Terug

Winkel wijgert retour in ontvangst te nemen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. C.

Naar: KREFEL

09/03/2022

Beste,wij bestelden via de online shop van Krefel een Ipad mini.Na ontvangst zondag 27 februari hebben we het toestel getest maar niet goed bevonden en wilden het product terugbrengen naar de dichtsbijzijnde winkel (voor ons is dat Hasselt ± 16km)Op de webpagina van Krefel: https://www.krefel.be/nl/retour staat duidelijk dat we het toestel tot 30 dagen mogen testen en gratis mogen afgeven in de winkel.Mijn dochter is vrijdag 4 maart naar de winkel gegaan maar werd teruggestuurd met de melding dat het toestel met een pakketdienst naar Krefel gestuurd moest worden.Ikzelf ben zaterdag 5 maart naar de winkel gegaan en heb de winkelbediende, nadat zij eerst weigerde de retour te ontvangen, erop gewezen dat op hun website duidelijk staat dat het toestel getest mag worden en indien niet tevreden in een winkel afgegeven mag worden. Zij gaat navragen bij de lokale verantwoordelijke en komt terug met de boodschap dat onder de voorwaarden het volgende tekst staat (toont mij dit op het scherm) UitzonderingenSommige producten kunnen we helaas niet terugnemen. Zo kan je geen audio-opnames, video-opnames of software retourneren als de verzegeling ervan verbroken is.Verder is het herroepingsrecht niet van toepassing voor rechtspersonen of voor producten aangekocht door een natuurlijk persoon voor beroepsgebruik.Ik geef nog aan dat het hier gaar over een Ipad en niet over een adio- of video-opname noch over de aankoop van software.Toch blijft men erbij en geeft men mij aan dat ik het toestel met pakketdienst moet terugsturen. ze geeft mij zelfs al het document mee dat ingevuld bij de zending moet toegevoegd worden.Maandag 7 maart neemt mijn vrouw contact op met de klantendienst van Krefel en legt uit wat er gebeurt is.Telefonisch wordt haar gemeld dat het toestel wel degelijk in de winkel mag afgegeven worden en dat zij ook de verantwoordelijke van de betreffende winkel op de hoogte gingen stellen.Woensdag 9 maart ga ikzelf het toestel weer aanbieden om retour te nemen. De winkelbediende neemt het toestel mee naar de verantwoordelijke en beide komen enkele minuten later terug met opnieuw de melding dat ze het toestel niet in ontvangst nemen.De verantwoordelijke bevestigt me dat ze een mail ontvangen heeft van de klantendienst (toont mij zelfs de mail) met daarin een zin 'dat het toestel niet gebruikt mag zijn'. Ik herhaal dan nog eens dat ik enkel het toestel getest heb en om te kunnen testen dat ik het toestel uiteraard moet aanzetten en configureren en achteraf ook het terug naar de fabrieksinstellingen heb teruggezet.Toch blijft men weigeren om de retour in ontvangst te nemen.Wij zijn nu 3x naar Hasselt gereden om gebruik te maken van het recht dat zij aantonen op hun website. Toch worden we telkens teruggestuurd. Vor alle duidelijkheid: het toestel noch de verpakking is beschadigd. Enkel de folie rond de verpakking en de laadkabel is er niet meer.

Berichten (3)

KREFEL

Naar: M. C.

10/03/2022

Beste Klant,Wij hebben jouw mail goed ontvangen.Aangezien het een aankoop in de winkel betreft, is het niet mogelijk om te genieten van de herroepingsrecht.Je kan je steeds begeven in de winkel om dit verder met de verkopers te bekijken.De beslissing ligt bij de winkel.Helaas kunnen wij niet tussenkomen in uw dossier.Rekening houdend met deze gegevens spijt het ons te moeten meedelen dat we geen positief gevolg kunnen geven aan het verzoek voor uw artikel terug te nemen.Met vriendelijke groeten,SandraCustomer Happiness TeammemberVan: [klachtenbox@test-aankoop.be]Verzonden: 9/03/2022 20:23Aan: customercare@krefel.beOnderwerp: Klacht - Winkel wijgert retour in ontvangst te nemen - (CPTBE01480166-43)Je hebt een klacht ontvangen vanMARTIN CLEURENDit bericht werd verstuurd vanaf ons klachtenplatform. We willen op deze manier een dialoog opstarten en geschillen tussen consumenten en bedrijven oplossen.Het is belangrijk te weten dat:- Test Aankoop niet tussenkomt bij het oplossen van het probleem met de consument en evenmin de gegrondheid van de klacht beoordeelt.- Deze klacht is momenteel openbaar gemaakt en dus zichtbaar op onze website.- De gebruiker kan op elk moment zijn klacht privé of openbaar maken.Hoe kan je een antwoord sturen naar de consument?Je dient enkel deze e-mail te beantwoorden zonder de referentie te wijzigen:CPTBE01480166-43.ref:_00D5I3dQ0g._5005IOyHvj:ref

M. C.

Naar: KREFEL

11/03/2022

Beste,het gaat hier niet over een aankoop in een Winkel maar om een online aankoop.Martin Cleuren

KREFEL

Naar: M. C.

11/03/2022

Beste ,Wij hebben jouw mail goed ontvangen.Je hebt tot 30 dagen na je aankoop het recht om het artikel aan ons terug te bezorgen op voorwaarde dat het toestel zich in een perfecte staat bevindt en niet werd gebruikt.Je kan je artikel op 2 manieren retourneren:Je bezoekt de dichtst bijzijnde Krëfel winkel. De lijst van de winkels in jouw buurt vind je hier (s:www.krefel.be/nl/winkels). De winkel zorgt vervolgens voor de terugbetaling van jouw geretourneerd product.Stuur het product in de originele verpakking en voorzien van alle onderdelen terug naar Krëfel, dienst expedi, Steenstraat 44 te 1851 Humbeek. Gelieve dit retourdocument toe te voegen. De retourkosten zijn voor jouw rekening.Eens onze logistieke dienst het artikel heeft ontvangen, zorgen we voor de terugbetaling.Wanneer het artikel in de winkel wordt teruggebracht, zal de verkoper het artikel nakijken en beslissen of het herroepingsrecht van toepassing is. Het artikel mag dus niet gebruikt zijn en moet zich in de originele verpakking bevinden. We kunnen van hieruit geen beslissing nemen zonder het toestel te hebben gezien.Bij retour via post, wordt het artikel ook eerst nagekenen en indien de voorwaarden zijn goedgekeurd, wordt een terugbetalingsprocedure opgestart.We raden dus aan om het artikel retour te sturen.Met vriendelijke groeten,CarmenCustomer Happiness Teammember--------------- Oorspronkelijk bericht ---------------Van: [klachtenbox@test-aankoop.be]Verzonden: 11/03/2022 08:21Aan: customercare@krefel.beOnderwerp: Klacht - Winkel wijgert retour in ontvangst te nemen - (CPTBE01480166-43)Je hebt een antwoord ontvangen van MARTIN CLEUREN.Dit bericht werd verstuurd vanaf ons klachtenplatform. We willen op deze manier een dialoog opstarten en geschillen tussen consumenten en bedrijven oplossen.Het is belangrijk te weten dat:- Test Aankoop niet tussenkomt bij het oplossen van het probleem met de consument en evenmin de gegrondheid van de klacht beoordeelt.- Deze klacht is momenteel openbaar gemaakt en dus zichtbaar op onze website.- De gebruiker kan op elk moment zijn klacht privé of openbaar maken.Hoe kan je een antwoord sturen naar de consument?Je dient enkel deze e-mail te beantwoorden zonder de referentie te wijzigen: CPTBE01480166-43.Heb je vragen over ons platform?ref:_00D5I3dQ0g._5005IOyOgx:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform