Terug

Wonderbox

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. D.

Naar: WONDERBOX

21/03/2023

Geachte,In juli 2022 krijgen wij bij een feestelijke gelegenheid (10 jaar huwelijk) een geschenkendoos van Wonderbox: '3 dagen gastronomisch verblijf' (waarde €239-). Een mooi geschenk. We willen deze box gebruiken in april 2023 voor de 11de verjaardag van ons huwelijk (21/04/2012) te vieren (10 jaar hebben we moeten overslagen wegens Corona) en de verjaardag van mijn vrouw (22/04). In januari bekijk ik de gids die in de wonderbox zit en wil hieruit op 11/01/2023 het hotel >Hôtel Verviers****< reserveren. Eens op de website vind ik onder deze wonderbox dit hotel niet terug. Ik kan het niet reserveren. Ik kijk toch nog meermaals op de website of ik wel op de juiste manier zoek maar kom steeds op hetzelfde resultaat uit. Het hotel dat in het boekje staat op pagina 36 is niet meer te reserveren via de website. Teleurgesteld hierom, maar we kijken verder. Ik zoek nog wat verder maar vind niet zo direct een match op dat moment. Ergens half januari stuur ik via de contactgegevens op de website van Wonderbox een mail (hier heb ik geen kopie van) met de vraag waarom het me niet lukt dit hotel te reserveren. Onze tegoedbon is immers enkele maanden oud en is geldig tot 3 jaar en 3 maanden na aankoop, tot 31/07/2025. Hierop ontvang ik op 24/01/2023 - 12:25 uur een ‘standaard mail' die vermeldt dat ik deze wonderbox kan omruilen en hoe ik dit moet doen. (ref: _00Db0JMp8._500672hHOIt:ref) Maar, kan ik dan terug het hotel boeken dat ik eerst wou? Of moet ik op zoek gaan naar een ander hotel? Dus, de mail is vrij algemeen en onduidelijk. Ik laat dit even rusten. In februari neem ik er opnieuw deze wonderbox geschenkendoos bij. Er is een evenement waar wij willen aan deelnemen en dit valt samen met de verjaardag van ons huwelijk en de verjaardag van mijn vrouw. Dit evenement gaat door in Lille - Frankrijk. Ik herinner me dat er wel een hotel op de website staat in deze geschenkendoos, dat in Lille gelegen is, >Hotel Napoleon<. Opnieuw ga ik naar de website van Wonderbox en blij als ik ben wil ik dit hotel boeken. Maar opnieuw kom ik van een kale reis terug. Bij het reserveren van dit hotel, dat nog op de website van Wonderbox staat, wordt de reservatiecode van de geschenkdoos niet aanvaard. En bijgevolg kan ik dit hotel niet boeken via Wonderbox. Dit is het tweede hotel uit dezelfde box dat ik niet kan reserveren. Opnieuw stuur ik via de contactmail van de website van Wonderbox een mail met de vraag om dit na te kijken en op te lossen. Ik stuur deze mail half februari (ook hier heb ik geen weergave van) Op 24/01/2023 om 10:10 ontvang ik een antwoord op mijn vraag. Alweer een standaard mail met een algemeen antwoord dat ik uitgenodigd word een nieuwe reserveringsaanvraag te doen. (ref: _00Db0JMp8._500672ipJTd:ref). Op 24/02/2023 om 10:31 uur stuur ik een antwoord terug op deze mail met de melding dat dit het tweede hotel is dat ik wil boeken maar dat dit niet lukt. Deze maal wil ik echt wel het hotel boeken dat in de lijst staat van deze geschenkendoos. Op 25/02/2023 om 10:53 uur ontvang ik een iets persoonlijkere mail van een medewerker van Wonderbox. Maar dit antwoord beantwoord niet aan mijn vraag hoe ik het hotel moet boeken dat op de website aangeboden wordt. In deze mail staat dat: >>Daarom nodigen wij u uit om naar uw klantenrekening te gaan, te klikken op “Mijn Wonderbox” en vervolgens op “Een activiteit kiezen”. Het enige wat u moet doen is direct boeken bij de partner die u heeft geselecteerd. << Goedgelovig als ik ben voer ik deze handelingen nog maar eens uit op de website van Wonderbox. ((ref: _00Db0JMp8._500672ipJTd:ref). Maar via “Mijn wonderbox” en “Een activiteit kiezen” kom ik wel terug bij het hotel dat ik wil selecteren maar bij reservatie stopt het. Ik krijg melding dat de ‘Code Promo’ = “Le code promo est invalide”. Wederom stuur ik een mail op 27/02/2023 om 16:12 uur om mijn ongenoegen te uitten waarom er een geschenkdoos wordt aangeboden die 3 jaar en 3 maanden geldig is maar waarbij je na enkele maanden al niet meer voor 2 hotels uit deze zelfde geschenkdoos kunt reserveren. Dit is absoluut on-klantvriendelijk en zeer misleidend. In deze mail vraag ik ook nog hoe ik kan zien welke verblijven er aangeboden worden in andere geschenkdozen om zo een selectie te kunnen maken van een verblijf dat aansluit bij mijn vorige keuze. Op deze mail krijg ik gewoon GEEN antwoord meer. Op 13/03/2023 stuur ik een herinneringsmail van mijn vorige mail. Maar opnieuw heb ik tot op heden geen antwoord mogen ontvangen. Kan ik dat nog verwachten? Kan ik alsnog een hotel boeken in Lille of nabije omgeving? Enfin, ik ben afwachtende naar een positief antwoord op mijn vragen. Maar weet dat intussen de tijd dringt om te reserveren voor april 2023. Groeten, Tom


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform