Terug

Zeer hoge afrekening

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: Water-link

14/12/2018

Bij onze verhuis hebben wij een afrekening gekregen van €14761.69. Dit is een verbruik van 2377m3 water. Een maand voordien was er een schatting gedaan op basis van het vorige jaarverbruik en dit was een factuur van €97,65 ofwel 135m3 water dit scheelt meer dan €14000 en 2000m3 water. Ik heb verschillende malen contact opgenomen om dit op te lossen. De eerste keer lachten ze dit gewoon weg want het gaat dan ook over een gemiddeld waterverbruik van 110 jaar. Wij zouden dit met 2 kinderen en 2 volwassenen verbruik hebben op 1 jaar. De huidige bewoners voerden een lektest uit maar deze was negatief. Er is een technieker van water-link langst geweest om de meter na te kijken maar ook daar bleek niets mis mee te zijn. Ik weet niet wat de plotse stijging heeft veroorzaakt maar ik weet wel zeker dat wij dit nooit verbruikt kunnen hebben. Bij mijn laatste gesprek werd dan ook gezegd dat ik dit wel zal moeten betalen.

Berichten (6)

Water-link

Naar: J. V.

18/12/2018

BesteEventueel kunnen wij hiervoor langskomen om dit ter plaatse te bekijken. Aangezien de klant niet meer op dit adres woont, zou zij contact moeten opnemen met de nieuwe klant om samen af te spreken wanneer wij hiervoor kunnen langskomen.Een lektest gaf  reeds aan dat er op dit moment geen lek meer is, het verbruik is terug genormaliseerd. Was er misschien  toen een lek geweest en is deze ondertussen hersteld? Heeft er iemand tijdelijk mee water afgenomen van deze meter? Dit zijn  zaken die wij heden jammer genoeg niet meer kunnen komen nakijken.De hoge factuur is reeds doorgegeven aan de deurwaarder, de klant  dient hiervoor verder contact op te nemen met Deurwaarder Modero ivm de betaling.Wij hopen u hiermee van dienst te zijn.Steeds tot uw dienst.Met vriendelijke groetenPethuelle LEMEIRE   Customer Service Officer    Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen   www.water-link.bewater-link

J. V.

Naar: Water-link

19/12/2018

Geachte waterlink.Er is geen lek geweest in de woning en er is geen externe afnemer geweest. Deze afrekening is onmogelijk voor een normaal gezin van 4 personen. De rede van de hoge meterstand is een raadsel maar er kan nooit 2000m3 water verbruikt worden op een jaar tijd door 4 personen. Zelfs met een lek is dit onmogelijk! Ik stuur daarom ook aan op een herberekening op basis van de vorige jaarverbruiken.Mvg

Water-link

Naar: J. V.

21/12/2018

BesteBedankt voor uw bericht. Wij hebben uw vraag doorgestuurd naar onze facturatiedienst. Zij zullen dit verder bekijken en u hierover zo spoedig mogelijk informeren.Wij wensen u hierbij alvast een fijn eindejaar toe!  Met vriendelijke groetenPethuelle LEMEIRE   Customer Service Officer    Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen   www.water-link.bewater-link

J. V.

Naar: Water-link

11/01/2019

Geachte waterlink,Enige tijd geleden hadden jullie mij gemaild dat jullie mijn dossier en de vraag om een afrekening te krijgen op basis van de vorige verbruiken nog eens zouden bekijken. Ik hoop dat jullie mij een oplossing willen bieden zodat dit zo snel mogelijk opgelost kan worden.Mvg Joyce Van Ransbeeck

Water-link

Naar: J. V.

14/01/2019

Beste mevrouw Van Ransbeeck,    Bedankt voor uw bericht.  Uw vraag werd goed ontvangen en doorgestuurd naar de bevoegde dienst om dit verder te behandelen, aangezien we toch alles goed willen nakijken, neemt het iets meer tijd in beslag dan voorzien. Onze excuses voor het ongemak.  We komen zo snel mogelijk bij u terug.    Met vriendelijke groetenAurelie MESTDACH   Customer Service Officer    Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen   www.water-link.bewater-link

Water-link

Naar: J. V.

07/02/2019

Geachte mevrouw Van Ransbeeck,  Wij komen terug op onderstaand dossier inzake uw melding betreffende uw waterverbruik.  Bij nazicht van uw dossier stellen wij vast dat we omtrent uw waterverbruik niets abnormaal hebben geconstateerd.Er werd een lektest uitgevoerd, maar deze was negatief. Daarnaast werd er een nazicht van de meter gedaan bij de nieuwe bewoners, ook deze bleek negatief. Een lek in de straat kan geen invloed hebben op uw waterverbruik, omdat dit water niet via de watermeter loopt.  Wij moeten u dan ook meedelen dat wij de opgemaakte slotfactuur niet kunnen aanpassen.  Meent u dat er mogelijk een probleem is met de watermeter, dan kan u een technische controle van de watermeter laten verrichten conform de wettelijke reglementering op de metrologie. Als de aan de controle onderworpen watermeter conform de normen wordt bevonden, zijn de integrale kosten met betrekking tot de technische controle te uwer laste. Als de watermeter niet conform is, worden de kosten van de technische controle door water-link gedragen. Afhankelijk van de resultaten van een controle van de watermeter kan de betwiste facturering worden herzien.  Wij hopen u hiermee voldoende gea¯nformeerd te hebben.  Aarzel niet ons te contacteren bij verdere vragen.Met vriendelijke groetenVildan Customer Service Officer    Mechelsesteenweg 66, 2018 Antwerpen   www.water-link.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform