In mei 2024 ben ik een verbintenis aangegaan met proximedia voor Batibouw+ en nadien nog een verbintenis met click+ (vanaf augustus 2024).
Bij het aangaan voor Batibouw+ zijn het eigenlijk allemaal verschillende modules die je krijgt. Zo heb ik sinds augustus de modules Batibouw+, Masterbill, Ekipizy en Google Ads (click+)
December 2024 is de vertegenwoordiger opnieuw langs geweest om alles te evalueren. We maakten een akkoord om Batibouw+ om te zetten naar Click+.
Ik heb nog expliciet aan de vertegenwoordiger gezegd geen nieuw of extra abonnement. Enkel een omzetting van het huidige. "JaJa, geen enkel probleem".
Ik heb toen 2 documenten ondertekenen, alleen heb ik deze blindelings getekend. De dubbels heb ik toen niet gekregen. Die zijn, op mijn vraag, toegestuurd via mail. Blijkt nu dat 1 van de documenten een nieuw abonnement was.
Op het andere document staat letterlijk geschreven: "Dit overeenkomst annuleert en vervangt het overeenkomst van batibouw 000334 Behoud van site"
Hier staat achteraf gezien ook een bedrag op ingevuld. Maar dat heb ik nu pas gezien.
Een eerste keer na de omzetting liep het al mis. Toen bleek ineens geen toegang meer te hebben op de module Masterbill. Ik heb toen al eens contact opgenomen om te zeggen dat er iets niet klopte. Ik had toestemming gegeven om de module batibouw+ om te zetten en over de module masterbill is er toen niet gesproken. Toen heb ik ook al eens gezegd dat ik van 4 modules naar 2 modules (zonder masterbill) ga voor dezelfde prijs. Ik heb toen ook een antwoord gekregen dat de module masterbill terug geactiveerd kon worden, mits een meerprijs. Dat vond ik eigenaardig omdat die module eerst mee in de maandelijkse prijs zat.
Ik heb al reeds contact opgenomen om te vragen om het laatste abonnement te annuleren. Dit zou kunnen mits een opzegvergoeding van €1250.
Ik heb ook al zeer misnoegd met hen gebeld. Tijdens dit gesprek heb ik gevraagd of ik mijn vertegenwoordiger kon spreken. Ze konden me omwille van de privacy wetgeving zijn gegens niet geven. Ik heb hen dan voorgesteld dat hij mij zou contacteren. Op die manier moeten ze geen gegevens delen. Maar gingen ze ook niet op in. Alles verloopt via klantendienst.
Vandaag heb ik telefoon gekregen vanuit Click+. Ik dacht mijn vertegenwoordiger te kunnen spreken, maar het was iemand anders. Ik heb aan de telefoon gezegd dat ik iemand anders wilde spreken.
Er is een abonnement bijgekomen met het bedrag van €168,19 (inclusief BTW).
Als het kan wil ik alles geannuleerd zien zonder verbrekingsvergoeding. Op zijn minst het abonnement van €168,19. Gewoon omdat ze misbruik hebben gemaakt van mijn vertrouwen. En ja, ik had alles beter goed nagelezen.
Dit heeft weg van legale oplichting.