Brusselswww.kia.beRef: KMB0319280Wij verwerken uw persoonsgegevens voor het opvolgen van uw aanvraag in overeenstemming met ons privacybeleid dat beschikbaar is op:s:www.kia.com/be/nlrivacy/Nous traitons vos données à caractère personnel pour donner suite à votre demande et conformément à notre politique vie privée disponible ici:s:www.kia.com/be/frrivacy


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform