Terug

WURGCONTRACTEN

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. M.

Naar: Proximedia

17/02/2025

Vorige jaar in augustus, moe na een werkdag van 12 uur, liet ik een batibouw plus agent (later ontdekte ik dat ze proximedia zijn) me bedriegen door een contract te laten ondertekenen voor 12 gegarandeerde opdrachten per jaar en voor het creëren van een profiel voor een TELEFOONAPP om in contact met hen te kunnen blijven voor die 12 opdrachten. Nu proberen ze me te vertellen dat de 12 banen per jaar niet gegarandeerd zijn door batibouw +. Welnu, de tussenpersoon die bij mij thuis kwam, vertelde me dat de 12 werken gegarandeerd zijn. Anders, hoe denken ze dat ik een contract zou hebben getekend? Ik wilde de 12 werken krijgen, en ik werd wakker met de rommel van online diensten en apparaten. Ik had geen website nodig, ik dacht er zelfs niet aan, ik werd gewoon wakker met hen aan de deur, met apparatuur die ik niet nodig had (zelfs nu zijn ze nog steeds verpakt zoals ze het me gebracht hebben). De agent vertelde me veel valse dingen om alles goed te laten klinken. Hij zei dat het contract kon worden beëindigd, maar hij "vergat" te specificeren dat dit met boetes zou gebeuren. Ze profiteren van mensen die aan het begin van hun carrière staan en die niet goed Nederlands spreken. Ze hebben me abusievelijk kosten in rekening gebracht en zeiden me niet dat ik met Proximedia zou tekenen (bewijs van deze vreemde contracten waar de naam Proximedia niet eens bovenaan de pagina in hoofdletters staat, maar in kleine letters in de inhoud ... het is zodat we niet weten met wie we handtekenen. Ik zeg je, in mijn geval waar "ONLINE" en "MASTERBILL" op de contracten en facturen staan, als Proximedia had geschreven, zouden er veel minder slachtoffers zijn geweest, omdat de mensen hen beginnen te kennen. Ze bedriegen mensen onder verschillende bedrijfsnamen. Nadat ik hen vertelde dat ik het contract wilde beëindigen, hebben ze me een ander aanbod gedaan... in plaats van batibouw plus, om Google Adwords te nemen, een voorstel dat me niet interesseert. In de applicatie sneden ze me aanvankelijk de eerste twee "klanten" af onder het excuus dat ik hen niet binnen 48 uur had geïnformeerd... via e-mail zeiden ze binnen 24 uur (ze maken de regels zoals ze willen, ze verwarren zichzelf in hun eigen woorden). Daarna sneden ze ook de anderen af, hoewel ze op tijd in de applicatie waren geïnformeerd (ik heb geprinte screenshots en bewijs). Hoe dan ook, er waren fictieve klanten die de telefoon zelfs niet opnamen. Ze bedriegen de mensen. Ze hebben veel klachten en rechtszaken. In wezen zouden ze niet meer moeten opereren. Ze zijn een teek die het geld van mensen suigt en niets biedt. De agent die me bedrogen heeft, antwoordt niet op de telefoon of berichten. Waarom? Omdat hij weet dat het allemaal een oplichterij was. Hij vertelde ons over een telefoonapp, waar hij een profiel voor me moest aanmaken voor een bedrag van 90€, dat ik ter plekke betaalde (de applicatie is niet eens een telefoonapp, het is via de laptop). Hij zei niets over apparatuur of website. Het internet zit vol met mensen die door hen bedrogen zijn, ik vond zelfs voormalige agents van hun bedrijf die schreven hoe ze hen vroegen om mensen te bedriegen. Wat doet de Belgische staat? Waarom zijn ze na zoveel klachten en rechtszaken nog steeds op de "markt"?

Berichten (2)

C. M.

Naar: Proximedia

17/02/2025

Comme je l'ai mentionné, je ne parle pas bien le flamand. J'ai déposé la plainte en utilisant Google Traduction. J'espère que cela a été traduit correctement.

Bemiddeling door Testaankoop 17 februari 2025

Proximedia

Naar: C. M.

05/03/2025

Geachte heer, Wij bevestigen hierbij de ontvangst van uw klacht via Test-Aankoop. Onze klantendienst heeft u op 30 januari per e-mail een voorstel gedaan om tot een oplossing te komen. Tot op heden hebben wij echter geen reactie mogen ontvangen. Daarom is op 4 maart een herinnering verstuurd. Wij helpen u graag verder en verzoeken u vriendelijk om alsnog te reageren op onze eerdere communicatie. U kunt dit eenvoudig doen door te antwoorden op onze e-mail of telefonisch contact met ons op te nemen via 02 349 23 96. Onze klantendienst staat tot uw beschikking voor verdere toelichting en om een passende oplossing te bespreken. Met vriendelijke groeten, Proximedia


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform