Terug

wijziging van dienst zonder consultatie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. P.

Naar: Verisure

20/08/2022

Goeiedag,wij zijn reeds vele jaren klant bij Verisure en dit op 2 locaties. In het verleden werden deze systemen door Verisure 1 keer per jaar of 1 keer per 2 jaar on-site onderhouden en werden ook alle batterijen vervangen. Hiervoor werden geen extra kosten aangerekend. Op 8 augustus ontving ik een email waarin me werd gemeld dat de batterij van 1 van de componenten vervangen diende te worden. Die vervanging zou ik zelf moeten doen ofwel kon ik een bijkomend abonnement afsluiten voor €10/maand. In de email stond het volgende:Optie 1U bestelt de batterijen zelf via mypages en vervangt deze zelf. (op Mypages kan u terugvinden over welke zones het exact gaat)https://mypages.verisure.com/nlbe/webshop.htmlOptie 2U sluit een Onderhoudspakket De kosten hiervoor bedragen € 10 per maand, naast de kosten voor het abonnement. Met het pakket wordt eenmaal per jaar onderhoud uitgevoerd, waarbij alle batterijen worden vervangen. Indien u nu beslist om het onderhoudspakket af te sluiten sturen wij u de batterijen gratis toe.Wat houdt het onderhoudspakket in? • Het jaarlijkse onderhoud van uw alarmsysteem, dat wettelijk verplicht is• Als het nodig blijkt, sturen we u gratis batterijen op zodat u deze eenvoudig kunt vervangen (uitgezonderd de SmartCam) Wat zijn de voordelen van het onderhoudspakket? • Voordelig: voor een eenmalig onderhoud betaalt u 125 € incl. BTW. Hier zit het vervangen van de batterijen niet inbegrepen. Het onderhoudspakket betekent dus een besparing voor u.• Grotere gemoedsrust: het verplichte jaarlijkse onderhoud wordt steeds door ons uitgevoerd. U bent altijd wettelijk in orde met uw alarmsysteem en hoeft er zelf niet meer aan te denken. • Gemakkelijk: dankzij het onderhoudspakket kan het onderhoud ook op afstand uitgevoerd worden. U dient dus zelf niet meer thuis te zijn voor het onderhoud. Voor alle verdere vragen kunt u terecht bij onze klantendienst op het nummer 078/365724 of op per e-mail op care@verisure.beDeze email (optie 2) is verwarrend want eerst wordt gezegd dat de batterijen inbegrepen zijn en vervangen worden tijdens het onderhoud terwijl er dan wordt gezegd dat ik de batterijen zelf moet vervangen. Ik heb dus dezelfde dag een mail teruggestuurd om mijn verbazing te uiten en te melden dat ik hiermee niet akkoord kon gaan. Ik heb ook om een kopie van de algemene voorwaarden gevraagd om mijn abonnementen eventueel te stoppen. Ik ontving geen antwoord.Ik vind het dus NIET OK dat Verisure nu een bijkomend abonnement vraagt om het jaarlijks of tweejaarlijks onderhoud (en vervanging van alle batterijen) uit te voeren terwijl dit voorheen inbegrepen was in het maandelijks abonnement. Dit werd ook nooit medegedeeld. Graag dus opklaring.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform