Geachte,
Ik wens hierbij een klacht indienen tegen Zalando die een betaling eist van een pakket die ik retour heb gestuurd.
Ik heb het retourpakket op 29 maart 2025 via een Bpost-pakkettenautomaat verzonden naar Zalando. Het ging om een pakket ter waarde van €163.87. Volgens de trackinginformatie werd het pakket op 1 april 2025 opgehaald door een postverzorger van Bpost. Sindsdien is het pakket echter spoorloos en werd het nooit bij Zalando geleverd of verwerkt.
Ondanks het feit dat ik als klant mijn plicht heb vervuld door het pakket correct en tijdig te retourneren met het retourlabel van Zalando, krijg ik nu van hen de melding dat ik het volledige bedrag van de bestelling moet betalen, omdat het pakket "niet ontvangen werd".
Ik heb contact opgenomen met zowel Bpost als Zalando. Bpost bevestigde dat Zalando het onderzoek naar het vermiste pakket moest starten, aangezien het om hun retourlabel ging. Verder kunnen zij me niet helpen. Zalando heeft dat onderzoek uitgevoerd, maar blijft ondanks mijn uitleg en bewijs bij hun beslissing dat ik verantwoordelijk ben voor de verloren zending.
Aangezien beide partijen hun verantwoordelijkheid afschuiven en ik hierdoor financieel verlies lijd, wens ik hierbij een klacht in te dienen.
Ik hoop dat deze klacht kan bijdragen aan een verder onderzoek of dat ik hiermee op zijn minst de beslissing van Zalando kan betwisten.
Alvast bedankt voor jullie medewerking.
Met vriendelijke groet,
Amal