Terug

Wurgcontract stopzetten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. P.

Naar: Proximedia

21/01/2019

Contact aangegaan op 02/09/2018, Maandelijkse kostprijs van €150 voor een periode van 48 maanden, waarvan 60% verschuldigde indien het contract stopgezet wenst te worden. Dit is uitermate hoog, wetende dat ik nu erachter ben gekomen dat een website maximum €3000 kost.

Berichten (2)

Proximedia

Naar: T. P.

24/01/2019

Beste heer,Wij zijn zeer verrast door uw klacht bij Test-Aankoop, aangezien u nog nooit contact heeft opgenomen met onze klantendienst.Bij de ondertekening van uw contract was u perfect op de hoogte van het maandelijks te betalen bedrag. Het feit dat u onekt heeft dat een website naar uw zeggen maximaal 3000 Eur kost, is geen geldige reden om uw contract kosteloos te verbreken.Wij willen u erop attent maken dat deze dienstverleningsovereenkomst niet enkel de creatie van de website omvat, maar ook het onderhoud, de wijzigingen en aanpassingen. Wij zorgen er eveneens voor dat uw domeinnaam gedurende 4 jaar op tijd verlengt en betaald is.Voordat u een klacht indient bij Test-Aankoop, stellen wij het op prijs als u eerst contact opneemt met onze klantendienst, die tot uw dienst staat en bereid is om een oplossing te vinden.Met vriendelijke groeten,Proximedia

T. P.

Naar: Proximedia

25/01/2019

Beste,Ik ben nog meer verrast van het feit dat u dit als een verrassing aanschouwd. Ik zal de context wat beter schetsen. Als jonge zelfstandige had ik nood aan een website, Click+ bood zich hierbij aan waarbij één van jullie vertegenwoordigers die in tussentijd niet meer bij jullie werkt mij kon vertellen dat ik een website ging verkrijgen tegen slechts een maandelijkse kost van €90 per maand en die ten allen tijde opzegbaar was. Daarnaast tekende ik nog een 2de contract waarbij mijn website maandelijks geadverteerd ging worden op Google voor eveneens €90 per maand evenzeer tegen dezelfde voorwaarden wat betreft opzegbaarheid. Intussen ben ik erachter gekomen dat dit budget voor Google Adwords nooit besteed is geweest wat evenzeer duidelijk af te leiden is uit jullie CMS dashboard. Daarnaast ben ik uitermate verrast van het feit dat beide contracten helemaal niet opzegbaar zijn zoals deze initieel werden verkocht. Er dient een schadevergoeding betaalt te worden van 60% van het resterende bedrag. Ik maak even hieronder de rekensom voor u gemak: -1ste contract resterende duurtijd 42 maanden = 90 * 1.21 * 42 = €4573,8 -2de contract resterende duurtijd 47 maanden = 90 * 1.21 * 47 = €5118,360% van €9692,1 = €5815,26Kortom ik moet een schadevergoeding van €5815,26 betalen? Dit voor support alsnog google advertenties die niet lopende zijn. Bovendien hadden jullie mij een werkende webshop belooft, helaas moet ik u hierover opnieuw verrassen. Deze is tot op de dag van vandaag nog steeds niet operationeel. Op basis van bovenstaande heb ik dan ook mijn conclusies getrokken om niets meer met jullie te maken willen hebben. Echter blijkt dit niet zo eenvoudig als gedacht, naast de schadevergoeding beweren jullie dat er geen contact hierover geweest is. Ik heb meermaals met jullie helpdesk en kantoor gebeld echter zonder resultaat. “Dan had u de regels maar beter moeten lezen!”, “U bent zelfstandige u weet wat u tekent”. Dit zijn maar enkele dialogen die plaatsvonden door jullie klantvriendelijke medewerkers die deze case behandelen. Als ik even Google op de naam van de firma achter “Click+” genaamd “Proximedia” kan ik op de 1ste pagina reeds klachten terugvinden over jullie manier van werken. Kunnen we streven naar een oplossing? Ik kan enigszins begrijpen dat er een schadevergoeding verschuldigd is maar 60%? Dat is wel wat overdreven en is de dag van vandaag schrijnend dat dit soort praktijken überhaupt nog kunnen bestaan. Bovendien zouden zulke contracten tenminste jaarlijks opzegbaar moeten zijn.Mocht er geen oplossing bekomen kunnen worden zullen we dit samen met mijn advocaat in de rechtbank uitklaren.Hoogachtend,Tim


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform