Terug

Willen niet terug betalen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: Aqua Service

02/03/2021

Geachte,Na mijn zoveelste poging om in contact te komen met uw diensten, ben ik zo vrij om mijn grieven via mail te uiten.Hieronder vindt u een korte samenvatting van de drinkwatersaga.5 jaar geleden (oktober 2015) heb ik thuis een drinkwatersysteem laten plaatsen, dat in december 2020 al de geest heeft gegeven. De technicus die ter plaatse is gekomen op 7 januari 2021 raadde mij een nieuw systeem aan, dat ik onmiddellijk heb aangekocht voor de prijs van 901,00 euro, alhoewel het duidelijk was dat dit systeem slechts een halve liter spuitwater zou kunnen genereren in plaats van 1 liter. Na 1 dag merk ik dat het systeem lekt en vraag ik telefonisch een interventie aan. Iemand zou mij terugbellen, maar dit gebeurt niet. Na herhaalde pogingen van mijn kant wordt er een nieuwe afspraak gemaakt op 25/01/2. De technicus stelt vast dat er zich een lek op het spuitwatervat bovenaan bevindt en vervangt vervolgens het toestel. Groot was mijn verbazing toen ik opnieuw een waterlek vaststelde (deze keer zelfs erger dan het vorige). Dit heb ik uiteraard opnieuw gemeld (na tig-pogingen om telefonisch binnen te geraken) met als resultaat dat het toestel meegenomen werd op 4 februari 2021 voor testing. Ook bij het tweede toestel bevond de lekkage zich op het spuitwatervat bovenaan, wat m.i. eventueel kan wijzen op een productiefout bij dit type toestellen.Sedert 4 februari is het compleet stil geworden. Er wordt geen contact meer opgenomen om verslag uit te brengen van de testing (wat je normaal toch zou mogen verwachten) en mijn pogingen om telefonisch contact op te nemen, blijven onbeantwoord. De persoon die ik uiteindelijk aan de lijn krijg, belooft me telkens dat er contact zal opgenomen worden maar dit gebeurt niet. Bovendien heeft zij, op mijn vraag, een klachtenmail opgesteld en aan de verantwoordelijke bezorgd. Na 10 dagen wachten op een reactie van de verantwoordelijke op deze mail, besluit ik dus om opnieuw contact op te nemen. Ook dan weer wordt de belofte gedaan dat men mij zal contacteren. Vorige week donderdag 18/02 is er wel een eenmalige poging tot contactname geweest. Daar ik op dat ogenblik aan het lesgeven was, kon ik de oproep niet aannemen, maar na de les heb ik onmiddellijk teruggebeld maar kreeg ik geen gehoor. Deze week heb ik dan nogmaals zelf contact opgenomen maar krijg ik opnieuw de reactie Er zal met u contact opgenomen worden.Ondertussen ben ik dit kat- en muisspelletje meer dan beu geworden en zit ik al ruim 2 maanden zonder drinkwatersysteem.Tot daar de chronologische weergave van de feiten.Ik ben zeer ontevreden over Aqua-Pro om de volgende redenen1. Morgen zal het 3 weken geleden zijn dat mijn toestel weggehaald werd zonder dat ik nadien enige feedback gekregen heb.2. Er werd mij op 7/01 een toestel verkocht dat ik niet kan gebruiken. Ik moet al 2 maanden lang bruisend water kopen bij Colruyt wat een extra financiële kost betekent! Het is mij ondertussen meer dan duidelijk dat het verkochte toestel een technisch mankement vertoont en zeker geen 5 jaar zal meegaan zoals het vorige toestel. Trouwens, de gemaakte investering haal je er na 5 jaar niet uit, zeker niet wanneer je het jaarlijks onderhoud erbij rekent (wat ik steeds heb laten doen, dat kunt u nakijken). Om een idee te geven : ik neem hier lukraak een factuur uit mijn klasseur van een onderhoud uitgevoerd op 16/05/18 ten belope van 181,50 euro!!! 3. Het is niet alleen zeer moeilijk om telefonisch binnen te geraken, er wordt steeds de belofte gedaan dat er iemand zal terugbellen. Dit gebeurt echter niet! 4. Ik vind het bevreemdend dat geen enkele verantwoordelijke reageert op de klachtenmail die de onthaalbediende op mijn vraag opgesteld en doorgestuurd heeft naar de verantwoordelijke.Om al deze redenen vraag ik dat mijn geld (901 euro) teruggestort wordt, met een compensatie voor de 2 maanden dat ik geen gebruik heb kunnen maken van het drinkwatersysteem. Mijn rekeningnummer is BE67 7376 2324 8887Indien hieraan niet voldaan wordt, zie ik mij genoodzaakt om verdere stappen te ondernemen.Bij voorbaat dank voor de aandacht die u aan mijn mail besteedt.Hoogachtend,Jean-Pierre Vereecken (klantnummer 062833)Rozenlaan 241700 Dilbeek--Met vriendelijke groetenVereecken Jean-Pierre


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform