Terug

Willekeurige tassencontrole

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: Carrefour Belgium

25/07/2024

Er werd mij zonet in de Carrefour in Berendrecht gevraagd mijn rugkoeltasje te openen. Ik heb er beleefd op gewezen dat dit enkel toegestaan is bij een concreet vermoeden van diefstal. Vervolgens werd er een manager bijgeroepen die bijzonder onbeschoft was, de zaak op de spits dreef, met politie dreigde, dreigde mij te zullen vasthouden tot de politie er was, en dat allemaal in het bijzijn van mijn 2 jonge kinderen. Op geen enkel moment werd er gemeld welk concreet vermoeden van diefstal er geweest zou zijn, maar door de aanhoudende vraag om mijn tas te openen werd impliciet wel beweerd dat dat vermoeden er was, met andere woorden: ik werd van diefstal beschuldigd. Als klap op de vuurpijl "mocht" ik afrekenen en vertrekken en werd me de toegang tot de winkel ontzegd met de woorden "mensen zoals jij moeten we hier niet", wat nog een bijkomende belediging is. Is dat de vaste regel bij Carrefour, dat men het personeel verplicht de privacywetgeving te overtreden? En dat klanten die weigeren hun rechten met voeten te laten treden, niet welkom zijn? Mijn kinderen zijn zwaar onder de indruk dus ik verwacht minstens excuses van die bijzonder onbeschofte man en een schadevergoeding voor de kinderen. Een zak snoep is al voldoende, ik wil hen vooral leren dat het OK is om nee te zeggen tegen bullies.

Berichten (2)

M. D.

Naar: Carrefour Belgium

26/07/2024

Vriendelijk verzoek om het nodige bewijsmateriaal (er zijn ongetwijfeld camerabeelden) niet te verwijderen. Indien dat toch gebeurt, zal het duidelijk zijn dat uw onbeschofte manager iets te verbergen heeft.

M. D.

Naar: Carrefour Belgium

29/07/2024

Even recapituleren: ik wijs u er op dat 1 van uw vestigingen de wet overtreedt door systematische tassencontroles uit te voeren. U reageert niet. Moet ik daar uit afleiden dat u daar geen bezwaren in ziet en dat dit over heel het land gebeurt?

Bemiddeling door Testaankoop 13 augustus 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform