Terug

Zakelijk oproepnummer en TV weg na omschakeling naar Proximus Fiber

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. R.

Naar: Proximus

01/02/2024

Beste,Sinds de omschakeling naar Fiber heeft mijn dokterspraktijk (3 dokters) al 7 dagen geen toegang meer tot ons openbaar telefoonnummer 050 xx xx 95 en we hebben ook geen TV meer.3 maal contact met de klantendienst van Proximus en een interventie van een technieker leverden nog altijd geen oplossing!Relaas:Op vrijdag 26/01/2024 schakelde Proximus ons over op Fiber. De technieker signaleerde een probleem met de overzetting van 1van onze 2 telefoonlijnen en met ons TV-abonnement. Enkel internet en 1 telefoonlijn werken via de nieuwe modem. De technieker vertrok zonder decoder of wifi boosterte leveren (stond niet in zijn werkbon). De technieker deed ons zelf bellen naar de klantendienst om een oplossing teregelen.Op vrijdag 26/01 ontkende de klantendienst dat onze lijn 050 xx xx 95 niet meer werkte, en dat ons TV-abonnement wel actief was,en dat we recht hadden op een WIFI-booster. De klantendienst legde een afspraak vast voor bezoek technieker (voor woensdag) om die WIFI-booster en decoder te leveren..Maandag 29/01 opnieuw telefonisch contact met klantendienst om 8u15, met de vraag om a.u.b. ons nummer 050 xx xx 95 dringend te activeren.De klantendienst ging eerst ons ander nummer 050 xx xx 11 buiten dienst stellen (met mijn akkoord) en dan pas, na 48u, 050 xx xx 95 activeren op de modem.Ondanks dat ik duidelijk maakte dat dit een zakelijke lijn is.Woensdag terug via chat gevraagd om 050 xx xx 11 te sluiten en 050 xx xx 95 te activeren.Donderdagmorgen bezoek van de technieker met een werkbon van de klantendienst op 29/1 om een extra modem te plaatsen (i.p.v. gevraagde decoder te leveren), waardoor we 2 modems gingen hebben. Maar evengoed geen oplossing voor 050 xx xx 95. De technieker annuleerde de 2de overbodige modem en we kregen onmiddellijk per e-mail een factuur voor annulering van deze interventie.Dossier ging dan via de technieker door naar business. Maar business contacteerde ons niet met een oplossing. We hebben nog steeds geen telefoon.Gelukkig stond de telefoon op het moment van omschakeling doorgeschakeld naar ons telesecretariaat. Dit telesecretariaat ontvangt nu 24/24 alle oproepen en factureert dit aan ons door.Onze vraag voor Test-Aankoop:Kan u druk zetten op Proximus gezien de zakelijke context?Hebben wij recht op schadevergoeding? Bijvoorbeeld de meerkost van het telesecretariaat in vergelijking met de voorbije maanden?En uiteraard de onmiddellijke annulering van de onterechte factuur voor niet aanvaarden van de 2de modem.

Berichten (6)

Proximus

Naar: H. R.

05/02/2024

Geachte heer,mevrouwHierbij bevestig ik de klacht van mevrouw Rosseel Heidi in behandeling heb genomen. Wij zullen de klant zo snel mogelijk telefonisch op hoogte brengen van de opvolging van de klacht.MvgHet Proximus TeamContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2024-02-01-15.37.04.000000 ======Ref. [THREAD_ID:1921005639574] Ref. [THREAD_ID:1921005639574]

Proximus

Naar: H. R.

05/02/2024

Geachte heer,mevrouwWij hebben de klacht van mevrouw Rosseel intern doorgestuurd naar onze klantendienst voor de opvolging.MvgHet Proximus teamContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2024-02-01-15.37.04.000000 ======Ref. [THREAD_ID:1921005639715] Ref. [THREAD_ID:1921005639715]

H. R.

Naar: Proximus

11/02/2024

Beste Proximus, Bedankt voor uw reactie op 5/02. Mijn nummer is terug beschikbaar sinds 9 feb. Mijn nummer is voor mij 14 dagen onbeschikbaar geweest nadat jullie de analoge lijn afsloten zonder het nummer over te zetten op voip. Hiervoor was enkel 10 minuten configuratie nodig in jullie center. Dit is een heel triestige casus voor een trouwe, zakelijke klant waarvoor bereikbaarheid cruciaal is.

Proximus

Naar: H. R.

13/02/2024

Beste,Ik heb als tegemoetkoming cn7490074181 - 150,70 euro aangemaakt.Onze excuses voor het ongemak.Mvg,ElkeContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2024-02-11-15.59.45.000000 ======Ref. [THREAD_ID:1921005856038] Ref. [THREAD_ID:1921005856038]

H. R.

Naar: Proximus

11/03/2024

Beste,150 euro tegemoetkoming is het bedrag dat Proximus momenteel geeft als korting voor nieuwe klanten.Dit bedrag staat niet in verhouding tot de overlast: Onze dokterspraktijk had 2 weken geen toegang meer tot de vaste lijn, omdat Proximus de analoge lijn afsloot en pas na 2 weken de lijn activeerde op VOIP.Op dit moment kunnen we de schade nog niet berekenen. We wachten af tot we een factuur krijgen van ons telesecretariaat, dat tijdens die 2 weken al onze inkomende oproepen afhandelde.Met vriendelijke groeten,Dr. Heidi Rosseel

Proximus

Naar: H. R.

03/04/2024

Dag mevrouw,Hierbij bevestig ik dat de tegemoetkoming is geregistreerd en in mindering zal gebracht worden bij de volgende factuur.Bedankt voor het vertrouwen.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamHebt u nog andere vragen of opmerkingen?Probeer onze online tools: www.proximus.be/support www.proximus.be/video www.proximus.be/forum www.proximus.be/vlottestartOm u zo efficint mogelijk te helpen vragen we u een factuur bij de hand te hebben. Hierop staat immers uw telefoon-/lijnnummer waarop internet en/of Proximus TV is genstalleerd.Proximus NV van publiek recht, Koning Albert II-laan 27, B-1030 Brussel, BTW BE 0202.239.951 RPR Brussel, BE31 4354 1116 1155 KREDBEBBRef. [THREAD_ID:1921007251954]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform